رازهای باستانی /شبکه تونل های زیر زمینی در عصر حجر

https://rooziato.com/wp-content/uploads/2017/06/78755-112-1000-e0918c5520-1484634214-w700.jpg

سایت بدون -کشف شبکه ای پیچیده و تو در تو از تونل های زیرزمینی که از اسکاتلند تا ترکیه کشیده شده اند نشان می دهد که جوامع عصر حجر تنها شکارچیان و گردآوران ساده ی غذا نبودند. با این وجود هدف از ساخت چنین شبکه ی پیچیده ای از تونل ها توسط انسان های عصر حجر مشخص نشده است. برخی از باستان شناسان بر این باورند که این تونل های زیرزمینی برای فرار از دست حیوانات درنده مورد استفاده قرار گرفته اند و برخی دیگر می گویند که این تونل های زیرزمینی برای سفر کردن راحت و ایمن و بدون متحمل شدن راهپیمایی های خطرناک در روی زمین و آسیب دیدن از شرایط جوی ناخوشایند و درگیری با سایر جوامع ساخته شده اند.

“هاینریش کوش” باستان شناس آلمانی می گوید بقایای این تونلها در زیر بقایای به جا مانده از صدها خانه نوسنگی در سرتاسر اروپا کشف شده است. وی در کتاب ” اسرار دروازه های زیرزمینی به سوی جهانی دیرین” می گوید این واقعیت که بسیاری از این تونلها پس از گذشت ۱۲ هزار سال هنوز پابرجا باقی مانده اند نشان می دهد شبکه اصلی آنها باید بسیار عظیم بوده باشد.

وسعت بیشتر این تونلها بیشتر از ۷۰ سانتیمتر نیست، به این شکل تنها یک انسان به تنهایی و بدون هیچ ابزار و وسیله اضافی می تواند درون آن بخزد. این تونلها در برخی از مناطق وسیعتر شده و در آنها جایی برای نشستن، مخازن انبار و یا اتاقهایی تعبیه شده است. تمامی این تونلها به یکدیگر متصل نیستند اما در کنار یکدیگر شبکه زیرزمینی بسیار بزرگی را به وجود آورده اند.

در مناطق باواریای آلمان و استیریای اتریش به ترتیب ۷۰۰ و ۳۵۰ متر از این شبکه تونلی زیرزمینی کشف شده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *