آخرین خبرها

سرمایه‌گذاران بزرگ در چه كسب‌وكارهایی سرمایه‌گذاری نمی‌كنند؟ /7 کاری که پولدارها

سایت بدون – نمی‌کنند سرمایه‌گذاران معمولا با دقت و وسواس زیادی برای سرمایه‌گذاری اقدام می‌كنند. هیچ سرمایه‌گذاری حاضر نیست پول و سرمایه و اعتبارش را در اختیار كسی بگذارد كه برایش قابل اعتماد نباشد و به نظرش نمی‌تواند كسب‌وكارش را با موفقیت و پرسود پیش ببرد. اما چه ویژگی‌هایی موجب می‌شود سرمایه‌گذاران احساس كنند ما قابل اعتماد و خوش‌فكر هستیم و كسب‌وكاری كه راه‌اندازی كرده‌ایم با پایه و اساس درستی بنا شده و ظرفیت مناسبی برای رشد و گسترش دارد؟ داشتن روحیه مبارز و اشتیاق كافی برای پیشرفت و عبور از مسیرهای دشوار می‌تواند در شكل‌گیری احساس اطمینان در سایرین بسیار مؤثر باشد. برعكس، افرادی كه روحیه گشتن به دنبال مقصر و انداختن بار مسؤولیت اشتباهات به گردن عوامل مختلف بیرونی را دارند، نمی‌توانند شخصیت مستقل و استوار برای موفقیت در زیست‌بوم كسب‌وكار و بازار باشند. بنابراین اگر به فكر جذب سرمایه برای كسب‌وكارتان هستید بهتر است حواستان به برخی علائم هشداری كه ناآگاهانه به سایرین القا می‌كنید باشد تا بتوانید اثرگذاری لازم را در جلسات جذب سرمایه داشته باشید. در ادامه هفت ویژگی مهم كه می‌تواند در تصمیم سرمایه‌گذاران بسیار مؤثر باشد را بررسی خواهیم كرد. برگرفته از: INC

بلندپروازی‌های بدون سقف
برای راه‌اندازی كسب‌وكار و موفقیت در مسیر كارآفرینی باید سقف آرزوهایتان را بالاتر ببرید و بسیار پر اشتیاق باشید. اما این به این معنی نیست كه انتظارات و تصویری غیرواقعی و بی‌پایه و اساس از آینده كسب‌وكارتان ترسیم كنید. چنین كسب‌وكارهایی كه بدون ارزیابی درست و اصولی از بازار در مسیری ناشناخته و بدون برنامه‌ریزی سیر می‌كنند معمولا نمی‌توانند توجه و اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب كنند. سرمایه‌گذاران توقع دارند در جلسه ارزیابی بتوانید طرح كسب‌وكاری تعریف شده، ارزشمند با شواهد و اطلاعات دقیق و كافی ارائه دهید.
این‌كه یك كارآفرین چقدر مشتاق است و چه آرزوهای قشنگی برای ساختن دنیایی بهتر دارد نمی‌تواند برای قانع‌ كردن سرمایه‌گذاران كافی باشد. آنها دنبال عدد و رقم واقعی هستند. این‌كه شما مثلا دوست دارید كاری كنید كه هیچ كودك كاری بر سر چهارراه‌ها كار نكند، بدون این‌كه فكر كرده باشید هزینه نگهداری، خورد و خوراك، آموزش و سایر مسائل این كودكان از چه محل درآمدی و به چه میزان تأمین خواهد شد، نمی‌تواند فردی را مجاب كند كه روی فعالیت‌هایی كه ممكن است هر روز هزینه‌های حساب‌نشده و نامشخصی نیز به آن اضافه شود، سرمایه‌گذاری كند.
اگر هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌اید كه بتوانید سرمایه‌گذاری را مجاب كنید، مطمئن باشید هنوز راه زیادی برای پخته‌ شدن ایده‌هایتان دارید. با این شرایط حتی اعضای تیم كاری‌تان هم خیلی روی شما حساب باز نمی‌كنند!

موفقیت یا شكست ؟  فرقی ندارد!
بسیاری از كاركنان، حتی افراد بسیار حرفه‌ای و متخصص این روزها فقط برایشان مهم است كه كارهای محول‌شده را به‌درستی انجام دهند. بیشتر افراد اهمیتی نمی‌دهند كه نوع كارشان چطور بر نتیجه نهایی كسب‌وكار، شكست و موفقیت و سودآوری نهایی مجموعه مؤثر خواهد بود.
به عنوان كارآفرین باید ایجاد روحیه وفاداری و همبستگی را در اولویت‌های كاری خود قرار دهید تا همه افراد برای دستیابی به اهداف تعریف شده مجموعه دست در دست یكدیگر گذاشته و برای دستیابی به اهداف مجموعه تلاش كنند. برای دستیابی به این موفقیت بهتر است در جلساتی با اعضای مجموعه آنها را در جریان هدف‌گذاری‌ها و طرح كسب‌وكارتان قرار دهید و با روش‌های مختلف، روحیه تلاش برای هدف مشترك در مجموعه را جا بیندازید.
وقتی مجموعه‌ای به صورت یكدست فعالیت كند، قطعا در دید افراد خارج از مجموعه نیز این همبستگی محسوس خواهد بود و اشتیاق بیشتری برای سرمایه‌گذاری در چنین مجموعه یكدست و هدفمندی خواهند داشت.

وقتی همه گیج می‌زنند
زمانی كه فردی از بیرون به مجموعه شما وارد شده و با وضعیتی روبه‌رو شود كه برای یك كار مشخص دو نفر به دو شكل مختلف مسؤول هستند و هر كدام كار خودش را می‌كند، قطعا پیش خودش احساس می‌كند كه در این كسب‌وكار برنامه كاری به‌خوبی مشخص نشده و بی‌برنامگی موجود موجب شده كه افراد از كار همدیگر و روند پیشبرد اهداف اطلاعی نداشته باشند. كار شما دقیقا به عنوان راهبر و نفر اول یك مجموعه همین است كه بتوانید به‌خوبی مسؤولیت‌های مورد نیاز را مشخص كنید و براساس آن چارت‌بندی سازمانی و مسؤولیت كاركنانتان را به شكل روشن و بدون ابهام مشخص كنید. مجموعه‌ای كه چابكی لازم برای پیشبرد اهداف خودش را در سریع‌ترین زمان ممكن با صرف كمترین میزان انرژی و بدون دوباره‌كاری‌های ندانسته نداشته باشد، نمی‌تواند جای خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد. پس به سرمایه‌گذاران حق بدهید سمت شما نیایند!

مدام نیروهای كاری‌تان تغییر می‌كنند
از نشانه‌های كسب‌وكاری كه ثبات و كارایی كافی ندارد این است كه به طور مداوم نیروهای كاری‌اش تغییر می‌كنند. مطمئن باشید كه سرمایه‌گذاران همه این موارد را پیش از آن‌كه كسب‌وكارتان را به عنوان محل سرمایه‌گذاری‌شان انتخاب كنند بررسی می‌كنند. محیط پرتنشی كه دائم در حال اخراج و جذب نیروهای جدید است و افراد احساس امنیت شغلی در آن ندارند، نمی‌تواند روند پیشرفت با ثباتی داشته باشد. این حس بی‌ثباتی در مجموعه قطعا بر روند كارها نیز اثر خواهد گذاشت و مجموعه را با مشكلات متعددی روبه‌رو خواهد كرد.

همه به دنبال مقصر
به عنوان مدیر یا راهبر یك مجموعه آسان‌ترین واكنش در زمان بروز مشكلات این است كه فردی را در مجموعه به خاطر مشكل پیش آمده سرزنش كنید یا عامل موفق نشدن‌ خود را شرایط اقتصادی كه خارج از كنترل‌تان است بدانید. یا مثلا بگویید مشتریان خودشان هم نمی‌دانند چه می‌خواهند وگرنه تولیدات ما بهترین انتخاب برای هر فرد است و ایرادی به ما وارد نیست! اما دقیقا مسؤولیت شما به عنوان راهبری متعهد در مجموعه‌ای كه با نظم و اصولی كار می‌كند این است كه برای كاركنان الگوی كاملی باشید و بتوانید بهترین مدیریت را برای رفع مشكلات موجود داشته باشید.

كسب‌وكارتان یكنواخت و بدون تغییر است
كسب‌وكارهای امروزی باید بدانند لزوم تغییرپذیری همگام با نیاز روز باید تنها جزء ثابت در فضای كسب‌وكارشان باشد. كارآفرینان و تیم‌های كاری قابل اطمینان و كاردرست به‌خوبی می‌دانند كه در كنار حفظ چارچوب‌های اصلی كسب‌وكار، چابكی كافی برای ایجاد تغییرات آنی در محصول و مدل كسب‌وكار مطابق با نیاز روز بازار و مشتریان از اصلی‌ترین اصول كار در فضای پررقابت كسب‌وكارهای جدید است.
برای مثال می‌توانیم به عملكرد شركت كداك نگاه كنیم كه از پردرآمدترین سازندگان فیلم عكاسی در جهان بوده است. قاعدتا این شركت باید كمترین علاقه‌مندی را به مسیر دیجیتالی شدن می‌داشت. اما كداك به‌جای دست روی دست گذاشتن در زمان بروز این تغییر بزرگ در دنیای فناوری، با آن همگام شد و از معدود شركت‌هایی بود كه ثبت اختراع برای اولین نمونه‌های دوربین دیجیتال داشت.

مهم نیست بقیه چی میگن
در دنیای امروز، داشتن فرد یا گروهی به عنوان مربی و راهنما از بیرون فضای كسب‌وكار به ضرورت تبدیل شده است. فرقی هم نمی‌كند كه كسب‌وكارتان چه ابعادی داشته باشد. راهبرانی كه هیچ توصیه یا دیدگاهی را از بیرون مجموعه خود دریافت نكنند، حتی اگر افرادی با ویژگی‌های كارآفرینان موفق باشند، باز هم پس از مدتی نمی‌توانند ایده‌های جدید و راهكارهای مناسب را برای تغییرات لازم در كسب‌وكارشان ارائه كنند و به نوعی پس از مدتی خواه‌ناخواه دچار ركود خواهند شد. حتی در برخی موارد ممكن است مسیر راه را به مسیری نادرست تغییر دهند و كسب‌وكارشان را با چالش‌های بزرگی روبه‌رو ‌كنند.
داشتن پشتیبان گروهی یا فردی به عنوان راهنما می‌تواند عبور از مسیرهای پرچالش را با آسیب كمتری همراه كند و همین موضوع نقطه قوتی برای افزایش احتمال موفقیت و سودآوری در نگاه سرمایه‌گذاران، درنظر گرفته خواهد شد.

برچسب‌ها: ,

یک نظر

  1. سلام ::
    کارآفرینی به معنای واقعی مساوی است با شجاعت و بی باکی .
    متاسفانه مفهوم کارآفرینی با ایجاد اشتغال قاطی شده .
    هر کسی که چند تا کارگر داره بهش میگویند کار آفرین !!!
    کار آفرین کسی که روشی ابداع کنه و آن روش توسعه بدهد .
    ماست صدها سال تولید و مصرف میشه ،،، کسی که با ماشین آلات تمام اتوماتیک خارجی !!!! ماست بسته بندی میکنه کار آفرین نیست ،،، او ایجاد اشتغال کرده .
    خیلی تفاوت میان کارآفرین با سرمایه گذار آنچنانی است .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

add_action('wp_head','telegram_seo_link'); function telegram_seo_link(){ if (is_single()) { global $post; $thumbnail = wp_get_attachment_image_src( get_post_thumbnail_id($post->ID), 'full' ); echo ' '; } }