سردار سلیمانی «۲۳ نفر» را کلید زد + تصاویر

 سردار سلیمانی «23 نفر» را کلید زد + تصاویر

فیلمبرداری فیلم سینمایی «۲۳ نفر» با حضور حاج قاسم سلیمانی کلید خورد.

سایت بدون – فیلمبرداری فیلم سینمایی«۲۳نفر» با حضور سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، صبح امروز (جمعه ۱۳ مهر) در حومه تهران کلید خورد.

 

فیلم سینمایی «۲۳نفر» به کارگردانی مهدی جعفری و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده به مرحله تولید می‌رسد.

 

محصول جدید مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مرحله پیش تولید خود را گذرانده و فیلمبرداری آن در شهرک چهاردانگه تهران کلید خورده است.

 

«۲۳نفر» به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، روایت گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

 

مهدی جعفری پیش از این و در سال ۱۳۸۷، مستند «۲۳ نفر و آن یک نفر» را تولید کرده بود که جزء اولین آثار در معرفی نوجوانان حاضر در جنگ بود. ماجرای اسارت این نوجوان در کتاب «آن بیست‌وسه نفر» به قلم احمد یوسف‌زاده هم نقل شده است.

 

فیلم سینمایی «۲۳نفر» به کارگردانی مهدی جعفری، یکی از فیلم‌های سازمان هنری‌رسانه‌ای اوج در سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر خواهد بود.

درباره فیلم بخوانید

آن‌ها که به «آن بیست وسه نفر» معروف شدند و شاید به عنوان اولین و یا حتی آخرین اسیرانی بودند که در دوران اسارت وادار به ملاقات با صدام حسین، دیکتاتور و رئیس جمهور آن روزهای عراق شدند.آن ها اسیرانی معمولی نبودند ، شاید به همین دلیل بود که صدام شخصا می خواست آن ها را ببیند . از بین ٢٠٠ نفر اسیر «این ٢٣ نفر» را که رنج سنی‌شان بین ١٣تا ١٩سال بوده جدا کنند. طبق نقشه و برنامه‌ریزی بعثی‌ها برای «این  ٢٣ نفر» کفش و لباس شیک خریده می‌شود تا آنها را برای شوی تبلیغاتی صدام آماده کنند. آن ها نمی خواستند در این شوی تبلیغاتی شریک باشند ، پس اعتصاب غذا کردند تا به جمع زندانیان عادی بازگردند .

آن ها نوجوانانی بودند که حماسه آفرین شدند و حاصل آن کتاب یک حماسه کتاب «آن بیست‌ و سه نفر» خاطرات خودنوشت احمد یوسف‌زاده از دوران اسارت ۱۹ نوجوان کرمانی و چهار نوجوان دیگر است که در عملیات آزادسازی خرمشهر توسط ارتش بعث به اسارت درمی‌آیند. نویسنده در این کتاب شرح هشت ماه ابتدایی اسارت و اتفاقاتی را که برای این گروه ۲۳نفره افتاده از جمله ملاقات با صدام در کاخ ریاست جمهوری عراق روایت کرده است. البته کتاب فقط شرح همین ماجرا نیست، بلکه روایت هشت ماه از اسارت نه‌ساله‌ احمد یوسف زاده، یکی از همین ۲۳ نفر است که با قلمی روان و ساده و در عین حال جذاب و توصیف‌گر نوشته شده است. نویسنده به ‌خوبی توانسته حالات انسانی و موقعیت وقوع رویدادها را ترسیم کند تا از همین رهگذر، هم به شرح ماجرای پیش آمده برای خود بپردازد و هم مخاطب را با زندان‌های مخوف عراق و روزهای سخت اسرای ایرانی در این زندان‌ها آشنا کند.

رهبر معظم انقلاب در تقریظی بر این اثر نوشته‌اند: «در روزهای پایانی ۹۳ و آغازین ۹۴ با شیرینی این نوشته‌ی شیوا و جذاب و هنرمندانه، شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم‌سال و پرهمت گذراندم. به این نویسنده‌ی خوش‌ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه‌ی این زیبایی‌ها، پرداخته‌ سرپنجه‌ معجزه‌گر اوست درود می‌فرستم و جبهه‌ی سپاس بر خاک می‌سایم. »

مثل خیلی آثار مکتوب دفاع مقدس ، این کتاب هم می تواند دستمایه یک اثر بصری جذاب باشد،

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *