دختری که ونوس را شکست داد /پدیده ١۵ساله تنیس ویمبلدون کیست؟

سایت بدون-امسال مسابقات تنیس ویمبلدون در بخش زنان با یک پدیده روبه‌رو است. کوری گوف آمریکایی که تنها ١۵‌سال دارد و برای نخستین‌بار در مسابقات تنیس ویمبلدون شرکت می‌کرد، توانست ونوس ویلیامز، قهرمان ۵ دوره مسابقات ویمبلدون را شکست دهد. گوف حتی به این هم بسنده نکرد و در دومین بازی خود توانست از سد پولونا هرکاگ بگذرد. گوف در ست نخست بازی را با نتیجه ۶ بر ٣ باخته بود اما توانست در ست‌های بعدی بازگشته و نتیجه نهایی را به نفع خود به پایان برساند.
کوری گوف گرچه پارسال با قهرمانی در رده جوانان اوپن فرانسه خودش را به‌عنوان تنیس‌بازی خوش‌آتیه معرفی کرد، اما حالا با پیروزی مقابل ونوس وارد جرگه بزرگان شده است.
جان مک‌انرو، تنیسور مشهور قدیمی کارشناس تنیس و قهرمان سه دوره ویمبلدون گفت: «گوف هم از نظر بدنی، هم از نظر ذهنی بالغ است. من به دقت شیوه بازی او را نگاه کردم. اگر در ۲۰سالگی نفر اول تنیس زنان نباشد، من یکی که تعجب خواهم کرد.» گوف که تنیس را از ٧سالگی شروع کرده، خانواده‌ای ورزشکار دارد. نخستین مربی او پدرش بود که سابقه عضویت در تیم بسکتبال دانشگاه جورجیا را دارد. مادرش هم ژیمناستیکی بود که بعد‌ها به دوومیدانی روی آورد. کوری گوف، امسال برای نخستین‌بار تلاش کرد در مسابقات انتخابی ویمبلدون شرکت کند، اما رتبه ۳۰۱ او در رده‌بندی جهانی چنین اجازه‌ای را نمی‌داد. او مشغول خرید آنلاین بود که متوجه شد مسئولان ویمبلدون به او «وایلد کارت» حضور در بازی‌ها را داده‌اند. گوف در آتلانتا بزرگ شد، اما برای ادامه تنیس راهی فلوریدا شد. مربی او ژان کریستوف فائورل (تنیس‌باز سابق و مربی پیشین آدریان مانارینو) است. او همچنین عضوی از «تیم مراداوغلو» است و از ١٠سالگی در آکادمی او در فرانسه تمرین می‌کند. (پاتریک مراداوغلو، مربی سرینا ویلیامز از ‌سال ۲۰۱۲ است).

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *