رازهای باستانی /وحشتناک ترین درنده ای که روی زمین حرکت کرده

Image result for Andrewsarchus

سایت بدون – بدون شک این حیوان بزرگترین درنده تاریخ است یا اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم بزرگترین پستاندار درنده جهان ، وقتی روی چاپمن آندروس کاوشگر آمریکایی و مدیر موزه تاریخ طبیعی آمریکا و گروهش در اکتشافات جمجمه غول پیکری را در سال ۱۹۲۴ در مغولستان پیدا کردند، می دانستند که یک چیز عجیب و ناشناخته پیدا کردند، آزمایش ها نشان داد که  جمجه به زمانی در حدود ۴۵ تا ۳۶ میلیون سال قبل برمی گردد، به خاطر کشف آندرو ، آن را آندرو ساروکس نامیدند

این حیوان بدنی به شدت بزرگ داشته احتمالا طول بدنش متر بوده است و   بلندی بدنش از زمین تا شانه شاید به حدود ۲ متر می رسیده است. به نظر می رسد وزنی حدود  ۱۸۱ تا ۴۵۳ کیوگرم داشته است.

Image result for Andrewsarchus

ررسی ها چنین نشان داده که این حیوان بیشتر همه چیز خوار بوده است تا گوشتخوار و تغذیه از لاشه حیوانات ، استخوان ها ، گیاهان ریشه دار و نرم تنان را به خوردن گوشت تازه شکار ترجیح می داده است.

می توان گفت که اندروسارکوس ، صاحب قوی ترین آرواره و درشت ترین دندانها در بین پستانداران خشکی بوده است و اگر لازم می شده ، به راحتی می توانسته که استخوان های بزرگ را با دندان هایش خرد کند. به همین دلیل این جانور در مناطق ساحلی معمولا” به راحتی می توانسته از لاشه وال های ما قبل تاریخ ، خرچنگ ها و لاک پشت هایی که لاک سختی داشته اند تغذیه کند.

این پستاندار ماقبل تاریخ تنها از روی استخوان غیر طبیعی کاسه سرش که ۸۳ سانتیمتر درازا و ۵۶ سانتیمتر پهنا داشته و نیز تکه هایی از استخوانهای بدنش شناخته شده است. محتملا” بزرگترین پستاندار گوشتخوار خشکی بوده است. از خصوصیات بارز این حیوان می توان به بدن کشیده ، دم دراز و پاهای کوتاهش که به پنجه هایی سم دار منتهی می شده اند اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *