دستکش طلا/آیا بیرانوند می تواند بهترین بازیکن سال آسیا شود ؟

https://static.farakav.com/files/pictures/01347560.jpg

سایت بدون -چطوری کریس؟ علی رضا بیرانوند آن را در روزهایی گفت که لطیفه ها و شوخی ها به سمت او روانه شده بود و این شوخی ها داشتند از این می گفتند که کریسیانو رونالدو ، همان کسی که در لیگ قهرمانان اروپا دروازه ها را یکی پس از دیگری تسخیر می کند ،همان زمان بیرانوند در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و به سبک دیالوگی که به واسطه فیلم به وقت شام مشهور شده بود برای ستاره جهانی صاحب توپ طلا کری خواند و به او گفت :چطوری کریس …

همین یک جمله شروعی شد برای یک سال رویایی برای دروازه بانی که از دل فقر ومحرومیت بیرون آمد و تبدیل به شماره یک تیم ملی ایران شد ، علی رضا بیرانوند در جام جهانی عملکردی بسیار موفقیت آمیز داشت ، او همان کسی بود که توانست پنالتی کریس رونالدو را مهار کند . در مقابل پرتغال،  شاگردان کی روش فاصله چندانی با شکست نداشتند که بیرانوند پنالتی رونالدو را مهار کرد و تیم ملی با یک امتیاز از آن مسابقه خارج شد.او دربرابر اسپانیا و مراکش هم عملکرد بسیار خوبی داشت تا یکی از بهترین های آسیا در آن تورنمنت باشد .

در باشگاه پرسپولیس هم علیرضا بیرانوند عملکرد بسیار خوبی دارد ، عملکردی تنها منحصر به قهرمانی در لیگ ایران نیست و حالا بعد قاره ای هم می گیرد . بیرانوند با پرسپولیس به نیمه نهایی آسیا رفت. در قطر ۷ بار دروازه تیمش را نجات داد و بارها ضربات اکرم عفیف، حسن الهیدوس و ژاوی را مهار کرد و در شبی که پرسپولیس با محرومان و مصدومان زیادی پا به میدان گذاشته بود، مطمئن ظاهر شد و توانست عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان آسیا را هم از آن خود کند. دربازی برگشت هم اگر بیرانوند نبود شاید پرسپولیس هنوز هم حسرت صعود به اولین فینال لیگ قهرمانان را می خورد ، او یک بار وقتی که حسن الحیدوس با پشت سر قراردادن مدافعین پرسپولیس در مصافی تک به تک با بیرانوند قرار گرفت و بیرانوند با سرعت مثال رعد و برق توانست خود را مقابل ضربه ملی پوش قطری بیفکند و مانع از گلزنی وی شود  اما اوج کارش شاید مهار ضربه سر سوپر ستاره تیم السد بود. او توانست ضربه یک اسطوره دیگر به نام ژاوی را که در یک فضای خالی صاحب موقعیت شده بود را با مهاری بی نظیر دفع کند  تا حکم صعود تیمش را به فینال امضاء کند.مهاری که خودش درباره آن می گوید:« گرفتن ضربه سر ژاوی را به پنالتی رونالدو ترجیح می‌دهم چون خیلی به من چسبید.»

بیرانوند بعد از پایان بازی از بابت عملکرد خوبش و اینکه توانسته نقش مهمی بابت صعود به دور فینال لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد خوشحال بود و اشک از چشمانش سرازیر شد اما شاید این گریه شوق به یک گریه بزرگتر ختم شود از شوق ؛ آیا دروازه بان پرسپولیس می تواند صاحب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا شود، عنوانی که بازیکنان ایرانی سالهاست که از رسیدن به آن محروم هستند. و بیرانوند  حالا می‌تواند به اولین دروازه بان ایرانی با توپ طلای آسیا تبدیل شود؛ جایزه ای که باتوجه به نمایش درخشان در جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا برازنده این گلر بلند قامت است.

 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آش و لاش»

سایت بدون – آش یک ماده غذایی است که همه اجزای آن از هم جدا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *