سرمربی سابق پرسپولیس، بالاتر از تریم و گونش/مصطفی دنیزلی، مدعی ۷۰ ساله لیگ ترکیه

https://images.performgroup.com/di/library/GOAL/6c/a0/mustafa-denizli-kasimpasa_suixefmorn1c1ep1kbeog7emb.jpg?t=1969333095&quality=100

سایت بدون -مصطفی دنیزلی، نام‌آشناترین مربی ترکیه‌ای در فوتبال ایران است. مردی پرافتخار که ۲ مقطع هدایت پرسپولیس را بر‌عهده داشت و حدود ۲ سال هم روی نیمکت پاس نشست.
دنیزلی که به تازگی شمع تولد ۶۹ سالگی خود را فوت کرده و وارد هفتمین دهه از زندگی خود شده، همچنان در فوتبال ترکیه یک مربی صاحب‌سبک و البته موفق محسوب می‌شود.
دنیزلی تنها مربی تاریخ ترکیه است که قهرمانی در سوپرلیگ را همراه ۳ تیم مطرح این کشور به‌دست آورده. ابتدا فصل ۱۹۸۸-۱۹۸۷ با گالاتاسرای، فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ همراه با فنرباغچه و فصل
۲۰۰۹-۲۰۰۸ نیز با بشیکتاش. مصطفی دنیزلی که ۴ سال روی نیمکت ترکیه نشست و نتایج درخشانی هم کسب کرد، حالا در ترکیه و باشگاه کاسیم‌پاشا مدعی قهرمانی در سوپرلیگ است.
دنیزلی در چند سال اخیر و بعد از حضور روی نیمکت خزر لنکران آذربایجان، در بازگشت به ترکیه مربیگری ریزه‌اسپور و سپس گالاتاسرای و اسکی‌شهیر را برعهده گرفت اما از اکتبر ۲۰۱۸ مسوول فنی کاسیم‌پاشا شده و نتایج فوق‌العاده‌ای همراه با این تیم نه چندان مشهور کسب کرده.
بعد از شکست ۴ بر ۲ کاسیم‌پاشا مقابل ترابزون‌اسپور (تیم وحید امیری و مجید حسینی‌) مدیران این باشگاه تصمیم به اخراج کمال اوزدس گرفتند و مصطفی دنیزلی را به‌عنوان جانشین او انتخاب کردند. از وقتی دنیزلی روی نیمکت کاسیم‌پاشا نشسته، نتایج این تیم زمین تا آسمان تغییر کرده و همین باعث شده تا در رده دوم جدول بایستد.
برد ۳ بر یک مقابل قوزتپه، پیروزی ۵ بر صفر برابر آخیساراسپور، تساوی یک بر یک مقابل ارزروم‌اسپور، برد ۳ بر صفر مقابل مالاتیااسپور و تساوی ۲ بر ۲ برابر فنرباغچه نتایجی است که کاسیم‌پاشا همراه با دنیزلی کسب کرده.
به اینها ۲ پیروزی در جام حذفی مقابل پترول‌اسپور و بلدیه‌اسپور را هم اضافه کنید تا به کار بزرگی که دنیزلی در کاسیم‌پاشا انجام داده پی ببرید.
مصطفی دنیزلی در حدود ۲ ماه اخیر، تنها یک بار و در سوپرلیگ شکست را تجربه کرده؛ مقابل آنتالیااسپور و با نتیجه ۲ بر یک. در باقی اوقات کاسیم‌پاشا یا پیروز بوده و یا با تساوی زمین را ترک کرده است. ۵ برد، ۲ تساوی و یک شکست در کارنامه دنیزلی (جام حذفی و سوپرلیگ ) ثبت شده تا این مربی در ۷۰ سالگی هم روزهای موفقی را سپری کند.
کاسیم‌پاشا با این نتایج، شگفتی‌ساز لیگ ترکیه بوده و در جدول رده‌بندی بالاتر از تیم‌های مطرحی چون گالاتاسرای، فنرباغچه و بشیکتاش قرار گرفته. باساک‌شهیر با ۴۰ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی ایستاده و کاسیم‌پاشا تنها با ۴ اختلاف عنوان دوم را در اختیار دارد.
با توجه به تجربه بالای مصطفی دنیزلی و تبحری که او در قهرمانی سوپرلیگ دارد، بعید نیست این بار با کاسیم‌پاشا افتخاری جدید در فوتبال ترکیه به‌دست بیاورد.
در لیگ ترکیه مربیان پرافتخاری نظیر سنول گونش، فاتح تریم و اروین کومان حضور دارند اما فعلا مصطفی دنیزلی بالاتر از همه آنها ایستاده و نتایج بهتری کسب کرده. با ادامه این روند، بار دیگر می‌توانیم اخبار موفقیت‌های دنیزلی را بشنویم. این بار با تیمی گمنام که نشان می‌دهد دنیزلی چه مربی کارآمدی است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *