دغدغه‌هایی‌که فیلم«متری شیش‌ونیم» را شکل داد

کارگردان و بازیگران فیلم سینمایی «متری شیش‌ونیم» در حاشیه نمایش این فیلم در جشنواره ونیز از دغدغه‌ای که باعث شکل‌گیری این فیلم شد، سخن گفتند.
به گزارش ایسنا، سعید روستایی کارگردان به پرسش هایی درباره سوژه فیلم که اعتیاد است پاسخ داد و گفت: «کشور ما به خاطر منطقه جغرافیایی که دارد موقعیت حساسی را به لحاظ سیاسی، جغرافیایی و تاریخی و همچنین به لحاظ مواد مخدر داراست و ما همسایگانی داریم که بیشترین مقدار مواد مخدر در جهان را تولید می‌کنند و در چند سال اخیر اعتیاد در کشور ما و دیگر مناطق جهان شکل جدیدی به خود گرفته است. ولی این قصه براساس یک داستان شکل نگرفته بلکه براساس یک دغدغه اجتماعی شکل گرفته است.» پیمان معادی هم درباره نقش‌اش در فیلم «متری شیش‌ونیم» یادآور شد: «سخت‌ترین بخش کاری من این بود که نقشی را بازی می‌کردم که حساسیت‌های خیلی ویژه‌ای بر روی آن بود و هست. این کار خیلی سخت بود و با مشکلات و اصلاحاتی روبه‌رو شدیم به هر حال این بخش سخت‌ترین ویژگی نقشی بود که من بازی می‌کردم.»
نوید محمدزاده نیز خطاب به تماشاگران گفت: «در واقع همان‌طور که در فیلم دیدیم، من در نقش کسی بازی کردم که خودش را کشته بود و وقتی لبه استخر او را می‌بینیم، مثل یک بچه توی آب خوابیده است. وقتی دوباره زنده‌اش می‌کنند، امیدی به زندگی پیدا می‌کند.» او با اشاره به یکی از سکانس های فیلم ادامه داد: «در ادامه دست‌وپای آخر را می‌زند و  مثل شیری که در قفس است، همه تلاشش را می کند و وقتی می‌فهمد واقعا نمی‌تواند کاری بکند، هرچه به انتها می‌رسیم انگار پیر شده، انگار آرام شده و در طول یک سال خیلی پیرتر شده و از شروع شخصیت او تا پایانش که مرگ است، تلاش و زندگی باید وجود داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *