عاشقان قهوه بخوانند/۵ دلیل برای کنترل میزان مصرف قهوه

سایت بدون -شاید برای آنهایی که تمایل زیادی به مصرف قهوه دارند یا روزشان را با یک فنجان قهوه شروع می‌کنند، کنترل مصرف این نوشیدنی گرم برایشان خیلی سخت باشد. اما باید به این افراد بگوییم که دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف بیش از اندازه قهوه زیان‌آور است.
١- مصرف زیاد قهوه بیش از همه برای زنان باردار خطرناک است، پژوهشی در این زمینه نشان می‌دهد که یک فنجان قهوه به تنهایی ریسک تولد نوزادان نارس را افزایش می‌دهد. همین پژوهش می‌گوید زنانی که در طول بارداری کافیین می‌نوشند احتمال این‌که وزن نوزادشان کمتر از حد طبیعی باشد، بیشتر است. این پژوهش در قالب مقاله‌ای در ژورنال آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است.
٢- قهوه‌ بد مسموم است، کیفیت قهوه‌ای که می‌نوشید حیاتی است، چراکه قهوه بد ممکن است حاوی ناخالصی بسیار باشد و به مریضی، سردرد یا دست‌کم حس ناخوشایند عمومی منجر شود. به گفته متخصصان، قهوه حتی به سادگی ممکن است به دلیل عمل‌آوری بد دانه‌هایش بی‌کیفیت باشد. بد نیست بدانید یک دانه قهوه که درست عمل‌آوری نشده باشد، می‌تواند کل قهوه‌تان را مسموم کند.
٣- قهوه می‌تواند مرگ‌آور باشد، اگر میزان کافیین در بدنتان از حد مشخصی بالاتر برود، ممکن است به دلیل بی‌آب شدن بدن منجر به مرگتان شود. نوشیدن ۸۰ تا ۱۰۰ فنجان قهوه (۲۳ لیتر) در مدتی نسبتا کوتاه به ۱۰ تا ۱۳ گرم کافیین در بدنتان بدل می‌شود. البته که قبل از این‌که به این عدد برسید، قطعا به دلیل تهوع بیشترش را تخلیه خواهید کرد، چراکه بدن چنین حجمی از هیچ مایعی را تحمل نخواهد کرد.
۴- قهوه منجر به بی‌خوابی می‌شود، بیشترین میزان پیشنهادشده کافیین برای بدن ۴۰۰ میلی‌گرم است که با حدود ۴فنجان قهوه جذب بدن می‌شود. اگر به کافیین حساس هستید، باید خیلی مراقب باشید که قهوه باعث بی‌خوابی مزمن در شما نشود.
۵- اگر کلسترول بالا دارید، قهوه فیلترشده بخورید، دانه‌های قهوه کافستول و کاوول دارند. هر دو ماده سطح کلسترول LDL  را افزایش می‌دهد. فیلترکردن قهوه بخش زیادی از LDL را صاف می‌کند. به هر حال، اسپرسو، قهوه ترک، قهوه فرانسه و قهوه دم‌کرده مقدار زیادی کلسترول و کاوول دارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *