روبرتو بنینی نقش پدر ژپتو را بازی می‌کند

روبرتو بنینی نقش پدر ژپتو را بازی می‌کند/ بازگشتی پس از ۷ سال

روبرتو بنینی پس از ۷ سال دوری از سینما با نقش پدر ژپتو در لایواکشن «پینوکیو» برمی گردد.

سایت بدون – روبرتو بنینی پس از ۷ سال دوری از سینما با نقش پدر ژپتو در لایواکشن «پینوکیو» به کارگردانی ماتئو گارونه برمی گردد.

روز جمعه ۲۶ اکتبر اعلام شد که بنینی در اقتباس «پینوکیو» به کارگردانی ماتئو گارونه نقش پدر ژپتو را ایفا خواهد کرد. پیش از این اعلام شده بود فیلمبرداری «پینوکیو» در چهار ماهه اول سال ۲۰۱۹ در لاتزیو، توسکانی و نواحی پولیا انجام می شود.

در سال ۲۰۰۲ بنینی لایواکشن «پینوکیو» را خودش کارگردانی و بازیگری کرده بود که البته فیلم در باکس آفیس آمریکا با شکست بسیار سختی مواجه شد.

آخرین تلاش بنینی در مقام کارگردان به سال ۲۰۰۵ و فیلم «ببر و برف» برمی گردد. او بازیگر نقش اصلی فیلم نیز بود.

فیلم «تقدیم به رم با عشق» (۲۰۱۲) ساخته وودی آلن آخرین حضور بنینی در سینماست. در سال های اخیر بنینی بازیگر و شومن محبوب ایتالیایی در تئاتر فعالیت داشت. او در این سال ها تئاتر «کمدی الهی» اثر دانته را در ایتالیا و جهان روی صحنه برد.

روبرتو بنینی در سال ۱۹۹۹ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را  برای بازی در فیلم «زندگی زیباست» ساخته خودش بدست آورد.

ماتئو گارونه که اخیرا «مرد سگی» ساخته او از طرف کشور ایتالیا به اسکار فرستاده شد در بیانیه ای درباره پیوستن بنینی به «پینوکیو» چنین گفت: ۲ رویا در یک فیلم محقق می شوند.

بنینی نیز در این باره گفت: یک کاراکتر عالی، یک داستان عالی، یک کارگردان عالی. ایفای نقش ژپتو در فیلمی از گارونه به معنای خوشبختی است.

همچنین به تازگی گی یرمو دل تورو کارگردان برنده جایزه اسکار سرانجام پس از موفقیت «شکل آب» سراغ کارگردانی فیلم جدیدش می رود و در جدیدترین پروژه اش برای اولین بار کارگردانی یک انیمیشن بلند سینمایی را انجام خواهد داد که آنهم نامش «پینوکیو» است و به همین داستان معروف می پردازد.

مطلب پیشنهادی

انتشار رمانی که گارسیا مارکز نمی خواست منتشر شود/ خیانت عاشقانه

انتشار رمان جدید از «گابریل گارسیا مارکز» برخلاف میل باطنی او از سوی فرزندان می‌تواند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *