داستان ژن خوب در کوبا/ زندگی لاکچری نوه فیدل کاسترو در اینستاگرام

Antonio Castro, aspiring model and grandson of former president Fidel Castro, is seen prior to a fashion show displaying creations by German designer Karl Lagerfeld as part of his latest inter-seasonal Cruise collection for fashion house Chanel at the Paseo del Prado street in Havana, Cuba, May 3, 2016. REUTERS/Alexandre Meneghini – RTX2CPXK

سایت بدون – تعطیلات در ریویرا مایا، بازدید از کلیسای خانواده مقدس در بارسلونا، یک بی‌ام‌و، غذاهای گران‌قیمت و مسافرت با قایق تفریحی؛ اینها بخش‌هایی از چند عکسی است که تونی کاسترو، نوه فیدل کاسترو در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرده است.
در نگاه اول به نظر می‌رسد که عکس‌های او هم شبیه عکس‌های بسیاری دیگر از جوانان پولداری است که از بهترین لحظه‌های خود عکس می‌گیرند و آنها را با ١٠٠٠ فالوور خود در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند؛ اما برخی شروع کردند به این پرسش که این پسر بیست‌ساله هزینه این سفرها و مخارج را از کجا آورده است و چه کسی این پول‌ها را به او می‌دهد؟ تونی به عنوان یک مدل فعالیت می‌کند و تنها به همین دلیل شناخته شده است.
مشخص نیست که آیا تونی، پسر آنتونیو کاسترو که یک مقام رسمی شناخته‌شده به عنوان بیسبالیست کوبایی و جراح ارتوپد است، آیا برای این سفرها با شرکت‌های مدلینگ قراردادی دارد که هزینه‌هایش را بدهند یا نه.
عکس‌ها حدود یک ماه پیش منتشر شد و باعث بحث‌ها و جدل‌هایی در فضای مجازی شد. این عکس‌ها در بسیاری از رسانه‌های جنوب فلوریدا منتشر شد. ال‌ناوو هرالد این تصاویر را توسط یکی از فالوورهای اینستاگرام به دست آورده است.
پدرو پرز یکی از افرادی است که در پستی در فیس‌بوکش در واکنش به این عکس‌ها نوشته است: «همه حیوانات با هم برابرند؛ اما برخی برابرتر از دیگرانند.» این یکی از جملات معروف کتاب مزرعه حیوانات اثر جورج اورول است که در آن به نقد حکومت‌های توتالیتر و دیکتاتوری می‌پردازد؛ چاپ این کتاب در کوبا ممنوع است.
در پست دیگری، خوزه گونزالز نوشته است: «دقیقا مثل پسر چه‌گوارا که کارخانه‌اش موتورسیکلت‌های لاکچری به گردشگران اجاره می‌دهد، اینها این پول‌ها را از کجا آورده‌اند؟» گونزالز از دیگران هم خواسته تا این تصاویر را در فضای مجازی پخش کنند که همه مردم کوبا آنها را ببینند.
در کوبا جایی که متوسط حقوق مقامات به‌ندرت به بالای ٣٠ دلار در ماه می‌رسد، نان جیره‌بندی است و در قهوه ۵٠درصد عدس می‌ریزند تا بیشتر سالم بماند، سفرهای خارجی لاکچری به شمار می‌آیند.
خانواده کاسترو به‌ندرت در فضای عمومی ظاهر می‌شوند؛ به جز آنتونیو کاسترو و حالا هم فرزند او، تونی.
در سال ٢٠١۵ عکس‌هایی از آنتونیو در جزیره‌ روستایی میکونوس در یونان منتشر شد؛ همچنین عکس‌های دیگری که آنتونیو را در یک قایق تفریحی لاکچری در بدروم ترکیه نشان می‌داد؛ جایی که به گفته رسانه‌ها او پنج سوییت را در یکی از گران‌قیمت‌ترین هتل‌ها اجاره کرده بود. بادیگاردهای او هم به یک خبرنگار ترک که قصد داشت از آنجا عکس بگیرد، حمله کردند.
حالا پسر او، تونی که گفته می‌شود عاشق سفرکردن است، تصاویری از خود در اینستاگرامش در مکزیک، اسپانیا، پاناما و البته در کوبا منتشر کرده است. او همچنین تصاویری را منتشر کرده از مراسم شام به همراه مادرش که در یکی از رستوران‌های معروف هاوانا بوده است.
نخستین تصویرهایی که به طور گسترده از نوه فیدل کاسترو منتشر شد، مربوط به سال ٢٠١۶ بود که شرکت چنل مراسم فشن‌شویی را در هاوانا برگزار کرد. در آن زمان حدس و گمان‌هایی بود مبنی بر اینکه تونی ممکن است جزو مدل‌هایی باشد که قرار است روی این مسیر گام بردارد.
چراکه تونی پیشتر در یک مراسم فشن‌شوی دیگر شرکت کرده بود و برایان کانلس، عکاس معروفی که به این مراسم دعوت شده بود، عکس‌هایی را از او گرفته بود. این عکس به مراسم فشن‌شوی هاوانا نیز دعوت شده بود، اما کاستروی جوان در میان مدل‌ها حضور نداشت؛ او بر روی صندلی وی‌آی‌پی در کنار دختر عمویش، ماریلا کاسترو (دختر رائول کاسترو) و چند تن از مقامات دولتی و هنرمندان نشسته بود و نمایش را تماشا می‌کرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *