دیه گو مارادونا: به لیونل مسی کاشته زدن یاد دادم

سایت بدون -دیگو مارادونا از روز گذشته رسما کار خود به عنوان سرمربی جدید خیمناسیا را شروع کرد. این اولین بار پس از سال ۲۰۱۰ است که دیگو در آرژانتین مربیگری می کند. او پس از ناکامی با آلبی سلسته در جام جهانی آفریقای جنوبی دیگر در کشور خود مربیگری نکرد اما حالا انگیزه های بالایی برای هدایت خیمناسیا دارد.

مارادونا در نشست خبری خود گفت:« پس از جام جهانی ۲۰۱۰ افسرده شدم چون می دانستم مردم از من انتظار داشتند تا آرژانتین را قهرمان جهان کنم. در بازی با آلمان اوتامندی خیلی زود آن اشتباه را مرتکب شد و ما گل اول را دریافت کردیم و سپس سه گل دیگر به ما زدند. پس از حذف از جام جهانی شرایط روحی بسیار بدی داشتم و دیگر نمی خواستم به آرژانتین برگردم. البته هرگز احساس شرمساری نداشتم ولی نسبت به مردم کشورم احساس مسئولیت می کردم.»

کار با مسی:« من بهترین مسی را در اختیار داشتم و این را به همه گفته ام ولی او روی ضربات کاشته خوب کار نمی کرد. مسی در تمرینات هر دروازه بانی را به یک قهرمان تبدیل می کرد. پیش از بازی دوستانه با فرانسه و پس از اتمام تمرین تصمیم گرفتم که با او ضربات کاشته را تمرین کنم. او همه توپ ها را به وسط دروازه می زد؛ به طوری که گلر ما حتی مجبور نمی شد برای مهار توپ حرکت کند. به مسی گفتم این نوع ضربه زدن که کاری ندارد، وقتی به تو کاشته زدن یاد بدهم، باید به من اسکار بدهند.»

جالب اینکه مسی قبل از تمرین با مارادونا فقط یک گل از روی ضربه کاشته به اتلتیکو زده بود اما حالا از بهترین های دنیا در ضربات کاشته است.

مارادونا در مورد اتهام دوپینگ در جام جهانی ۱۹۹۴ گفت:« برای صعود به آن جام جهانی کارمان به بازی پلی آف برابر استرالیا کشید و من به تیم ملی برگشتم. بدون ما نمی توانستند ورزشگاه ها را در جام جهانی پر کنند. تا سال ها آن قضیه دوپینگ را باور نمی کردم؛ اینکه چگونه من را از جام بیرون کردند و باعث شکست آرژانتین شدند. آن تیم ملی از بهترین تیم هایی بود که درش بازی کرده بودم. بازیکنانی مثل ردوندو، سیمئونه، کانیگیا، باتیستوتا، بالبو و … را در اختیار داشتیم و می توانستیم به راحتی فاتح رقابت ها شویم اما نگذاشتند.»

بازی کنار سیمئونه:« یادم می آید وقتی توپ به سیمئونه می رسید، آن را می گرفت و جلو می رفت. یک بار به او گفتم چولو، برادر من، کجا می روی؟ کدام حرف من است که درکش برای تو مشکل است؟ جلوتر از من نیا چون وقتی من توپ را از دست بدهم، چه کسی قرار است آن را پس بگیرد؟»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *