درباره چالشی در فضای مجازی / ۱۰ سال پیش چه شکلی بودی؟

یگانه خدامی
سایت بدون -دیروز چالشی هم اینستاگرام و هم توئیتر را حسابی درگیر خودش کرد و باعث شد حال و هوای این دو شبکه اجتماعی تا حدودی شبیه به هم شود. اتفاقی که کمتر می‌افتد.
این چالش عکس‌های ۱۰ سال پیش بود و کاربران عکس‌های یک دهه پیش شان را منتشر می‌کردند. هشتگ اصلی هم yearchallege 10 بود. اینستاگرامی‌ها که حسابی پایه عکس هستند زودتر و بیشتر از توئیتری‌ها عکس هایشان را برای فالوورهایشان منتشر کردند اما توئیتری‌ها هم بالاخره طاقت نیاوردند. البته این چالش جهانی بود و کاربران همه کشورهای دنیا در آن شرکت می‌کردند.
عکس‌ها و مقایسه آن با عکس‌های امروز باعث شد خیلی‌ها با هم شوخی کنند و بخندند. البته عکس‌های متفاوت هم می‌دیدیم. مثل کاربری که عکس ۱۰ سال پیش و امروز دریاچه ارومیه را منتشر کرد. یا حتی این توئیت:«قیمت گوشت گوسفندی سال ۸۷: ۸۵۰۰٫قیمت گوشت گوسفندی سال ۹۷: ۹۲۵۰۰»
این توئیت‌ها را هم درباره این چالش خواندیم: «ما رومون نمیشه عکس الانمون رو بذاریم اونوقت اینا چالش عکس ۱۰ سال پیش راه انداختن»، «با این چالش عکس ۱۰ سال پیش چرا همه عکس ۶-۷ سالگی می‌ذارن؟ یعنی ۱۶ سالت بود و از درد و افسردگی‌ هستی‌شناسانه توئیت می‌کردی لعنتی؟»، «من تو چالش عکس ۱۰ سال پیش شرکت کنم باید در اکانتمو تخته کنم برم روم نمیشه تو چشم کسی نگا کنم»، «باجناق درونم داره نهیب می‌زنه عکس جورج کلونی رو بذار، بالاش بنویس: عکس ۱۰ سال پیش من»، «الان چی هستیم که ۱۰ سال پیش بوده باشیم! ولمون کن بابا! (وی ۱۰ سال پیش اینقدر زشت بوده که دلش نمی‌خواهد در چالش شرکت بجوید)»، «اگه تو چالش عکس ۱۰ سال پیش شرکت نکنم، چند امتیاز از دست می‌دم؟!».

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *