دو مشکل بازی پرسپولیس برابر مس رفسنجان/ ویروس فیفا و ارتفاع ۲۵۰۰ متری


سایت بدون – پرسپولیس فضای آرام و شرایط ساکتی دارد. خبری از اردوی تیم نیست و فقط تمرین و تمرین. مربیان و بازیکنان کاملاً سکوت کرده‌اند و درباره شرایط فنی و بدنی‌شان به ندرت حرف می‌زنند و اظهارنظر می‌کنند. در غیاب ملی‌پوشان تمرین تیم هر روز برگزار می‌شود و در این چند روز جدا از یک بازی دوستانه در یکی دو جلسه تمرینی هم مربیان حسابی به بازیکنان فشار آوردند تا جایی که بیشتر تمریتات ۹۰ دقیقه‌ای و حتی یک جلسه دو ساعته بود!

دیگر بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن وجود ندارد
پرسپولیسی‌ها بعد از دریافت مطالبات فصل قبل و ۵ درصد از فصل جاری دیگر درباره پول حرف نمی‌زنند و چیزی برای غر زدن هم وجود ندارد. در این شرایط آنها حس می‌کنند که اگر در بازی جمعه نتیجه نگیرند اوضاع برای شان سخت خواهد شد. آنها در دو بازی اخیر برنده نشده‌اند و این اصلاً برای پرسپولیسی که ۵ فصل متوالی قهرمان شده آشنا نیست اما سال گذشته بعد از فینال آسیا و شوک ناشی از باخت، چهار بازی برنده نشدند. امسال هم برخی از اعضای تیم معتقدند شوک ناشی از باخت به الهلال باعث نمایش‌های پرنوسان تیم شده، هر چند نتایجی که تا الان به دست آمده بد هم نیست. پرسپولیسی‌ها می‌گویند ۷ امتیاز از ۴ بازی آمار بدی نیست ضمن اینکه به این نکته اشاره دارند که جدا از بازی در اراک که همه بد بودند مقابل تیم پرمهره گل‌گهر نمایش نسبتاً خوبی ارائه دادند و تا حدودی به خودشان برگشتند.
پرسپولیسی‌ها اما می‌دانند که جا گذاشتن امتیاز در استان کرمان کار را برای‌شان سخت خواهد کرد. طبق فرمول رایج در فوتبال ایران تیمی که بخواهد مدعی جدی قهرمانی باشد باید به صورت میانگین از هر بازی دو امتیاز به دست بیاورد. پرسپولیس با برد مقابل مس رفسنجان از ۵ بازی ۱۰ امتیازی خواهد شد و به این میانگین حداقلی خواهد رسید اما در صورت باخت یا مساوی کارش را سخت می‌کند.

ارتفاع و شرایط ملی‌پوشان، چالش‌های بزرگ کادر فنی
بازی با مس رفسنجان در شرایط کاملاً ویژه‌ای برگزار می‌شود. جدا از شرایط ورزشگاه سرچشمه که در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و بازی در این زمین می‌تواند چالش بدنی بزرگی برای تیم پرسپولیس باشد این مسابقه بعد از بازی‌های ملی برگزار می‌شود و ویروس فیفا می‌تواند بار دیگر برای یحیی و تیمش مشکل‌ساز باشد.
افت مهدی ترابی اول بار بعد از اردوی تیم ملی شروع شد و ادامه پیدا کرد تا جایی که تأثیرگذارترین بازیکن تیم در فاز حمله تبدیل به یکی از ضعیف‌ترین‌ها شد و حالا شایعه نیمکت‌نشینی‌اش در بازی جمعه هم به گوش می‌رسد. میلاد سرلک هم بازیکنی محوری در مرکز میدان پرسپولیس بود که قبل از اردوی تیم ملی افت کرده بود و با بازیکن فصل قبل فاصله داشت. شاید اگر او هم مثل ترابی در اردوی پرسپولیس می‌ماند تحت فشار تمرینات تیم زیر نظر کادر فنی پرسپولیس دوباره ساخته می‌شد اما این دو بازیکن در اردوی تیم ملی نه تمرین سنگین و فشرده‌ای داشتند نه بازی کردند تا از شرایط مسابقه دورتر شوند و این می‌تواند چالش بزرگ کادر فنی در انتخاب بهترین ترکیب بازی جمعه باشد.

مس را ببریم روی غلتک می‌افتیم
با وجود این چالش‌ها پرسپولیسی‌ها برای برد در این بازی جدی و مصمم به نظر می‌رسند. آنها با درک شرایط تیم خود و انتقادهایی که پس از دو بازی اخیر بخصوص در فضای مجازی شنیدند می‌گویند هر طور شده باید بازی جمعه را ببریم چون اگر این اتفاق نیفتد اوضاع خراب خواهد شد و ضمن فاصله گرفتن از مدعیان، انتقادها از تیم و کادر فنی بیشتر می‌شود. پرسپولیسی‌ها طی این پنج شش فصل آنقدر خوب نتیجه گرفته‌اند که حالا دیگر هیچ هواداری نمی‌تواند سه بازی دور از برد را تحمل کند و حتی اگر سپاهان و استقلال و سایر تیم‌های بالای جدول هم امتیاز از دست بدهند، هوادار فقط و فقط از این تیم برد می‌خواهد و گوشش به این بدهکار نیست که بازی در ارتفاع عجیب ۲۵۰۰ متری برگزار می‌شود یا ملی‌پوشان ناآماده و خسته بودند و‌…
در چنین شرایطی پرسپولیس که خودش باعث شده توقع از این تیم به شکل فزاینده‌ای بالا برود چاره‌ای جز پیروزی در مسابقه مقابل تیم ربیعی نخواهد داشت و اعضای تیم می‌گویند هر مشکلی که وجود داشته باشد حق دادن امتیاز به حریف را ندارند. پرسپولیسی‌ها می‌گویند اگر موفق به شکست مس رفسنجان شوند روی غلتک می‌افتند و در مسیر خوشبختی قرار می‌گیرند ضمن اینکه شش بازی متوالی در تهران می‌تواند شرایط‌شان را برای رسیدن به خواسته خود هموارتر کند.

ترابی نیمکت‌نشین می‌شود؟
ممکن است در سرچشمه تغییراتی در ترکیب پرسپولیس ببینیم. با خروج سیدجلال و سیامک نعمتی از لیست حالا ۲۰ بازیکنی که در لیست قرار خواهند گرفت باید برای حضور در ترکیب اصلی رقابت کنند. در عین حال نکته اینجاست که اگر تاجیک‌ها به لیست برسند کار یحیی و کادرش سخت‌تر هم خواهد شد و شاید روی بازیکنان باتجربه‌ای خط بکشند. نکته جالب اینکه گفته می‌شود حامد لک و رادوشویچ از شانس مساوی برای حضور در ترکیب اصلی برخوردارند و با وجود مقصر بودن رادو در گل خورده بازی با گل‌گهر، بعید نیست بار دیگر او را در ترکیب ببینیم. شرایط تاجیک‌ها هم می‌تواند ترکیب پرسپولیس را دستخوش تغییراتی کند به طوری که اگر پنجره باز شود و قرارداد آنها ثبت و کارت بازی‌شان صادر شود احتمالاً هر دو بازیکن از همین بازی فیکس خواهند بود.
بازگشت امید عالیشاه به ترکیب اصلی اتفاق نسبتاً هیجان‌انگیز ترکیب در فاز تهاجمی است. اتفاقی که شاید منجر به نیمکت‌نشینی ترابی هم بشود. در واقع احتمال استفاده از وحید امیری و امید عالیشاه پشت سر عیسی آل‌کثیر وجود دارد که اگر اینگونه باشد سعید آقایی در نقش وینگ بک چپ به میدان خواهد رفت.
البته این یک گمانه‌زنی است و همه چیز به بررسی شرایط ملی‌پوشان در تمرین امروز دارد.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *