دوئل فراستی-مدیری در شامگاه جمعه / منتقد در دورهمی

سابقه منتقد پرحاشیه و سینماگر باسابقه نوید یک گفت‌وگوی داغ را در «دورهمی» می‌دهد

برنامه «دورهمی» قرار است جمعه‌شب میزبان مسعود فراستی باشد. این برای اولین بار نیست که این منتقد در یک برنامه گفت‌وگومحور غیر سینمایی در تلویزیون حاضر می‌شود، اما اولین بار است که او با مهران مدیری به گفت‌وگو می‌نشیند. فراستی اواخر اسفندماه در ویژه‌برنامه تحویل سال «فرمول یک» حضور یافت و پیشتر به برنامه‌هایی مانند «من و شما» و «خوشا شیراز» دعوت شده بود. باتوجه به سابقه‌ای که از این منتقد در برنامه‌های گفت‌وگومحور سراغ داریم، کیفیت گفت‌وگو و حضور او در «دورهمی» چطور خواهد بود؟
تاک‌شوهای پرحاشیه با فراستی
اصولا مسعود فراستی به دلیل نقدهای تند وتیز و اظهارنظرهای عجیبش در حوزه سینمای ایران و جهان، شخصیت پرسروصدا و پرحاشیه‌ای بوده است، بنابراین هر زمان به تاک‌شوهای تلویزیونی دعوت شده، محور اصلی سوال‌وجواب‌ها، حاشیه‌های حرفه‌اش بوده است. گفت‌وگوی این منتقد در برنامه «خوشا شیراز» که سال ۹۵ از شبکه شما پخش می‌شد کاملا به حاشیه‌های شخصیت او مربوط بود. علی ضیا در این برنامه نظر او را در باره تعدادی از بازیگران سینما پرسید و پای اظهارنظرهای جنجالی‌اش وسط کشیده شد. حضور او در «من و شما» هم جنجال‌های مهمی به دنبال داشت. ادبیات آرش ظلی‌پور و سوالاتی که انتخاب شده بود، فراستی را عصبانی کرد، طوری که او برنامه را ترک کرد. کلا ساختار «من‌وشما» گفت‌وگوی رک و بی‌پرده درباره مسائل حاشیه‌ای چهره‌ها بود و موضوع بحث با شخصیتی مانند مسعود فراستی هم نمی‌توانست جز جنجال و حاشیه باشد. ویژه‌برنامه «فرمول یک» به دلیل شرایط خاص جامعه و بحران کرونا، کمی متفاوت‌تر بود و فراستی در این برنامه چهره‌ای را که کمتر از خود نشان داده بود، رو کرد و انتقادهایی اجتماعی مطرح کرد.
گفت‌وگو با چاشنی شوخی و کنایه
با وجود این سابقه، دیگر حدس این موضوع که «دورهمی» هم بدون چالش و حاشیه نخواهد بود سخت نیست. مهران مدیری به عنوان مجری، از لحاظ سن‌وسال، سابقه، تجربه و جایگاه حرفه‌ای با علی ضیا و آرش ظلی‌پور، قابل قیاس نیست. علاوه بر این، مدیری در «دورهمی» نشان داده خیلی خوب می‌تواند منظور اصلی خود را با کنایه و شوخی برساند و سوالات حاشیه‌ای را مطرح کند. طبق رویه‌ای که گفت‌وگوها در «دورهمی» دارند، انتظار نمی‌رود این برنامه صرفا حول محور حاشیه‌ها بچرخد و احتمال می‌رود صحبت‌های جدی نیز در حوزه نقد و به طور کلی سینما مطرح شود. مسائل شخصی هم حتما در این گفت‌وگو جایی خواهند داشت و مهران مدیری درباره ویژگی‌های شخصیتی فراستی سوالاتی خواهد کرد. نتیجه چنین گفت‌وگویی جز یک برنامه چالشی و البته بامزه و سرگرم‌کننده ممکن است چه باشد؟

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *