ضعف فکری کودکان با نگاه کردن به صفحه تلفن همراه

http://tebna.ir/mrdejam/uploads/2018/09/%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D9%88-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86-360x240.jpg

سایت بدون -پژوهشگران کانادایی در بررسی جدیدی نشان دادند نگاه‌کردن طولانی به صفحه تلفن همراه، به ضعف فکری کودکان منجر می‌شود. نتایج پژوهش جدیدی نشان می‌دهد کودکانی که کمتر به صفحه نمایش تلفن همراه یا ابزاری از این دست نگاه می‌کنند، قدرت تفکر بهتری دارند.

پژوهشگران کانادایی برای مطالعه چگونگی رشد مغز کودکان، دادههای یک پژوهش دهساله موسوم به رشد شناختی مغز بزرگسالان (ABCD) را مورد بررسی قرار دادند. پژوهشگران در این پروژه جدید که با سرمایهگذاری موسسه ملی سلامت (NIH) صورت گرفته، با کودکان و والدین آنها درباره عادتهای سبک زندگی مصاحبه کردند. این مصاحبه، زمان اختصاص یافته به ورزش، خواب و نگاهکردن به صفحه نمایش تلفن همراه را شامل میشد. کودکان، پرسشنامههایی را دریافت کردند و سپس از آنها خواسته شد تا معماهایی را برای سنجش عملکردهای شناختی خود حل کنند. در این پژوهش که از سپتامبر ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۱۷ به طول انجامید، ۴۵۲۴ کودک در سنین هشت تا ۱۱ سال مورد بررسی قرار گرفتند. نویسنده ارشد این پژوهش میگوید: ما باید به زمان نگاه کردن به صفحه نمایش تلفن همراه توجه کنیم. این پژوهش نشان میدهد زمان مفید برای نگاه کردن کودکان به صفحه نمایش تلفن همراه، کمتر از دو ساعت است.

نگاهکردن به صفحه نمایش، تنها دلیل ضعف مهارتهای فکری کودکان نیست. پزشکان، تنها به ۵ درصد از گروه مورد آزمایش توصیه کردند که ۹ تا ۱۰ ساعت بخوابند؛ درحالیکه به ۱۸ درصد آنها توصیه شد حداقل، ۶۰ دقیقه در روز ورزش کنند. کودکانی که به این توصیهها عمل نکردند، مهارت فکری ضعیفتری نشان دادند.

این پژوهش، کاملا براساس مشاهدات صورت گرفته و درنتیجه نمیتواند ارتباط مستقیمی میان زمان نگاه کردن به صفحه نمایش و ضعف فکری مشخص کند. اما پژوهشگران دریافتند کودکانی که کمتر به صفحه نمایش نگاه میکردند، در مقایسه با کودکانی که توصیههای پزشکی را انجام نداده بودند، عملکرد بهتری داشتند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *