سیامک انصاری بعد از جدایی از مهران مدیری چه کار می کند؟

سیامک انصاری پس از قطع همکاری با مهران مدیری، مسیر متفاوتی را طی کرده و وارد عرصه کارگردانی شده است

  مائده کاشیان    – سال‌هاست که نام سیامک انصاری در کنار نام مهران مدیری دیده شده و همکاری‌های متعدد آن‌ها سیامک انصاری را به بازیگر ثابت آثار مهران مدیری تبدیل کرده بود، تا این که سال ۹۷ این همکاری در سریال نمایش خانگی «هیولا» تکرار نشد و علت غیبت سیامک انصاری در این مجموعه به یک علامت سؤال تبدیل شد. معلوم نیست سریال «هیولا» استثنا بوده یا سیامک انصاری در کارهای بعدی مهران مدیری هم حضور نخواهد داشت، اما این بازیگر پس از جدایی از مدیری تغییر مسیر داده و دست به تجربه‌های تازه‌ای زده است.
۱۵ سال همکاری با مهران مدیری
سیامک انصاری تا پیش از «هیولا» در تمام سریال‌های تلویزیونی و نمایش خانگی مهران مدیری ایفای نقش کرده بود. اولین همکاری این بازیگر با مهران مدیری سال ۸۱، در سریال «پاورچین» اتفاق افتاد و پس از آن با سریال‌های دیگری مانند «نقطه‌چین»، «جایزه بزرگ»، «شب‌های برره»، «باغ مظفر»، «مرد دوهزارچهره» و چند سریال دیگر ادامه یافت. سیامک انصاری آخرین بار سال ۹۶، به عنوان بازیگر در نمایش‌های برنامه «دورهمی» در شبکه نسیم دیده شد و پس از آن سری جدید برنامه در غیبت او و با تغییر بازیگران تولید شد. بنابراین سابقه حضور سیامک انصاری در سریال‌های مهران مدیری، به ۱۵ سال می‌رسد. انصاری تقریبا در همه این آثار نقش یکسانی را بازی می‌کرد. او معمولاً نقش شخصیت عاقل و ساده‌ای را داشت که بین آدم‌های کم‌هوش و ساده‌لوح گیر می‌افتد. تلاش‌های او برای قانع کردن آن‌ها در مسائل مختلف و دردسرهایی که این افراد با بلاهت خود برای او ایجاد می‌کردند، موقعیت‌های کمدی قصه را می‌ساخت.
جدایی با «هیولا»
سال ۹۷ وقتی خبر همکاری دوباره مهران مدیری با پیمان قاسم خانی و ساخت سریال نمایش خانگی «هیولا» منتشر شد، همه تصور می‌کردند که قطعا سیامک انصاری نقش اصلی این مجموعه را بازی می‌کند و منتظر اعلام اسامی بازیگران دیگر بودند، با توجه به همکاری چندین و چندساله این دو با یکدیگر، این پیش‌بینی اصلا عجیب نبود، اما با اعلام نام بازیگران این سریال، غیبت سیامک انصاری همه را غافلگیر کرد. او پس از این جدایی در سینما حضور پررنگی داشت و در فیلم‌هایی مانند «زهرمار»، «لامینور»، «خون شد» و «روشن» با فیلم سازانی مثل جواد رضویان، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی و روح‌ا… حجازی، همکاری کرد که به جز «زهرمار» بقیه آثار هنوز اکران نشده‌اند. البته سیامک انصاری پیش از این هم با آثار کارگردانان مختلفی در سینما دیده شده بود اما در این فیلم‌ها معمولا نقش اصلی را بازی نمی‌کرد و چندان وجهه سینمایی نداشت.
ورود به عرصه کارگردانی
قدم مهمی که سیامک انصاری پس از جدایی از مهران مدیری و قطع همکاری با او برداشته، ورود به عرصه کارگردانی و ساخت سریال تلویزیونی است. انصاری به همراه جواد رضویان ساخت سریال کمدی «صفر بیست و یک» را آغاز کرده است و علاوه بر کارگردان، به عنوان بازیگر نیز در این پروژه حضور دارد. با توجه به سابقه‌ای که این بازیگر در تلویزیون دارد، تجربه جدید او اتفاق مهمی در کارنامه‌اش خواهد بود. همچنین او در تلویزیون بازیگر اصلی سریال‌های مهران مدیری بوده و بازی در سریالی به کارگردانی خودش و جواد رضویان، برای مخاطبان هم اتفاق تازه‌ای خواهد بود. ساخت این سریال و بازی در آن، به دیده شدن سیامک انصاری پس از سال‌ها در جایگاهی مستقل از بازیگر اصلی آثار مهران مدیری، تاثیر مهمی در زندگی حرفه‌ای او خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *