رازهای باستانی /اتاق های مخفی درون اهرام مصر

Image result for secret room egypt

سایت بدون -اهرام مصر یکی از عجایب هفتگانه جهان محسوب می شوند، جاذبه ای که اگر چه هزاران سال از ساخته شدن آن ها می گذرد و دانشمندان و باستان شناسان هم آزمایش های زیادی روی آن ها انجام داده اند اما هنوز هم رازهای زیادی در مورد آن ها وجود دارد که مانند علامت سوال باقی اند و حتی احتمالا رازهایی هم وجود دارد که هنوز اصلا از وجود آن ها با خبر نیستند. اما آیا می دانستید که اتاق های مخفی در هرم ها هم وجود دارند؟

احتماالا خیلی ها الان با خود می گویند که هرم های خودشان اتاق های مخفی غول آسا هستند چه برسد به اینکه داخل آن ها چنین چیزی باشد. خوب در جواب باید گفت که مطمئن بشید اتاق های مخفی خیلی بیشتر از آنچه که فکرش را می کردید داخل این هرم ها وجود دارد. دانشمندان در حال حاضر از تکنولوژی ای استفاده می کنند که به آنها این امکان را می دهد تا بتوانند آنچه که داخل اهرام وجود دارد را ببینند و یکی از این هرم ها هرم خوفو بوده است. در این هرم یک اتاق مخفی وجود دارد که بیشتر از ۴۰۰ فوت ارتفاع دارد و به تازگی کشف شده است.

 

تحقیقات انجام گرفته به کمک «پروژه اسکن اهرام» (Scan Pyramids Project) نشان می‌دهد که ۲ حفره ناشناخته در دل هرم بزرگ جیزه قرار دارد. هرم جیزه بزرگ‌ترین هرم ساخته شده توسط مصریان باستان بوده که در حدود ۴۵۰۰ سال قبل برای فرعون خوفو (Khufu) ساخته شد.

یک حفره در گوشه شمال شرقی حرم واقع شده و دیگری در طرف شمالی این هرم قرار دارد.

اتاق های مخفی در اهرام ثلاثه ی مصر

شاید بتوان گفت اولین و هوشمندانه ترین راه ها و اتاق های مخفی را مصریان باستان طراحی کرده اند. اهرام ثلاثه مصر، پر از راه هایی است که در صورت خوش شانس بودن، به هیچ جایی ختم نمی شوند و در سایر موارد به اتاق هایی که در آنها تله هایی کارگذاته شده است میرسند. مصریان باستان این کار را برای محافظت از جسد مومیایی شده فرعون و وسایلی که با آن، مومیایی را دفن می کرده اند، از شر دزدان انجام میداده اند. ولی یکی از تفتاوت هایی که این نوع اتاق ها با دیگر اتاق های مخفی دارد، این نکته است که مصریان باستان، این اتاق ها را برای این نمی ساخته اند که دوباره به آن رجوع کنند؛ به عبارت دیگر آنها این اتاق ها را برای همیشه مخفی می کرده اند و راز این اتاق همراه با سازنده آن دفن می شد …

Image result for secret room egypt

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *