رقابت من و رونالدو یک خاطره زیبا بود که در تاریخ می‌ماند/لیونل مسی: یک روز به بارسا برمی‌گردم

سایت بدون –
از زمانی که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در لالیگا رقبای مستقیم یکدیگر بودند زمان زیادی می‌گذرد اما این سبب نشده است که حواس این دو ستاره پرافتخار دنیای فوتبال به عملکرد یکدیگر نباشد، حتی الان که یکی از آنها در پاریس توپ می‌زند و دیگری در منچستر. این دو بازیکن هرگز برای یکدیگر رفقایی صمیمی نبوده‌اند اما رویکردشان نسبت به هم توأم با احترام بوده است. برای مسی اما تجربه رقابت با رونالدو در لالیگا به عنوان یک خاطره زیبا است که در تاریخ فوتبال به یادگار خواهد ماند. ستاره آرژانتینی PSG در گفت‌و‌گو با نشریه مارکا اعتراف کرد که تحت تأثیر تأثیرگذاری رونالدو بر عملکرد منچستریونایتد در بدو ورودش به این تیم قرار گرفته است. برخلاف مسی که در این فصل از لوشامپیونا فقط یک گل برای تیمش زده، رونالدو بارها با گل‌هایش در رقابت‌های داخلی و اروپایی ناجی شیاطین سرخ شده است.
مسی درباره شروع رونالدو در فصل جاری گفت: «یونایتد تیمی بسیار قوی با بازیکنان بزرگ است. کریستیانو از قبل هم این تیم را می‌شناخت اما خب من‌یونایتد الان در برهه متفاوتی است و با وجود این، او به شیوه‌ای تحسین‌برانگیز توانست خودش را با این تیم تطبیق دهد. او از همان ابتدا مثل همیشه گل زد و هیچ مشکلی برای تطبیق دادن خودش نداشت. در لیگ برتر وضعیت منچستریونایتد آنقدر که ما فکر می‌کردیم خوب نیست اما آنجا لیگ بسیار سختی است و رقابت بسیار فشرده. بعد از ماه دسامبر، شرایط این لیگ خیلی تغییر می‌کند و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.»
مسی درباره اینکه آیا دلش برای دوئل‌های رودررو با رونالدو تنگ شده است، گفت: «خیلی وقت است که ما دیگر در یک لیگ با هم رقابت نمی‌کنیم. ما با هم از نظر فردی و تیمی اما با اهدافی مشترک رقابت کردیم و آن مقطع برای هر دوی ما و مردم مقطعی بسیار زیبا بود چون آنها هم از تماشای این رقابت خیلی لذت می‌بردند. آن رقابت، یک خاطره زیبا است که در تاریخ فوتبال خواهد ماند.»
یکی دیگر از چیزهایی که مسی را در این فصل تحت تأثیر قرار داده نزدیکی رقابت میان مدعیان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است. او معتقد است که به جز تیم خودش ۵ تیم دیگر هم شانس فتح اروپا را دارند. مسی گفت: «لیورپول دارد واقعاً خوب کار می‌کند. آنها دوباره شبیه همان لیورپولی شده‌اند که قهرمان اروپا شدند. بعد از آنها هم منچسترسیتی، بایرن مونیخ، رئال مادرید و اتلتیکومادرید هستند. این فصل کلی تیم وجود دارد که می‌توانند برای قهرمانی در اروپا تلاش کنند. به نظر در فصل جاری لیگ قهرمانان رقابت بسیار فشرده است چون چندین تیم هستند که شانس قهرمانی دارند.»
یکی از سناریوهای جالب رفتن مسی به پاری‌سن‌ژرمن، هم‌تیمی شدن او با رقیب قدیمی‌اش سرخیو راموس کاپیتان سابق رئال مادرید بود. برخلاف سال‌های گذشته که رویارویی‌های این دو ستاره فوتبال در ال‌کلاسیکوها به مشاجره و درگیری‌های پرخاشگرانه در زمین بازی منتهی می‌شد، حالا آنها در کنار هم می‌خندند و خوش می‌گذرانند. مسی درباره هم‌تیمی شدن با راموس گفت: «سرخیو راموس به عنوان یک هم‌تیمی فوق‌العاده است. بعد از آن همه سال رقابت به عنوان کاپیتان‌های رئال مادرید و بارسلونا، هم‌تیمی شدن در ابتدا برای ما کمی عجیب بود. الان اما او هم‌تیمی من است و این بسیار تماشایی است.»
جدایی مسی از بارسلونا نه فقط برای بارسایی‌ها که برای خودش هم سخت و تلخ بود. او آماده شده بود در این تیم بماند اما مشکلات مالی باشگاه برای پرداخت حقوقش او را مجاب به ترک نوکمپ کرد. با این حال هنوز هم قلب مسی برای بارسلونا می‌تپد تا جایی که او می‌گوید می‌خواهد یک روز به این تیم بر‌گردد. مسی گفت: «من همیشه گفته‌ام که یک روز به بارسلونا برمی‌گردم چون آنجا خانه من بود و آنجا زندگی می‌کردم. همیشه دوست داشتم به هر شیوه‌ای که امکان دارد به بارسلونا کمک کنم، الان هم حاضرم که دوباره برگردم.»
جدایی مسی از بارسلونا شانس بازی زیر نظر هم‌تیمی سابقش ژاوی هرناندس را از او گرفت؛ کسی که به عقیده ستاره آرژانتینی PSG می‌تواند بارسلونا را دوباره در مسیر درست هدایت کند. مسی گفت: «با ژاوی بارسلونا پیشرفت می‌کند. او از آن مربیانی است که خیلی می‌دانند و بارسلونا را هم مثل کف دستش می‌شناسد.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *