رازهای باستانی /چکشی که ۴۰۰ میلیون سال قبل ساخته شده است

سایت بدون -آخر مگر می شود، ۴۰۰ میلیون سال قبل یک چکش ساخته شود؟ابزاری که عمرش به چند صد سال هم نمی رسد و عجیب تر این که فلز با این آلیاژ در قرن بیستم ساخته شده است

در سال ۱۹۳۶ مکس هان به همراه همسرش در شهر نیولندن، ایالت تکزاس در حال قدم زدن بودند که یک چکش با دسته چوبی و سر آهنی که داخل سنگ بود پیدا کردند.

یک دهه بعد چکش را به گروهی باستان شناس دادند تا درباره آن تحقیق کنند، پس از مطالعه در موسسه مطالعات متالوژیک وابسته به دانشگاه کلمبیا  آنها سن چکش را ۴۰۰ میلیون سال تخمین زدند که به دوره اوردویسین میرسد.

طول چکش۱۶سانتیمتر بود و ترکیب سر فلزی آن شامل ۹۷ درصد آهن، ۲ درصد کلر و یک درصد گوگرد بود. نکته عجیب آن جدا از سن عجیب و غریب آن، تکنولوژی ساخت این نوع فلز است که تا پیش از قرن بیستم وجود نداشته، چکش بارها مورد سن سنجی قرار گرفته که سن آنرا ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون سال تخمین زده اند

چکش تاریخی لندن

محققان میگویند چون چکش سنگ شده دلیل بر قدمت زیاد آن نیست، آنها پیشنهاد می کنند که فرآیندهای مختلف نظیر شرایط جوی در گذشته عامل جانشینی و سنگ شدن هستند. حتی اگر نظریه آنها درباره سن چکش درست باشد در اینصورت چکش باید وسیله باستانی مربوط به قرنهای گذشته باشد که به مرور زمان سنگ شده (حداقل ۲۰۰ سال) ولی تکنولوژِی ساخت آن منحصر به قرن بیست به بعد بوده و تاکنون شی باستانی فلزی با این ترکیب پیدا نشده است.

چکش تاریخی لندن

برخی از باستان شناسان می گویند که آنرا احتمالا در دوران باستان از شهاب سنگ ساخته اند، حتی در صورت درست بودن این نظریه شهاب سنگی با این ترکیب تاکنون گزارش نشده. نظریه های بسیاری درباره مبدا آن ارائه شده از جمله موجودات بیگانه که پذیرش آنها قابل قبول نیست. به علت نتیجه نگرفتن از تحقیقات درباره چکش اکنون در موزه سامرول در تکزاس نگهداری میشود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

۳ دیدگاه

  1. عباس مستاجران ساکن ملک شهر مفتح بن بست گلها شماره 12 شماره66

    این جهان تنها همین دوره را نداشته دورانهای دیگری داشته که قرآن کریم بیان داشته در سوره تکویر – نازعات – انشقاق – طارق – عادیات – قارعه. و فرموده نمی دانید ماالحطمه چیست؟ از طرفی چرا نگوئیم فضا نوردانی از جاهائی که خداوند می داند کجاست وماها نمی دانیم صفینهشان به کره زمین آمده و بر اثر حادثه ای در زمین به کوه برخورد کرده وسوخته وبا سنگه ذوب شده واکنون کشف شده ، که باز در این صورت شیئی باستانیست یا شیئی ناشناخته ، پس اگر درست فکر کنیم شیئی ناشناخته است.

  2. عباس مستاجران ساکن ملک شهر مفتح بن بست گلها شماره 12 شماره66

    این چکش باستانی است و دلیلی ندارد خود ومردم کشورشان را بی اعتبار کنند.

  3. الله اکبر هیچ چیزی دور از عقل و منطق نیست احتمال دارد که خداوند متعال انسان های دیگری آفریده باشد و اتار ونشانه های نها رو برا آیندگان باقی گذاشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *