درباره بنز کلاس c که درایران ۳ و نیم میلیارد قیمت دارد/ستاره سیاه آلمانی

آخرین نسل مرسدس بنز c کلاس در سال ۲۰۱۵ به کشور وارد شده و هم اینک با قیمت ۳٫۵ میلیارد تومانی برای خرید در دسترس است

نویسنده : محمدحسین شاوردی روزنامه‌نگار

نسل کنونی محصولات مرسدس بنز خط و ربط دیگری را پی می‌گیرند. روالی که فعلا دست ما در بازار ایران از آن ها دور است و امکان ارزیابی شان فراهم نیست. برای نسل قبلی اما شرایط متفاوت است و ما به تعداد قابل توجهی از انواع نسخه‌های C، E و S کلاس دسترسی داریم. خودروهایی که حد فاصل سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به کشور وارد شده‌اند و زبان طراحی مشترکی دارند. از بین این سه خودرو اما کمتر از همه از نسل آخر سدان سی کلاس بحث شده است. خودرویی که به نظر می‌رسد در بین این سه محصول طرح برجسته‌تری دارد و به جرئت  می توان گفت از زیباترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز به خصوص در کلاس خود است. این جا در این گزارش سراغ نسخه ۲۰۱۵ مرسدس بنز C200 رفته‌ایم. خودروی لوکس و مجهزی که با بهای ۵/۳ میلیارد تومان از بازار قابل خریداری است.طراحی نگاهی به قیمت C200 در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد طرح این سدان ورای قیمت ۴۰ هزار دلاری آن است. همه چیز از طرح چراغ‌ها و تریم درون آن ها تا رنگ و خطوط تا رینگ‌ها و جلوی پنجره از کیفیت بالای سی کلاس در نسل پنجم حکایت دارد. چیزی که البته برای یک بنز قرن بیست و یکمی عجیب نیست. C200 که شباهت بسیاری به E200 دارد، از نظر بسیاری از خریداران طرح موزون‌تری داشته و مجموعه هماهنگ‌تری را با خود دارد. در کل وقتی از بیرون به بدنه C200 نگاه می‌کنیم با موجود جذابی روبه رو می شویم که آماده  جهیدن است! فضای کابین هم  به این سیاق هویت مشخصی دارد و در عین اسپرت بودن هم لوکس و هم موزون است. استفاده به جا از چرم، پیانو بلک، چوب، کروم و پلاستیک موجب شده تا حس خوبی هنگام سواری با C200 به سرنشینان دست دهد. طراحان چیره‌دست بنز یک موضوع مهم را هم مدنظر قرار داده‌اند. این که با استفاده گسترده از صفحات لمسی در اتاق سدان‌های لوکس دکمه‌ و کلیدهای گردان کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نسل آخر C200 برخلاف نسل چهارم دکمه‌ها کم ولی جذاب و خوش‌ساخت هستند و فرم داشبورد با موس جذاب ابداعی بنز در هماهنگی کامل است. ابعاد و گنجایش و راحتی خودروی پیش روی ما خیلی هم بزرگ نیست و ۴متر و ۶۸ سانتی‌متر طول دارد اما همین آلمانی سیاه رنگ صندوق باری ۵۶۵ لیتری و اتاقی مناسب برای پنج سرنشین دارد و فضای خوبی را حین مسافرت برای سرنشینان فراهم خواهد کرد. C200 که نسبت به نسل قبل خود حدود ۹ سانتی‌متر بزرگ تر شده، اتاقی بزرگ را در فاصله محوری ۲٫۸۴ متری ساخته که از استانداردهای این گروه بالاتر است. در عین حال با قرار دادن طیف وسیعی از امکانات در نسخه موسوم به دو کلید، فرصت خوبی در اختیار سرنشینان برای یک مسافرت آسوده قرار می‌دهد.  امکانات مهم این اتاق فقط این فهرست را نگاه کنید. دنده پشت فرمان، ترمز دست برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه تاشو فتوکرومیک، لامپ زنون چرخشی به همراه دی لایت و چراغ شوی، صندوق برقی، درایومد در انواع اکو و اسپرت، کی لس و استارتر، مانیتور بزرگ، سیستم صوتی با ساب جلو و عقب به همراه بلوتوث، کروز کنترل، موس جلو، هد آپ، نویگیشن، صندلی‌های برقی چرم با مموری، دو گرمکن و دو سردکن، ساعت کلاسیک، فرمان تلسکوپی، ترمز ESP، کولر دوال، مجموعه ایربگ فول، پرده عقب و کیت ظاهری AMG. اگر راضی نشدید پس بدانید خودرو سقف پانوراما دارد و به موتور ۲لیتری ۱۸۴ اسبی با رینگ و لاستیک ۱۸ اینچی مجهز است.  کیفیت سواری و رانندگی این خودروی آلمانی از هر نظر محصولی ایده‌آل است. پا به پای رنو تالیسمان می‌رود و از ب.ام.و ۳۲۰ هندلینگ بهتری دارد.  تصور نکنید با یک سدان خوش‌چهره روبه رویید که فقط ۱۸۵ اسب قدرت دارد. آن روی دیگر C200 را هنگام قرارگیری حالت رانندگی در وضعیت اسپرت و فشردن پدال گاز تا انتها باید دید. البته چیزی که شما را دیوانه‌ C200 خواهد کرد، جذب تمام ضربات دریافتی از بیرون توسط شاسی است. این یعنی ستاره سیاه رنگ بنز سواری بسیار راحتی را در حد یک لیموزین گران قیمت برای خریداران به ارمغان  می‌آورد. کلام آخر قیمت C200 وقتی اواخر سال ۱۳۹۵ به کشور وارد شد حدود ۴۵۰ میلیون تومان بود و حالا  9 برابر شده و در برخی نسخه‌های کم کارکرد بهایی چهار میلیاردی دارد. چنین پرشی اما باعث نمی‌شود شایستگی C200 ذره‌ای کمرنگ شود. این خودرو حرف ندارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *