رازهای باستانی / ارتش سفالی امپراتوری که می خواست جاودانه شود

سایت بدون -وقتی که دهقانان حومه شرقی استان”شیان شانکسی”چین در ماه مارس سال ۱۹۷۴ برای رسیدن به آب در یک و نیم مایلی کوهستان لیشا، مشغول کندن زمین شدند، نمی‌دانستند که گنجینه‌ای چند هزار ساله زیر خروارها خاک در انتظار آنهاست؛گنجینه‌ای از مجسمه‌های سفالی ۸ هزار سرباز چینی که کشف آنها یکی از بزرگ‌ترین اکتشافات قرن بود.

با اعلام خبر کشف این ارتش سفالی، کندو کاو باستان شناسان در این منطقه به سرعت شروع شد و به این ترتیب راز بزرگی فاش شد؛اینکه تمامی مجسمه های کشف شده متعلق به سربازان و اسب های سفالی ای هستند که از زمان مرگ« کین شی هوآنگ»،اولین امپراتور چین همراه او دفن شده بودند. باستان شناسان دوران سلطنت کین شی هوآنگ را ۲۲۱ سال قبل از میلاد مسیح تخمین زده و به این نتیجه رسیده اند که اولین امپراتور چین برای اینکه بتواند در دنیای دیگر هم فرمانروایی کند تمام سفالگران و مجسمه سازان آن زمان چین را به خدمت گرفت و به آنها دستور داد هزاران مجسمه سرباز سفالی را بسازند تا با ارتشی سفالی به سرزمین مردگان برود چون باور داشت که این ارتش پس از مرگ از او محافظت خواهد کرد. این جنگجویان سفالی با آرایش جنگی در یک و نیم کیلومتری مقبره امپراتور و رو به سرزمین های دشمن دفن شده اند؛ طوری که بین دشمن و مقبره امپراتور قرار بگیرند.

Image result for Terracotta

کین شی هوانگ (Qin Shi Huang) به‌عنوان موسس سلسله کین (Qin) توانست کشور چین را متحد کند و از سال ۲۲۱ تا ۲۰۷ پیش از میلاد به‌عنوان نخستین امپراتور چین بر این سرزمین حکومت کند. در میان چندین بنای بزرگ و عظیمی که او در دوران حکومت خود دستور ساخت آن‌ها را داد، نسخه اولیه دیوار چین نیز وجود داشت که در مرزهای شمالی این کشور ساخته شد. هدف از این کار کردن از این مرزها در برابر حمله همسایگان بربر شمالی این کشور بود. بااین‌وجود مهم‌ترین و اصلی‌ترین پروژه ساخته شده به دستور امپراتور کین را می‌توان یک آرامگاه بزرگ دانست که در شهر باستانی شی آن (Xi’an) برای این حاکم ساخته شده است. این مقبره که توسط تعداد ۶ هزار سرباز سفالین با اندازه‌های واقعی حفاظت می‌شد، برای مدت ‌زمان ۲ هزار و ۲۰۰ سال پس از مرگ او مخفی باقی مانده بود

https://cdn.audleytravel.com/-/-/79/130203142051158060241100178219243058165109238082.jpg

بعد ازکشف این مکان عجیب،بازار شایعه ها بین مردم این کشور داغ شد.خیلی ها با استناد به افسانه های قدیمی می گفتند که این جنگجویان سفالی در حقیقت سربازان واقعی هستند که با امپراتور به خاک سپرده شده اند تا از او در برابر هر گونه خطری محافظت کنند.در کنار این سربازان جنگی تعداد دیگری از مجسمه های سفالی هم به چشم می خورد که از لحاظ ابعاد و اندازه کوچک تر از سربازان هستند و به تشخیص باستان شناسان،آنها مجسمه های اعضای همان گروه آکروباتی هستند که برای سرگرم کردن سربازان در مواقع بیکاری به همراه ارتش فرستاده می شدند.به عقیده سی ما کیان- یکی از باستان شناسان معروف چینی که به تحقیق روی این گنجینه خفته در خاک پرداخته- ۲۴۶ سال قبل از میلاد مسیح، ۷۰۰ هزار کارگر برای ساخت مقبره امپراتور اول به خدمت گرفته شدند. هنگامی که آنها شروع به ساخت این سربازان کردند، کین شی هوآنگ ۱۳ ساله بود و عجیب اینکه این امپراتور نوجوان دستور داده بود « هیچ یک از سربازان نباید شبیه یکدیگر باشند». به نظر می رسد همین نکته دلیلی برای شروع زود هنگام ساخت آنها باشد.

واقعا به نظر شما چه هدفی می تواند در پس ساخته شدن این تعداد سرباز سفالی با این دقت جزییات باشد؟ چه لزومی دارد که ۸۰۰۰ سرباز سفالی در اندازه های انسانهای واقعی ساخته شود؟ در واقع هدف اصلی از ساخته شدن جنگجویان ارتش تراکوتا نه فقط تئوری بلکه یک هدف عملی بوده است به این معنی که هدف اصلی از ساخت ارتش تراکوتا این بوده است که امپراطور اول را از دشمنانش در زندگی بعدی در امان نگه دارد و به همین خاطر است که این سربازان با چنین دقت و ظرافتی ساخته شده اند. در سال ۱۹۸۷، سازمان جهانی یونسکو ارتش تراکوتا را به عنوان یکی از اثرهای جهانی یونسکو شناخته و معرفی کرد تا از این طریق بتواند از این گنجینه های با ارزش تاریخی محافظت کند.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *