رمز موفقیت استقلال؛ فرمانده شماره ۹

استقلالی‌ها در این فصل جای خالی امید ابراهیمی و علی کریمی را، با یک فرمانده تازه پر کرده‌اند.

سایت بدون – هیچ لشگری بدون فرمانده نمی‌تواند اقتدار لازم را داشته باشد. این موضوع را شاید پرسپولیس امسال بیش از هر تیم دیگری درک کند. تیم یحیی گل‌محمدی که در غیاب احمد نورالهی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و از هر راهی که می‌رود به جای خالی فرمانده تیمش می‌رسد. در اردوی رقیب اما شرایط کاملا برعکس است. یک هافبک دفاعی و یک فرمانده آماده در میانه میدان تیمش را در لیگ بیست و یکم به خوبی به صدرجدول هدایت کرده و ستاره آبی‌ها بوده است. صحبت از مهدی مهدی‌پور است. بازیکنی که درخشش او فقط به سوپرگلش در بازی با فولاد محدود نمی‌شود. در هر بخشی که به سراغ مهدی‌پور برویم او آماری برای غافلگیرکردن دارد. درحالی که در بازی استقلال و فولاد همه از گل استثنایی شماره ۹ استقلال می‌گفتند اما در آماری که متریکا از میزان دوندگی بازیکنان در این بازی منتشر کرد باز هم صحبت از مهدی‌پور بود. هافبک آبی‌ها با ۹٫۵ کیلیومتر دویدن رکورددار این بازی بود و بیشترین دوندگی را در میان بازیکنان دو تیم داشت. 

در بخش بازیسازی هم مهدی‌پور رتبه اول را به خودش در این دو بازی اختصاص داده است. در دو هفته اخیر او با ۶ و ۴ پاس کلیدی نه تنها بهترین بازیساز استقلال که بهترین بازیساز هفته بود. در لیگ بیست و یکم مهدی‌پور در حال حاضر با ۳ پاس گل بهترین گل‌ساز تیمش است و توانسته جای خالی وریا غفوری را به خوبی پرکند. میانگین ۲٫۵ پاس کلیدی در هر بازی بهترین آمار را برای او در میان بازیکنان استقلال ثبت کرده است. 

از دیگر آماری که او رکورد خوبی ثبت کرده می‌توان به لمس توپ و دریبل موفق هم اشاره کرد. او دومین بازیکنی است که بیشترین لمس توپ را داشته و در دریبل موفق هم در میان سه بازیکن برتر تیم است. 

بازیکن سابق اصفهانی‌ها ستاره بی‌چون و چرای فرهاد مجیدی است و هم در فاز دفاعی و هم در فاز هجومی کمک بزرگی برای استقلال است. اگر استقلالی‌ها برخلاف پرسپولیسی‌ها این فصل از ستاره‌های جداشده تیم‌شان در میانه میدان یعنی امید ابراهیمی و علی کریمی یاد نمی‌کنند، مدیون شماره ۹ هستند که به خوبی جای تمام شماره ۶ های جداشده را پرکرده است.

منبع: فوتبال ۳۶۰

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *