عذر خواهی نمی کنی ، نکن چرا روح گالیله را عذاب می دهی؟

سایت بدون – بدی بعضی از برنامه های تلویزیون این است که نمی شود تحریمش کرد، برنامه ای که کسی نمی بیند را چه کار باید کرد، به همه توصیه کرد که نبینید؟ خیلی ها تازه این هفته فهمیدند که برنامه ای در تلویزیون وجود دارد که دونفر رودر روی هم قرار می گیرند و استوری های سخیف اینستاگرام را برای همین می خوانند و فکر می کنند خیلی بامزه هستند ! یعنی کل آشنایی ما با این برنامه همین کلیپ چند ثانیه ای بود و بس!

این که شوخی درست بود یا نه ،این که آیا این جنس حرف ها روی آنتن زنده حتی به شکل شوخی ،بار حقوقی دارد یا نه ، موضوع بحث من نیست! من حرفم در مورد عذرخواهی است ، هم در ویدئویی که کنار خیابان ، دم جوی گرفته شده بود ، چه در عذرخواهی در پخش زنده مجری محترم که الان اسمش را می دانم و از قصد نمی نویسم ، کاری کرد که باید از کلمه عذرخواهی ، عذرخواهی بکند

عذرخواهی معنای مشخصی دارد، عذرخواهی حتی در شکل نمایشی آن هم ، عملی است برای نشان دادن پشیمانی ،پشیمانی که طلبکارانه نمی شود، می شود؟ نمی شود خود را در مرکز عالم نشاند و همه چیز دنیا را به هم بافت ، دلار و سکه را در یک ظرف ریخت ، قانون تخیله خشم را به خودش ربط داد و بعد گفت ببخشید !

این جمله را من در سریال گیم آو ترونز شنیده ام که «جمله قبل از اما به هیچ دردی نمی خورد» ، عذرخواهی او هم به هیچ دردی نمی خورد ، چرا که آن را با هزار شرط طلبکارانه باطل کرد، اگر به عذرخواهی اعتقاد دارید ، عذرخواهی کنید ، اگر هم ندارید ، روح مرحوم گالیله را لااقل مشوش نکنید ، شما هزار من سریشم هم به گالیله نمی چسبید و شما دو تا را نمی توان با هم به هیچ کجا برد!

گالیله برای اثبات ادعای خود سال ها زحمت کشید ، اختراع کرد، دود چراغ خورد، به آسمان خیره ماند ،شما چه کردید جز خواندن یک استوری که همه قبل از شما در اینستاگرام خوانده بودند؟ آیا برای حرفی که می زنید سندی دارید؟ مدرکی دارید؟ …گالیله چندین و چند دادگاه دوران وحشت اروپا را پشت سر گذاشت اما با وجود این میراثش باقی ماند. شما که با چند توییت و چند تا استوری هی عذر خواهی می کنی ، خودت را با گالیله قیاس نکن ، استاد ناراحت می شود!

افشین خماند

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *