دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در آرژانتین نصب می‌شود

Image result for bitcoin argentina

آرژانتین قرار است به قلمرویی ویژه برای تولیدکنندگان دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین بدل شود و در ماه‌های آتی میزان دستگاه‌های BATM را به عدد ۱۶۰۰ برساند.

این کشور واقع در آمریکای جنوبی قرار است تا پایان سال جاری میلادی ۳۰ دستگاه خودپرداز مرتبط با ارز دیجیتال بیتکوین (BATM) را دریافت کند. در نهایت قرار است این میزان تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۱۶۰۰ دستگاه افزایش یابد. شرکت Odyssey Group از سازندگان دستگاههای خودپرداز بیت کوین در ایالات متحده قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی ۱۵۰ دستگاه را در آرژانتین نصب کند. البته قرار است بیشتر این دستگاهها کار خود را از اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز کنند.

اولین دستگاه خودپرداز مرتبط با این ارز دیجیتال در آرژانتین در سال جاری میلادی توسط شرکت «آتنا بیتکوین» نصب شد. تنها در سال ۲۰۱۸ پزو واحد پول آرژانتین ۵۰ درصد از ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است. سازندگان خودپرداز بیتکوین این موضوع را بهعنوان فرصتی میبینند تا به این طریق بتوانند بیتکوین را بهعنوان ارزی جایگزین ارائه کنند.

به گفته مدیر عملیات آرژانتین شرکت آتنا بیت کوین، با کاهش ارزش پزو، افزایش قابل توجهی در معاملات بیت کوین در این کشور مشاهده شده است. اما از سوی دیگر باید اشاره کرد که اجماع نظری در این باره وجود ندارد که آیا سرمایهگذاری در ارزهای دیجیتال میتواند از سرمایهگذاران در برابر کاهش ارزش ارزها محافظت کند یا خیر.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *