شروع طوفانی برنی سندرز در جدال با ترامپ

سایت بدون -کاندیدای چپ‌گرای آمریکایی این طور که سی‌ ان بی سی گزارش کرده، با اعلام کاندیداتوری برای ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ ‏آمریکا برای کارزار انتخاباتی حزب دموکرات در جمع کمک‌های مالی مردمی در کمتر از ۲۴ ساعت رکورد شکسته است‎.
در گذشته رکورد بیشترین پولی که در ۲۴ ساعت برای یک کمپین انتخاباتی جمع‌آوری شده، ۱.۵‌میلیون دلار بود‎.
برنی یک سوسیالیست دموکرات درست نقطه مقابل ترامپ است؛ یک صلح‌طلب  حامی اقلیت‌ها. زمانی که در دانشگاهی در ‏شیکاگو تحصیل می‌کرد به حزب سوسیالیست‌های جوان پیوست و در جنبش‌های مدنی حاضر می‌شد و برای حق برابری ‏نژادی در کنگره با سایر دانشجویان معترض همراه می‌کرد‎. «برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی که در رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری ‌سال ۲۰۲۰ نامزد شده است، روز پنجشنبه به توییت توهین‌آمیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا واکنش نشان داد و او را فردی نژادپرست و متقلب خواند. رئیس‌جمهوری آمریکا دیروز در واکنش به اعلام نامزدی سندرز، در توییتر نوشت: «برنی دیوانه همین الان وارد رقابت شد. موفق باشد.» سندرز در واکنش به این توییت نوشت: «جنون‌آمیز این است که ما رئیس‌جمهوری نژادپرست، جنسیت‌زده و متقلب داریم. ما مردم را متحد می‌کنیم و نه‌تنها او را شکست می‌دهیم، بلکه حیات اقتصادی و سیاسی در این کشور را هم متحول می‌کنیم.»
سندرز که تا بدین‌جا حمایت‌های خوبی از سوی افکار عمومی آمریکا کسب کرده، در اقدامی جالب توجه یک مسلمان را به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود منصوب کرد. برنی سندرز که درحال حاضر یک سناتور مستقل در آمریکا است، اعلام کرده که فایز شاکر، مدیر سیاسی انجمن آزادی‌های مدنی آمریکا را به‌عنوان مدیر کمپین انتخاباتی‌اش منصوب کرده است. رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که شاکر در یک خانواده مهاجر پاکستانی به دنیا آمده و تبدیل به نخستین مسلمان در آمریکا شده که به‌عنوان مدیر کمپین یک کاندیدای ریاست‌جمهوری منصوب می‌شود. او به‌عنوان مشاور هری رید، رهبر دموکرات سابق سنای آمریکا فعالیت داشته و برای نانسی پلوسی زمانی که او رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا بود نیز فعالیت کرده است. به نوشته سی‌ان‌ان، شاکر در ژانویه ۲۰۱۷ هنگامی که دونالد ترامپ، ریاست‌جمهوری‌اش را آغاز کرد، به انجمن آزادی‌های مدنی آمریکا پیوست. او در برخی چالش‌های قانونی مهم مطرح شده علیه دولت ترامپ نقش مهمی ایفا کرده است. براساس گزارش سی‌ان‌ان، شاکر همچنین به‌عنوان مشاور مرکز ترقی آمریکا نیز فعالیت داشته است. سی‌ان‌ان نوشت: «تصمیم سندرز برای استخدام شاکر به‌عنوان چهره‌ای با اعتبار در میان شاخه ترقی‌خواه و شورشی در تشکیلات حزب دموکرات نشان می‌دهد که سازمان قدرتمندتری از دومین کاندیداتوری سندرز برای ریاست‌جمهوری پشتیبانی می‌کند. سندرز در مقایسه با دونالد ترامپ مواضع بسیار واقع‌گرایانه‌تری درباره ایران دارد. او یکی از مدافعان سرسخت توافق هسته‌ای نیز هست. او همچنین از مخالفان سیاست کنونی آمریکا درباره ونزوئلا است. او روز گذشته در گفت‌وگویی اظهار داشت: «خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس‌جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد.»
برنی سندرز درعین حال گفته که در مورد ونزوئلا و به‌ویژه انتخابات اخیر این کشور نگرانی‌هایی است، اما آمریکا برای کمک به ونزوئلا لازم است همراه با جامعه بین‌المللی اقدام کند. سندرز همچنین درباره تأکید دولت آمریکا بر کناره‌گیری مادور عنوان کرد، ونزوئلا این قدرت را دارد که بتواند خودش انتخابات آزاد و عادلانه را برگزار کند. مواضع برنی سندرز، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مورد عدم به رسمیت‌شناختن گوایدو در شرایطی مطرح شده که پیش از این کاخ سفید همزمان با آغاز اعتراضات اخیر در ونزوئلا که به دعوت خوان گوایدو صورت گرفت، او را به‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره‌گیری دولت مادورو شد. دیگر کشورها ازجمله روسیه، چین و ایران نیز با حمایت از دولت قانونی ونزوئلا خواستار عدم دخالت خارجی در این کشور آمریکایی لاتین شده‌اند

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *