سلاطین سرانه تولید ناخالص داخلی/ثروتمندترین کشورهای جهان را بشناسیم

سایت بدون -در مطلب پیش رو کشورهایی که بیشترین سرانه تولید ناخالص ملی را دارند معرفی کرده‌ایم. توضیح اضافه اما لازم اینکه سرانه تولید ناخالص ملی، ارزش تمامی کالاهای تولید داخل و خدمات مربوط به آن‌ها در طول سال است که به دلار آمریکا تبدیل و بر متوسط جمعیت آن کشور در همان سال تقسیم می‌شود.
قطر
کشور قطر به لطف ذخایر نفت و گاز خود رتبه خوبی در این فهرست دارد. سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور چیزی در حدود ١۴٠ هزار دلار است.
لوکزامبورگ
لوکزامبورگ یکی از کوچکترین و ثروتمندترین کشورهای دنیاست. سرانه تولید ناخالص ملی در این کشور ۹ برابر میانگین جهانی یعنی در حدود ٩٨ هزار دلار است. ساکنان لوکزامبورگ در بخش‌هایی چون بانک، ارتباطات و انتقالات مشغول به کار هستند.
سنگاپور
سنگاپور یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای سرمایه‌گذاران و گردشگران است. سرانه تولید ناخالص داخلی در سنگاپور نزدیک به ٧۵ هزار دلار است. اقتصاد، آموزش، سلامت، امنیت، آزادی‌های شخصی و… تماماً عواملی هستند که سنگاپور را در دنیا جزو قدرتمندترین‌ها و ثروتمندترین‌ها کرده‌اند.
برونئی
برونئی کشوری است مسلمان در جنوب شرقی آسیا که سرانه تولید ناخالص داخلی‌اش به ٧٢ هزار دلار می‌رسد. برونئی با صادرات نفت، غذا و گاز توانسته جزو ثروتمندترین‌ها در دنیا باشد.
کویت
کویت هم جزو کشورهایی است که ثروتش را مدیون ذخایر نفت خام‌اش است. سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور برابر ٧٠ هزار دلار است. کویت علاوه بر نفت خام فرآورده‌های نفتی متعددی را نیز صادر می‌کند.
نروژ
نروژ با جمعیتی اندک یعنی چیزی در حدود ۵ میلیون نفر از سرانه تولید ناخالص داخلی بالایی برابر با ۶٧ هزار دلار برخوردار است.
هنگ‌کنگ
هنگ‌کنگ به دلیل شاخص بالای تولید ناخالص داخلی یعنی رقمی در حدود ۶١ هزار دلار جزو ثروتمندترین‌ و پیشرفته‌ترین‌ کشورهای دنیاست. این کشور همچنین دارای بازار اختصاصی مالی بین‌المللی است.
آمریکا
سرانه تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده آمریکا حول و حوش رقم ۶٠ هزار دلار است. بزرگترین بازار بورس جهان نیز متعلق به آمریکاست. جمعیت این کشور ۳۱۰ میلیون نفر است.
سوییس
سوئیس را به شکلات و ساعتش می‌شناسند اما سرانه تولید ناخالص ملی نیز در این کشور بالاست که چیزی در حدود ۵۶ هزار دلار است.
عربستان سعودی
تنها دلیلی که موجب شده عربستان در این لیست قرار بگیرد ذخایر بالای نفت این کشور است. اقتصاد این کشور بر پایه نفت‌وگاز بنا گذاشته شده و سرانه تولید ناخالص داخلی آن ۵٣ هزار دلار است.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *