آخرین خبرها

ضرورت مصرف آب در فصل‌های سرد سال

https://d2v9y0dukr6mq2.cloudfront.net/video/thumbnail/QwIr88a/water-food-person-sport-fitness-winter-man-nature-winter-sun-spring-bottle-male-mountain-leisure-lifestyle-adult-thirst-young-healthy-outdoor-recreation-hiking-tourism-extreme-active-activity-exercise-forest-health-liquid-drink_vj6pxerr__F0000.png

سایت بدون -با شروع‌شدن زمستان و سردشدن هوا بسیاری از افراد میل کمتری به نوشیدن آب دارند و این باعث می‌شود تا بدن خشک شود و آب لازم به دستگاه‌های بدن نرسد، بنابراین توصیه می‌شود در فصل زمستان هم مصرف مقادیر کافی آب و مایعات را جدی بگیرید تا این فصل را در شرایط جسمی سالم‌تری سپری کنید و از بیماری‌هایی چون آنفلوآنزا، تب و سرماخوردگی درامان بمانید. در ادامه تأثیر نوشیدن آب در فصل سرد‌سال آورده شده است.
جلوگیری از سوزش معده؛ ننوشیدن آب کافی می‌تواند باعث رفلاکس اسید معده شود.
مقابله با خستگی مفرط؛ کمبود آب نخستین علت خستگی است و می‌تواند سطح انرژی را کاهش دهد؛ چراکه ماهیچه‌ها نیازمند محیط متعادل الکترولیت برای انجام فعالیت‌ها هستند.
جلوگیری از یبوست؛ کمبود آب، سیستم دفع را مختل کرده و باعث باقی‌ماندن مواد سمی در بدن می‌شود. درچنین شرایطی، آب مورد نیاز برای فعالیت، از اندام‌های داخلی تأمین شده و همین امر موجب بروز یبوست می‌شود.
جلوگیری از درد مفاصل؛ کم‌آبی شکننده‌شدن غضروف‌ها را به ‌دنبال خواهد داشت و مانع از عملکرد صحیح آنها می‌شود. وقتی غضروف‌ها ضعیف شوند، بین مفاصل اصطکاک به وجود خواهد آمد و درد و آسیب آنها را در پی دارد.
جلوگیری از کمردرد؛ آب موجود در دیسک نخاعی حدود ۷۵درصد از وزن بدن را تحمل می‌کند. اگر آب موجود در دیسک از بین برود، عملکرد آن مختل و باعث احساس درد در ناحیه کمر می‌شود.
کاهش سردرد؛ کمبود آب در بدن از علل عمده بروز سردرد و میگرن است. میگرن اغلب به علت گسترش بیش از حد رگ‌های خونی ناشی از استرس، گرما و آلرژی به مواد غذایی به ‌وجود می‌آید. کم‌آبی بدن می‌تواند هرکدام از این فاکتورها را افزایش دهد.
بهبود وضع پوست؛ خشک‌شدن و ضعیف‌شدن پوست یکی از نتایج عدم مصرف کافی آب است. نوشیدن مقدار کافی آن می‌تواند باعث شفاف‌شدن پوست شود.
جلوگیری از ورم‌کردن اعضای بدن؛ در شرایط حاد، بدن شروع به ذخیره آب موجود در بدن می‌کند و این عمل اغلب در عضوهایی مانند صورت، دست یا پا صورت می‌گیرد.
برای جلوگیری از بروز هرکدام از مشکلات یادشده، سعی کنید همواره بطری آب همراه داشته باشید اما از نوشیدن آب بسیار سرد خودداری کنید، چون برای کبد مضر است. همچنین می‌توانید در طول روز از نوشیدنی‌هایی مانند چای سبز هم استفاده کنید اما در مصرف کافیین، که کمبود آب بدن را تشدید می‌کند، تا حد امکان پرهیز کنید.
چه خوردنی‌هایی آب بدن‌مان را
در سرما تأمین می‌کنند
میوه‌ها و سبزیجات؛ بیشتر میوه‌ها و سبزیجات دارای آب هستند و خوردن آنها می‌تواند بخشی از آب لازم بدن شما را تأمین کند. بهتر است روزانه حداقل دو نوع میوه متفاوت و همچنین سه نوع سبزی خاص مصرف کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا آب بدنتان را همراه با انواع ویتامین به دستگاه‌های داخلی برسانید.
چای صبحانه؛ هنگام صبحانه بهترین زمان برای این است که بخشی از آب بدنتان را تأمین کنید، به همین علت بهتر است هنگام صبحانه یک لیوان چای کمرنگ بنوشید. این چای می‌تواند تا حدودی آب بدن شما را تأمین کند.
آب قبل از غذا؛ یکی از بهترین روش‌هایی که هم می‌تواند به تناسب‌اندام شما کمک کند و هم این‌که به تأمین آب بدن یاری ‌برساند، نوشیدن آب قبل از هر وعده غذایی است. این کار به شما اجازه می‌دهد تا هم کمتر غذا بخورید و هم این‌که آب مورد نیاز بدنتان تا حدی تأمین خواهد شد. سعی کنید این کار را در تمام طول‌سال انجام دهید.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد

add_action('wp_head','telegram_seo_link'); function telegram_seo_link(){ if (is_single()) { global $post; $thumbnail = wp_get_attachment_image_src( get_post_thumbnail_id($post->ID), 'full' ); echo ' '; } }