رالف ماجراجو همچنان پرفروش ترین است

سایت بدون –در هفته ای که در سینماهای آمریکای شمالی هیچ فیلم تازه ای در سطح وسیعی اکران نشد و بازار به همان آثار قبلی منحصر گشت، هر شش فیلم صدر پرفروش ها و رتبه های قبلی خود را بدون کوچک ترین تغییری حفظ کردند و آب از آب تکان نخورد و کارتون پرطرفدار «رالف اینترنت را خرد می کند» با کاراکتر نخستی که ماجراجو و غول پیکر است در رقابتی نزدیک با نسخه جدید «دکترسئوس» برای سومین هفته متوالی زمامدار اوضاع و صدرنشین جدول شد و این برای فیلمی که فقط همین مدت از طول اکرانش می گذرد، رکوردی عالی است.
مسائلی که گفتیم و رکورد در بازار فیلم به سبب عدم عرضه آثار جدید موجب شد دومین آمار اندک فروش طی یک هفته در کل سال ۲۰۱۸ به ثبت برسد به طوری که ۱۲ فیلم صدر جدول مجموعاً بیش از ۸/۷۷ میلیون دلار پولسازی نکردند.
این البته دلیلی برای ناامیدی نسبت به آمار فروش فیلم ها طی تعطیلات کریسمس و ژانویه که بزودی از راه می رسد، نیست و نشانه ها دال بر توفیقی گسترده به سبک هر سال در ۱۰ روز نخست ماه ژانویه دسامبر و ۱۵ روز نخست ماه ژانویه است و عملکرد فوق العاده مثبت فیلم کمیک بوکی «مرد رویایی» در بدو اکران بین المللی اش و رقم خیره کننده ای که در چین به ثبت رساند، سندی بر صحت این گمانه زنی است.
فقط ۱۵ درصد تنزل
«رالف اینترنت را خرد می کند» که ادامه ای بر «رالف ویرانگر» محصول ۲۰۱۲ است، به فروش ۱/۱۶ میلیون دلاری در سینماهای آمریکای شمالی طی هفته سپری شده نایل گشت و این امر مجموع سودسازی این فیلم متعلق به شرکت قدیمی والت دیسنی را از مرز ۱۴۰ میلیون دلار عبور داد. این در حالی بود که انیمیشن «دکترسئوس، گرینچ» با فقط ۱۵ درصد تنزل در فروش نسبت به هفته قبلی که پایین ترین آمار سقوط در میان ۱۰ فیلم صدر جدول بود، به یک درآمدسازی ۱۷/۱۵ میلیون دلاری در بیش از ۳۸۰۰ سالن در سطح آمریکا و کانادا دست یافت و رتبه دوم را برای دومین هفته پیاپی کسب کرد. این فیلم مفرح و کریسمسی حالا کمترین فاصله را تا ۲۲۵ میلیون دلاری شدن در گیشه های آمریکا و کانادا دارد و با احتساب این که فضایی کاملاً «سال نویی» دارد و بزودی شاهد تعطیلات کریسمس و ژانویه و جشن های مربوطه خواهیم بود، فروش گرینچ این زودی ها تمام نخواهد شد.
فروش گرینچ دور از فضای آمریکا البته به آماری ایده آل نرسیده اما این هفته نیز با اضافه شدن ۹ کشور تازه به جدول پخش و حوزه تحت پوشش اش به ۹/۲۵ میلیون دلار دیگر دست یافت تا آمار کلی اش در کشورهایی به جز آمریکای شمالی ۹۹ میلیون دلاری و با احتساب آمریکا و کانادا ۳۲۳ میلیون دلاری شود.
استمرار افسانه راکی
رتبه سوم جدول درآمدسازان این هفته سینماهای آمریکا به قسمت دوم فیلم ورزشی و مبتنی بر بوکس «کرید» رسید.
این فیلم که ساخته شرکت قدیمی متروگولدوین مدیر است، این هفته ۳/۱۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی کاسبی کرد تا در پی ۲۰ روز نمایش در این منطقه از جهان ۹۶ میلیون دلاری شود و افسانه راکی و سیلوستر استالونه که «کرید»ها مشتق از آن و ادامه ای بر آن فیلم های شش گانه به شمار می آیند، استمرار فزون تری بیابد. این فیلم در ۳۱ بازار و کشور در منطقه مختلف دیگر جهان نیز به ۲/۵ میلیون دلار دست یافت تا دور از آمریکای شمالی ۲۴ میلیون دلاری شود.
در میان کشورهای غیرآمریکایی پخش کننده «کرید۲» بریتانیا با ۹ میلیون دلار پولسازی سهم اول را در امر کسب درآمد برای این فیلم داشته است.
هیولاهای پولساز رولینگ
«هیولاهای فوق العاده۲» در چهارمین هفته اکرانش در آمریکای شمالی با ۴۰ درصد تنزل نسبت به آمار اقتصادی هفته پیش خود گیشه ای ۸/۶ میلیون دلاری را تجربه کرد تا به تکرار رتبه چهارمی هفته گذشته اش در جدول سودسازان سینماهای آمریکای شمالی نایل شود و پس از این مدت نمایش ۲/۱۴۵ میلیون دلار را به حساب سازندگان خود (سران استودیوی برادران وارنر) ریخته باشد.
این فیلم در کشورهایی به جز آمریکا و کانادا نیز پررونق بوده و ۲۲ میلیون دلاری که در این کشورها کاسبی کرد سبب شد آمار کلی اش در سطح جهان به مرز ۵۷۰ میلیون دلار برسد. این فیلم که دنباله ای بر «هیولاهای فوق العاده و کجا آنها را پیدا کنیم» به حساب می آید و نام جنبی و تکمیل کننده آن «جنایات گریندل والد» است، با احتساب تمامی فیلم های بلندی که از روی کتاب های ۷ گانه هری پاتر و مشتقات آن (به قلم جی.کی.رولینگ) ساخته شده، دهمین فیلم محسوب می شود و ناگفته پیدا است که آخرین هم نخواهد بود و کاراکترها و آدمهای ولو درجه دوم و سومی هم که از درون دنیای هری پاتر سر بر آورده اند، برای پولسازی های عظیم در فیلم های بعدی و تبعی آماده اند و گیشه های چشمگیر هر دو نسخه «هیولاهای فوق العاده» نشانه روشن آن است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *