رونمایی دستیار مجیدی از سفارش ویژه آندره استراماچونی

دنیای ورزش تورنتو نوشت: پین مربی جدید استقلال گفت: استراماچونی با من تماس گرفت و در مورد استقلال و باشگاه خیلی خوب صحبت کرد و من را راضی کرد تا به این تیم بروم.

سایت بدون – گابریله پین مربی ایتالیایی و دستیار فرهاد مجیدی مهمان برنامه فوتبال برتر بود. پین که سابقه حضور در تیم ملی ایتالیا، فیورنتینا، گالاتاسرای، پارما، والنسیا، جنوا و النصر امارات را در کارنامه دارد، پس از ماه ها تلاش از سوی استقلالی ها، توانست به کادرفنی این تیم اضافه شود. او چند روز پیش از دیدار با الهلال راهی امارات شد و در این مدت تمرینات آبی های پایتخت را زیر نظر گرفته است.

پین که تجربه بازی با پیراهن یوونتوس را در کارنامه دارد، دوشنبه شب راهی برنامه فوتبال برتر شد و پاسخگوی سوالات محمدحسین میثاقی بود. او برای اولین بار از زمان حضور در استقلال در گفتگو با رسانه ها شرکت کرد و صحبت های جالبی را به زبان آورد. از جمله نقش مهم آندره آ استراماچونی سرمربی سابق آبی پوشان در اضافه شدن پین به کادرفنی استقلال تا سایر مسائل مختلف. گفتگوی او با برنامه فوتبال برتر را مرور می کنیم:

حضور در فوتبال ایران و کار با فرهاد مجیدی
فرهاد مجیدی از چند ماه پیش با من صحبت کرد و من راضی شدم. من ۴۵ سال است در فوتبال هستم و در این لحظه خواستم تجربه جدیدی کسب کنم و خواستم این کار را در کشور دیگری انجام دهم. بنابراین این فرصت را خیلی دوست داشتم. یک نوع صمیمیت بین من و فرهاد به وجود آمد و همه شرایط مثبت پیش رفت. پس از یک ماه که به استقلال آمده ام، خیلی خوشحالم. هم بابت کار کردن با فرهاد مجیدی و هم بابت حضور در استقلال.

مقدمات حضور در استقلال
همیشه در زندگی اتفاقاتی رخ می دهد که غیرقابل پیش بینی است. من دوستی به نام سالواتوره در ایتالیا دارم که وکیل است و وکالت شرکت های بزرگی را در اختیار دارد. او وکیل فابیو کاناوارو و دوست مجیدی است و بیشتر در کار فوتبال است. فرهاد می خواست که یک دستیار ایتالیایی داشته باشد تا پیشرفت کند. از طریق آقای سالواتوره و یک ایجنت ایرانی سه ماه پیش این اتفاق افتاد و به دلیل مسائل کرونا این کار دیرتر انجام شد. من می توانستم ۳ ماه پیش به ایران بیایم ولی این اتفاق رخ نداد چون همه جا بسته بود. اما از طریق تماس های تلفنی با یکدیگر در ارتباط بودیم.

* فوتبال بدون تماشاگران خیلی سخت است
فوتبال بدون هواداران خیلی سخت است. بخصوص در ایتالیا که فوتبال طرفداران زیادی دارد و می دانم که در ایران نیز فوتبال خیلی طرفدار دارد. فوتبال بدون هواداران شکل عجیب و غریبی است. زمانی که من در فلورانس بودم، فهمیدن بدون هواداران و عشق و علاقه آنها، فوتبال لذتی ندارد.

* استراماچونی من را به حضور در استقلال ترغیب کرد
وقتی که من در امارات بودم روی فوتبال ایران تحقیق کرده بودم. سپس با استراماچونی صحبت کردم چون قبل از حضور او در استقلال استرا را می شناختم. از زمانیکه او برای طی کردن دوره های مربیگری به فدراسیون ایتالیا می رفت، با او آشنا شدم. زمانیکه من و پراندلی در فیورنتینا بودیم، استراماچونی برای مطالعات فوتبالی به فلورانس می آمد و آنجا همدیگر را شناختیم. اما زمانیکه ۳ ماه پیش با مجیدی صحبت کردم. استراماچونی با من تماس گرفت و در مورد استقلال و باشگاه خیلی خوب صحبت کرد و من را راضی کرد تا به این تیم بروم.


در ایتالیا یک مصاحبه تلویزیونی درباره ایران منتشر شد که صحبت های خوبی درباره این کشور پخش نشد اما استراماچونی به من گفت این مصاحبه راجع به ایران اصلا درست نبوده و او فقط درباره ایران صحبت های خوبی را مطرح کرد و چیزی جز خوبی نگفت. در فوتبال اینگونه است. زمانیکه ما در گالاتاسرای بودیم، مانند استرا مجبور شدیم کار را ول کنیم.

* برای حضور تماشاگران آماده ام
من فیلم های زیادی از تماشاگران ایرانی از جمله دربی ها را دیده ام و برای حضور هواداران آماده ام. من خیلی دلم می خواهد استادیوم ها زودتر پر شوند. من در زمان بازیگری دربی های زیادی از جمله دربی رم و لاتزیو که می تواند شبیه دربی ایران باشد را تجربه کرده ام. من زمانیکه در گالاتاسرای بودم، دربی ترکیه را تجربه کرده ام. در آنجا نیز هواداران علاقه زیادی دارند و نمی دانم مانند دربی ایران است یا نه. ما دربی ترکیه را ۲ بر یک برنده شدیم.

* فوتبال در ایتالیا ورزشی ملی است
در ایتالیا فوتبال یک ورزش ملی است و هر روز راجع به آن صحبت می شود. ایتالیا ۶۰ میلیون طرفدار  و ۶۰ میلیون مربی دارد (باخنده).


* کیفیت فوتبال ایران از امارات بالاتر است
درجه فوتبال امارات پایین تر از تیم ملی ایران است. ایران از نظر تکنیکی امتیاز بیشتری نسبت به امارات دارد. تنها ریسک آن این است که نباید امارات را دستکم گرفت.

* ایران مردم مهربانی دارد
باید بگویم که در حال شناخت کشوری هستم که مردم مهربان و مثبتی دارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *