در ‌سال ٢٠١٨ مردم جهان چه کلماتی را گوگل کردند


سایت بدون -هر ‌سال در پایان ‌سال ‌میلادی گوگل کلماتی را که در آن‌ سال بیش از همه جست‌وجو شده‌، معرفی می‌کند. ‌سال ٢٠١٨‌، سال پرنشیب‌وفرازی بود؛ مرگ‌های متعدد چهره‌های مشهور و اتفاقات زیادی در این‌ سال رخ داد. گوگل ١٠ رخداد و چهره‌ای ‌‌که بیش از دیگران نامشان از سوی کاربران سراسر جهان جست‌وجو شده، معرفی کرده است.
١- جام‌جهانی
مسلما جام‌جهانی در رتبه نخست قرار دارد. در ژوئن ۲۰۱۸، تیم‌های ملی فوتبال ۳۲ کشور دنیا در کشور روسیه دور هم گرد آمدند تا بر سر تصاحب بزرگترین جایزه بین‌المللی دنیای فوتبال با یکدیگر رقابت کنند. تیم‌ملی فرانسه بعد از پیروزی چشمگیرش در برابر تیم‌ملی کرواسی، قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۸ شد. جست‌وجوهای مربوط به جام‌جهانی، نسبت به ‌سال گذشته در ۲۰۱۸ بیشترین رشد را داشت.
۲-  آویچی
در آوریل ۲۰۱۸، تیم برگلینگ، دی‌جی و تهیه‌کننده سوئدی که او را با نام هنری‌اش «آویچی» می‌شناختند، در ۲۸ سالگی از دنیا رفت. برگلینگ در ‌سال ۲۰۱۶ تور اجراهایش را متوقف کرد. معاینات پزشکی او حاکی از وجود مشکلات متعددی ازجمله پانکراتیک یا همان التهاب حاد پانکراس بود که بخشی از آن به دلیل افراط در مصرف مشروبات الکلی بود. گرچه در ابتدا علت مرگ برگلینگ نامشخص بود، اما بعدها مرگ او را خودکشی اعلام کردند.
٣- مک میلر
در سپتامبر ۲۰۱۸، مک میلر، رپر آمریکایی، بر اثر سوءمصرف موادمخدر و الکل، در ۲۶ سالگی از دنیا رفت. این رپر و تهیه‌کننده، در گذشته پرده از مشکلاتی برداشته بود که به خاطر مصرف موادمخدر گریبانگیرش شده بود. در ماه می ۲۰۱۸، کمی بعد از پایان یافتن رابطه دو ساله مک میلر با آریانا گرند، خواننده مشهور پاپ بود که پلیس خبر تصادف میلر با یک تیر برق را اعلام کرد و این رپر جوان متهم به رانندگی در شرایط مستی شد. بعد از اعلام خبر مرگ مک میلر، جامعه موسیقی همدردی و اندوه خود را نسبت به این اتفاق ابراز کرد. آریانا گرند هم در صفحه اینستاگرامش در اینباره نوشت: «باورم نمیشه که دیگه این‌جا نیستی. واقعا نمیتونم قبول کنم.»
۴-  استن لی
استن لی نوامبر ۲۰۱۸، در ۹۵ سالگی از دنیا رفت. رئیس و مدیرعامل سابق شرکت مارول کامیکس به چهره محبوب دنیای مارول تبدیل شده بود، چراکه کاراکترهای بسیاری از اقتباس‌های سینمایی مشهور از دل کتاب‌های کمیک این شرکت بیرون آمده بودند.
۵-  پلنگ سیاه
در ژانویه ۲۰۱۸ فیلم «پلنگ سیاه» در سینماها اکران شد. این نخستین فیلم ابرقهرمانی در دنیای سینمایی مارول بود که نقش اول آن را یک سیاهپوست بازی می‌کرد و منتقدان هم عمدتا آن را بسیار دوست داشتند. فیلم پلنگ سیاه تا مارس ۲۰۱۸ در گیشه خانگی، به پرفروش‌ترین فیلم ابرقهرمانی در تمام دوران‌ها تبدیل شد.
۶-  مگان مارکل
روز نوزدهم ماه می ۲۰۱۸، پرنس هری، نوه ملکه بریتانیا و مگان مارکل، بازیگر آمریکایی طی مراسمی که آن را جنجالی‌ترین عروسی‌ سال می‌دانند، با یکدیگر ازدواج کردند. رابطه عاطفی مارکل ۳۶ ساله با پرنس هری در اکتبر ۲۰۱۶ و بدون سروصدا شروع شد که به دنبال آن، مارکل حرفه بازیگری را رها و به انگلیس نقل مکان کرد. در اکتبر ۲۰۱۸، خبر بارداری مارکل رسما از سوی خاندان سلطنتی اعلام شد. فرزند این زوج در بهار‌ سال آینده به دنیا خواهد آمد.
۷-  آنتونی بوردین
در ماه ژوئن ۲۰۱۸ بود که خبر مرگ آنتونی بوردین، مجری برنامه «Parts Unknown» شبکه سی‌ان‌ان، بر اثر خودکشی اعلام شد. بوردین در‌ سال ۲۰۰۰، کتابی به نام «آشپزخانه سری: ماجراجویی در جهان شکم» منتشر کرد که شرح زندگی او به‌عنوان یک آشپز بود. این کتاب که به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های زمان خودش تبدیل شد، این ستاره همه فن حریف را به شهرت زیادی رساند. بوردین علاوه بر نویسندگی، به کار مجری‌گری تلویزیون هم مشغول بود و در کارنامه خود چهار جایزه امی و یک جایزه پیبادی داشت.
۸-  ایکس ایکس ایکس تنتاسیون
در ماه ژوئن ۲۰۱۸ بود که ایکس ایکس ایکس تنتاسیون، رپر آمریکایی، هنگام خروج از یک فروشگاه موتورسیکلت، در خودروی خود به ضرب گلوله به قتل رسید. پیش از آن‌که این اتفاق رخ دهد، این رپر که نام اصلی‌اش جازه اونفروی است، منتظر دادگاه رسیدگی به پرونده خشونت خانگی‌اش مربوط به‌ سال ۲۰۱۶ بود. اونفروی از طرف نامزد باردارش به ضرب و شتم شدید متهم شده بود. اتهامات او خشونت خانگی به شکل اقدام برای خفه‌کردن و حبس غیرقانونی و دخالت در شهادت شهود بود.
۹-  استفن ‌هاوکینگ
استفن‌ هاوکینگ مارس ۲۰۱۸، در ۷۶ سالگی از دنیا رفت. او یک فیزیکدان نظری بود و کشف‌های متعددش نگاه دانشمندان به سیاهچاله‌ها و جهان هستی را متحول کرد.‌ هاوکینگ گرچه از بیماری لو گهریک رنج می‌برد و توان حرکت‌کردن نداشت، اما توانست تبدیل به استاد ریاضیات و درنهایت مدیر واحد تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری دانشگاه کمبریج شود. لو گهریک یا همان اسکلروز جانبی آمیوتروفیک نوعی بیماری تخریبگر اعصاب است که سیستم عصبی بدن را نشانه می‌گیرد.
١٠- کیت اسپید
در ماه ژوئن ۲۰۱۸ بود که جسد کیت اسپید ۵۵ ساله، طراح مد مشهور را در آپارتمانش، در نیویورک پیدا کردند. علت مرگ خودکشی اعلام شد. اسپید ‌سال ۱۹۹۳ برندی به نام خودش راه‌اندازی و یک‌سال بعد از آن، با همسرش اندی ازدواج کرد. طی سال‌های بعدی، این زوج کسب‌وکارشان را با همکاری یکدیگر از آپارتمان خود در شهر نیویورک شروع کردند. تا‌ سال ۱۹۹۸، ارزش شرکت آنها به ۲۷‌میلیون دلار رسید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *