شیوع انحراف ستون فقرات در ایرانـــــــــی‌ها

سایت بدون -یک جراح و متخصص ارتوپد گفت: نشستن‌های طولانی مدت و عدم‌تحرک عوارض شدیدی را برای آناتومی بدن و مفاصل ایجاد کرده و این نوع نشستن‌ها باعث انحراف‌های غیرطبیعی در بدن می‌شود.
دکتر حمید روشندل، عضو فدراسیون پزشکی ورزشی ایران افزود: بد‌نشستن یا نشستن‌های طولانی مدت، ریسک آمبولی (لخته شدن خون در پا)، انسداد خون و تنگ شدن عروق، افزایش فشار خون، مشکلات کلیوی و قلبی، خطر چاقی و ریسک بیماری آرتروز و همچنین قوز و انحراف غیرطبیعی را در بدن بیشتر می‌کند.
وی تصریح کرد: یکی از عوارض بدنشستن انحراف پیدا کردن ستون فقرات و لگن است که در ادامه موجب بد راه رفتن در فرد می‌شود.
 وی توصیه کرد: افراد باید در کنار اصولی نشستن به نکات تغذیه‌ای از جمله مصرف آب و مایعات و میوه جات توجه کنند. چرا که بی آبی باعث کم آب شدن دیسک و افزایش خطر پارگی دیسک می‌شود . 
این جراح و متخصص ارتوپد یادآور شد: افراد از نشستن طولانی مدت خودداری کنند و هر نیم ساعت یکبار از پشت میز خود یا از جای خود در منزل بلند شده و چند قدمی راه بروند یا حالات کششی و نرمشی انجام دهند.صندلی هم نباید خیلی سفت و نه خیلی نرم باشد و بهتر است که یک پشتی طبی برای پر کردن گودی کمر داشته باشد. همچنین ارتفاع صندلی باید در حدی باشد که وقتی کف پاها را روی زمین می‌گذارید زانوها با کمر در یک راستا قرار گیرند و زانوها بالاتر از سطح ران‌ها یا پایین‌تر نباشند.
وی ادامه داد: افراد برای طولانی مدت، دو زانو یا چهار زانو ننشینند و بهتر است از مبل برای نشستن استفاده کنند. اما اگر مجبورند روی زمین بنشینند، هر ده دقیقه یک‌بار موقعیت و حالت خود را تغییر دهند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل « درش را تخته کردند»

سایت بدون – در قدیم وقتی می خواستند جایی را پملپ کنند تا مانع رفت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *