ده نقاشی پر قیمت جهان که پس از مرگ به درد نقاش خود نخوردند

سایت بدون -این داستان قدیمی را دیگر تقریباً همه از بَر هستند که ونسان ون‌گوک تا زنده بود نان نداشت بخورد و در فقر و فاقه مُرد، اما حالا تابلوهایش میلیون‌ها دلار در حراجی‌ها چکش می‌خورند و فقط میلیاردرها توانایی به دیوار کوبیدن نقاشی‌های او را دارند. این حکایت که ارزش هنر این نقاش هلندی تا وقتی زنده بود درک نشد، برای بسیاری دیگر از اهالی هنر خصوصاً همکاران ون‌گوک یعنی نقاش‌ها نیز مصداق دارد؛ از همین رو در ادامه این متن برخی از نقاشی‌هایی را که سال‌ها بعد از خلق شدن قیمت یافتند را به شما معرفی می‌کنیم.


شب پرستاره|  ون گوک (موزه هنرهای معاصر، نیویورک) ۱۸۸۹

Image result for ‫شب پرستاره‬‎
یک تابلوی نقاشی رنگ روغن است که  در سال ۱۸۸۹ خلق شده ‌است. ون گوک این اثر را در بیمارستانی روانی در جنوب فرانسه و یک سال قبل از خودکشی‌اش کشید.


موج نهم | ایوان آیوازوفسکی (موزه دولتی، سن پترزبورگ) ۱۸۵۰

http://cdn-tehran.wisgoon.com/dlir-s3/10531507841744646879.jpeg
آیوازوفسکی در این نقاشی تلاش نافرجام گروهی را برای نجات یافتن از امواج بی‌رحم اقیانوس نشان می‌دهد. بارها از این نقاشی به اسم زیباترین نقاشی روسی نام برده شده است.


گاری علوفه | جان کانستبل (گالری ملی، لندن) ۱۸۲۱

Image result for The Hay Wain
این تابلو را ارزشمندترین نقاشی بریتانیا لقب داده‌اند اما وقتی در آکادمی سلطنتی نمایش داده شد در پیدا کردن خریدار ناکام ماند! اما وقتی در فرانسه به آن روی خوش نشان دادند بیشتر مورد توجه قرار گرفت.


برج بابل|  پیتر بروگل (موزه کانستیستوریس، وین) ۱۵۶۳

Image result for ‫برج بابل| پیتر بروگل‬‎
در کتاب مقدس آمده که برج بابل ساخته دست بشر و برای رسیدن به بهشت بوده است. بروگل در نشان دادن معماری برج بابل با طاق‌های بی‌شمار عمداً کولوسئوم روم باستان را تداعی کرده است.


گشت شبانه|  رامبرانت (موزه ملی، آمستردام) ۱۶۴۲

Image result for ‫گشت شبانه| رامبرانت‬‎
از این نقاشی به عنوان بهترین کار رامبرانت نام برده شده است. این اثر تمام الگوهای نقاشی را شکست تا حدی که تمام نقاشان چهره آن دوران از خلق این اثر ابراز نگرانی و ناراحتی کردند.


دو خواهر | پیر آگوست رنوآر (موسسه هنری، شیکاگو) ۱۸۸۱

Image result for two sisters on a terrace
رنوآر کار بر روی این نقاشی را در آوریل ۱۸۸۱ آغاز کرد و در تاریخ ۷ ژوئیه ۱۸۸۱ پس از تکمیل آن را به مبلغ ۱۵۰۰ فرانک فروخت. این اثر اولین بار در هفتمین نمایشگاه آثار امپرسیونیست‌ها به نمایش درآمد.


خوک‌چران بریتانی|  پل گوگن (موزه هنر، لس آنجلس) ۱۸۸۸

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b7/Gauguin.swineherd.750pix.jpg
این اثر نسبت به دیگر نقاشی‌های گوگن فضاهای رئال بیشتری دارد. خوک‌چران با کشاورز و خوک‌هایش و پس زمینه‌ای از خانه‌های کوچک روستایی و آسمان، از پیش زمینه‌ای متفاوت برخوردار اس

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *