روستایی که دولت سوییس نمی خواهد خالی شود/۶۰ هزار دلار بگیر و بمان

سایت بدون -روستایی به نام آلبینن Albinen در جنوب کشور سوییس وجود دارد که در چند ‌سال اخیر جمعیتش با سرعت زیادی رو به کاهش است. چندی پیش مقامات این روستا برای حل این مشکل تصمیم گرفتند به افرادی که روستایشان را برای اقامت انتخاب کنند، مبلغی پرداخت کنند.
پس از آن‌که دادن پول به مهاجران این روستا به رأی گذاشته شد، قرار بر آن شد که به هر خانواده‌ چهار نفره ۶٠‌هزار یورو داده شود. جمعیت این روستا درحال حاضر تنها ٢۴٠ نفر است و یکی از مهمترین دلایلی که ساکنانش آن را ترک می‌کنند، ارتفاع زیاد روستاست، زیرا آلبینن در ارتفاع ١٣٠٠ متری و در میان کوهستان واقع شده است.
تنها افرادی کمک هزینه‌ اقامت در این روستا را دریافت می‌کنند که سنشان کمتر از ۴۵‌سال باشد، همچنین باید تضمین کنید که حداقل ١٠‌سال در این روستا می‌مانید. کمک‌هزینه هم تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که واقعا در روستا ساکن شوند و به افرادی که برای تفریح به روستا بروند، تعلق نمی‌گیرد!
نخستین خانواده‌ مهاجر در ماه آوریل ٢٠١٨ به روستای آلبینن مهاجرت کردند. این خانواده‌ ماجراجو اهل ایالت کالیفرنیا هستند و بیشتر با انگیزه‌ مالی به آلبینن مهاجرت کردند. این خانواده درحال حاضر یک کودک خردسال دارند و به‌زودی فرزند دومشان نیز به دنیا خواهد آمد.
به خاطر مهاجرت این خانواده به روستا به آنها ٧٠هزار فرانک سوییس تعلق گرفته است و مقامات نیز از حضور این خانواده در روستا اظهار خوشحالی کرده‌اند. مسئولان این روستا در اواخر ‌سال٢٠١٧ اعلام کردند که حاضرند به مهاجران کمک‌هزینه‌ زندگی بدهند و حالا شاهدیم در ‌سال ٢٠١٨ یک خانواده به این مکان مهاجرت کردند و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی بر شمار این مهاجران افزوده شود.
در چند ‌سال گذشته جوانان روستای آلبینن برای تحصیل یا زندگی در مناطق مدرن‌تر و شهرها، این روستا را ترک کرده‌اند که این موضوع سایر اهالی روستا را با معضلاتی روبه‌رو کرده است؛ برای مثال چندی پیش آنها به دلیل کمبود جمعیت مجبور شدند یکی از مدرسه‌های روستا را تعطیل کنند که این موضوع برایشان بسیار دردناک بود. شاید برایتان جالب باشد بدانید در این روستا تنها یک کودک از پیش‌دبستانی استفاده می‌کند که حالا با آمدن خانواده‌ جدید، حالا دو نفر شده‌اند.
مقامات روستا معتقدند کم‌شدن جمعیت و مهاجرت روستاییان به شهر بشدت روی میزان امید به آینده‌ ساکنان نیز تاثیر گذاشته است و حضور مهاجران در روستا می‌تواند انگیزه‌ خوبی در ساکنان روستا ایجاد کند. براساس گفته‌های مقامات این روستا، مهاجران به این روستا می‌توانند از امکانات این روستا جهت تاسیس مغازه و فروشگاه‌های مختلف استفاده کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *