راهکار برای جلوگیری از پیری پوست/ جادوی گوجه‌فرنگی، عسل و شیرین‌بیان

سایت بدون -برای جلوگیری یا حداقل عقب‌انداختن پیری پوست راهکارهای گوناگونی ارایه شده است. برخی از متخصصان پوست راهکارهای طبیعی را معرفی می‌کنند و برخی دیگر هم معتقدند که برای رفع چین و چروک‌های پوست باید از راهکارهای پزشکی استفاده کرد. آن‌چه می‌خوانید نکاتی را شامل می‌شود که به هر دو راهکاری که در بالا ذکر شد، می‌پردازد.
١- متاسفانه بسیاری از محصولات بهداشتی – آرایشی ضد پیری و چروک پوست که در بازار یافت می‌شود، نمی‌توانند عملا تغییری محسوس در پوست ایجاد کنند. در خیلی از مواقع توقع تغییر کردن پوست یا جوان شدن غیرمنطقی است. زمانی که تصمیم می‌گیرید محصول بهداشتی – آرایشی انتخاب کنید، توجه داشته باشید که دارای عناصر لازم باشد. ویتامین A همواره در اولویت است و بعد از آن ویتامین C در رده دوم اولویت قرار دارد.  ویتامین A را در هر کدام از ترکیب‌های آرایشی و دارویی می‌توان پیدا کرد. رنگ پوست و چهره با گذشت زمان تیره‌تر و خسته‌تر به نظر می‌رسد و چون تعویض پوست غیرممکن است، در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم که پوست خود را به‌طور منظم لایه‌برداری
کنید.
٢- در بازار محصولاتی شیمیایی را می‌توان پیدا کرد که به دلیل داشتن ویتامین C و آمینو اسید‌ها تاثیرات مثبتی بر پوست دارند، اما به‌هرحال از عناصر طبیعی نیز نمی‌توان غافل شد. از ترکیب شکر قهوه‌ای و عسل برای ماساژ و پاکسازی استفاده کنید. همچنین گوجه فرنگی سرشار از ویتامین A و Cاست و برای رنگدانه‌های پوست و روشن شدن تیرگی‌های پوستی و جوان کردن پوست خاصیت دارد.  آنتی اکسیدان‌های قرمز یافت‌شده در گوجه‌فرنگی به ساخت کلاژن‌ها برای محافظت در مقابل اشعه UV کمک می‌کند. بسیاری از محصولات گیاهی نیز حاوی زینک است. زینک خشکی پوست و التهابات پوستی را کاهش می‌دهد و می‌تواند سلول‌های پوستی را فعال کند و به آن کلاژن و الاستین سالم را برساند. عصاره ریشه شیرین‌بیان در درمان لکه‌های قهوه‌ای پوست موثر است، همچنین عصاره پوست درخت بید حاوی اسید سالیسیلیک و بسیار مفید است.
٣- حواستان به آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌هایی همچون A,C,D,E، آنزیم‌ها، اسیدهای چرب و روغن‌هایی که از نارگیل، سویا و عصاره پامچال به دست می‌آید، باشد؛ اینها خیلی مفیدند. پوست صورت بسیار حساس است و محصولاتی که افزودنی‌های گیاهی دارند با پوست سازگارترند تا محصولات شیمیایی. همچنین با استفاده از محصولات گیاهی دچار سوزش و ناراحتی‌های پوستی نمی‌شویم.
۴- برای مبارزه با چین و چروک پوست صورت چند روش قدیمی وجود دارد که استفاده از آنها نیز خالی از لطف نیست. یک راه قدیمی گذاشتن ورقه‌های خیار روی چشم است که فرد را آرام و به افزایش گردش خون در آن منطقه کمک می‌کند. درست‌کردن ماسک عسل هم برای مرطوب کردن و تمیزی پوست بسیار مفید است. استفاده از این ماسک بسیار راحت است فقط کافی است عسل را روی صورت خود بمالید و بعد از نیم‌ساعت با یک حوله گرم صورتتان را تمیز کنید. استفاده از عسل به این روش پوست صورت را نرم و ملتهب می‌کند. می‌توانید به روش زیر هم از ماسک عسل استفاده کنید:  
– عسل را با آووکادو مخلوط کنید (خاصیت سفت کردن پوست و رساندن املاح)
–  ترکیب جو دو سر و عسل (تمیز کردن منافذ پوست و برداشتن سلول‌های مرده از روی پوست)  
– با لیمو و عسل  به جنگ آکنه بروید؛ جای زخم را هم خوب می‌کند.
برای این‌که پوستتان را از شر پیری در امان نگه دارید، لازم است آن را به‌طور منظم لایه‌برداری کنید و مرطوب نگه دارید. تا جوان‌تر هستید این کار را شروع کنید. استفاده از محصولات گران‌قیمت آرایشی – بهداشتی لزوما به معنی بهتر بودن آنها نیست. در بیشتر مواقع رعایت نکاتی ساده ما را  در داشتن پوستی بهتر و شاداب‌تر کمک می‌کند. نکاتی مانند ورزش کردن و خواب کافی از این قبیل کارهاست.
۵- بیشتر محصولات شیمیایی ضد پیری ساختار پوست را به هم می‌ریزد، درحالی‌که محصولاتی با منشأ گیاهی عملکرد طبیعی پوست را مختل نمی‌کند. یکی از مواد شگفت‌انگیز ضد پیری جلبک دریایی است. هر زمانی که از کرم‌ها و محصولات مراقبت‌های پوستی استفاده می‌کنید با نوک انگشتتان کرم را به سمت بالا بمالید. برای خلاص‌شدن از پف زیر چشم هم راه حلی ساده را به شما پیشنهاد می‌کنیم:  
مقدار کمی شیر سرد را روی پنبه بریزید و ١۵ تا٢٠ دقیقه بگذارید روی چشم‌هایتان بماند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *