عوارض کاهش وزن شدید را بشناسید/بخش تاریک لاغرشدن

سایت بدون – داشتن وزن مناسب می تواند برای سلامتی ما بسیار مفید باشد. ارتباط بین اضافه وزن و تعدادی از چیزهایی که سلامتی ما را تهدید می کند را همه می دانیم. از خطر بالای ابتلا به دیابت گرفته تا بیماری های قلبی عروقی و حتی سرطان ،

چاقی می تواند تأثیرات منفی زیادی بر زندگی ما بگذارد. به راحتی می توان گفت که تحمل وزن اضافی معمولاً برای ما خوب نیست. کاهش وزن می تواند زندگی ما را تغییر دهد.

با لاغرشدن در کل احساس بهتری داریم!

با این حال عجله ای که بسیاری از افراد برای کاهش وزن دارند ، آن هایی که سریع و ناسالم وزن از دست می دهند. عواقب زیادی را به همراه دارد. در این مطلب درباره عوارض جانبی وزن کم کردن شدید در زمان کوتاه را مرور می کنیم.

۱-عدم تعادل هورمونی

کاهش شدید وزن منجر به تغییرات شدید هورمونی می شود. این موارد می تواند بر احساس شما تأثیر عمیقی بگذارد و هم بر روی بدن و هم روی ذهن شما تأثیر منفی بگذارد.

۲-متابولیسم

کاهش سریع و شدید وزن در متابولیسم شما تأثیر خواهد داشت. بیشتر اوقات ، سرعت متابولیسم شما کاهش می یابد ، به این معنی که تمام فرآیندها از جمله کاهش چربی هم کاهش می یابد.

۳-پوست شل

اگرچه ممکن است برخی از شما پوست انعطاف پذیری داشته باشید یا برخی از نقاط بدن انعطاف پذیرتر باشد ، اما هنگامی که وزن زیادی از دست می دهید ، افتادگی پوست اجتناب ناپذیر است.

در بسیاری از موارد ، افراد با چین های اضافی پوست روبرو می شوند. اگر مقدار آن زیاد نباشد ، همیشه می توانید این پست افتاده خود را با توده عضلانی بیشتری پر کنید. اما در موارد شدید تنها گزینه جراحی است.

۴- ترک های پوستی

ترک های پوستی که براثر کش آمدن پوست به وجود می آید .اگر خیلی زود وزن کم کنید ، در معرض خطر بیشتری برای ایجاد این ترک ها هستید. بنابراین استفاده از کرم هایی برای مرطوب نگه داشتن پوست توصیه می شود

۵-افسردگی

قطعا قبل از وزن کردن فکر می کردید رسیدن به وزن دلخواه شما را خوشحال می کند ، اما گاهی اوقات ، اینطور نیست.یک مطالعه نشان داده است که کاهش وزن ممکن است خطر افسردگی را افزایش دهد. این ممکن است ربطی به این واقعیت داشته باشد که اغلب مردم انتظارات غیرواقعی دارند و در راه وزن کردن شما بارها با ناامیدی و شکست زیادی روبرو می شوید

داشتن یک رژیم غذایی سالم و داشتن خواب کافی برای جلوگیری از افسردگی ضروری است. اگر علائم افسردگی را مشاهده کردید باید کمک بگیرید.

۶- کاهش ناموزون چربی

در لاغری زیاد این گونه نیست که همه بدن به شکلی متعادل چربی از دست بدهند ، این که کدام سلولها چربی خود را از دست بدهند به سیگنال های هورمونی و جنس چربی ارتباط دارد.

گاهی بخشی از بدن شما چاق می ماند و بخشی دیگر به شدت لاغر می شود.به عنوان مثال ، سلولهای چربی در ناحیه شکم گیرنده های کورتیزول بیشتری دارند. این بدان معناست که تحت فشار قرار گرفتن در بدن باعث ترشح بیشتر کورتیزول در بدن می شود و در نتیجه خلاص شدن از شر چربی احشایی در آن ناحیه سخت تر خواهد بود.

تاثیر بر عادت ماهانه

کاهش سریع وزن در واقع می تواند پریود شما را متوقف کند. محدود شدن منابع کربوهیدرات بر پروتئینی به نام لکتین تأثیر می گذارد. در نتیجه ، بدن شما ممکن است وارد “حالت گرسنگی” شود و چرخه قاعدگی شما را خاموش کند.

در این شرایط باردار نشوید چون قطعا خطرناک است

سنگ صفرا

اگر چربی کافی مصرف نکنید ، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سنگ صفرا هستید.که می تواند بسیار دردناک باشند.رای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا ، اطمینان حاصل کنید که چربی های سالم را به رژیم غذایی خود اضافه می کنید. به این ترتیب کیسه صفرا به درستی کار می کند.

از دست دادن عضله

برخی از افراد بر روی کاهش وزن تمرکز می کنند و متوجه نمی شوند که آنها نه تنها چربی ، بلکه همچنین توده عضلانی نیز از دست می دهند. اگرچه آسان نیست ،اما می توان و باید بتوان از این روند جلوگیری کرد.

داشتن عضله بیشتر به شما در سوزاندن کالری بیشتر و در نتیجه کاهش وزن کمک می کند. تنها راه برای به حداقل رساندن از دست دادن عضلات ، مصرف پروتئین کافی ( ۳۰-۲۰ گرم در هر وعده غذایی) و انجام تمرینات قدرتی است.

تاثیر روی خواب

کاهش سریع وزن ممکن است خواب شما را تحت تأثیر قرار دهد این مساله بیشتر به دلیل در دسترس نبودن کربوهیدرات و تاثیری است که روی هورمون های شما می گذارد اتفاق می افتد مصرف برخی کربوهیدرات ها در شب ممکن است به خواب بهتر شبانه کمک کند.

احساس سرما

اگر وزن زیادی از دست بدهید ممکن است مدام احساس سرما کنید متابولیسم کندتر به بدن شما علامت می دهد باید کالری ذخیره کند در غیر این صورت برای گرم نگه داشتن شما از این کالری استفاده می شود.

چربی کمتر به معنای کمتر عایق بودن و محافظت کمتر در برابر سرما است. بنابراین ، طبیعی است که افرادی که درصد چربی بدن کمتری دارند ،در مقایسه با کسانی که یک لایه چربی اضافی دارندنسبت به دما حساس تر می شوند .

استپ یا فلات وزن

استپ یا فلات وزن

وقتی به سختی برای کاهش وزن تلاش می کنید، اما نتیجه ی آن را بر روی ترازو نمی بینید، ممکن است درمانده و ناامید شوید. حتی گاهی آنقدر دلسرد می شوید که ممکن است رژیم را نیز کنار بگذارید. اما صبر کنید. شاید دچار مشکلی به اسم استپ یا فلات وزن شده باشید.

هویت

ممکن است مقابل آینه بایستید و خودتان را نشناسید، ممکن است مقابل آینه بایستید و از ظاهر جدیدتان خوشتان نیاید، از دست دادن هویت بخشی از مشکلات لاغر شدن سریع است

آسیب به روابط عاشقانه

یک مطالعه نشان داده است که کاهش وزن ممکن است تأثیر منفی بر روابط عاشقانه داشته باشد. این به ویژه در زوج هایی که فقط یک نفر روند لاغری را پشت سر می گذارد بسیار صدق می کند.

گرسنگی

این می تواند از گرسنگی کامل تا کم اشتهایی کامل معنی داشته باشد. کاهش وزن شدید با گرلین (هورمونی که اشتها را افزایش می دهد) و لپتین (هورمونی که اشتها را کاهش می دهد) اشتباه می گیرد

تغییر ذائقه غذایی

سلیقه غذایی شما تغییر می کند تأثیر هورمونی کاهش شدید وزن بر طعم غذا تأثیر می گذارد. جوانه های چشایی شما حساس تر شده و در نتیجه طعم غذا متفاوت خواهد بود.

ولع خوردن

ممکن است شما برای برخی از انواع خاصی از غذاها واقعا هوس جدی داشته باشید و معمولاً غذاهای سالم نیست. این ممکن است طاقت فرسا باشد زیرا اگر در این وسوسه قرار بگیرید می توانید احساس گناه و ناامیدی کنید.

راهی برای جلوگیری از این موارد گرسنه نبودن و تمرکز بر روی خوردن غذاهایی است که باعث احساس سیری بیشتر می شود. و اگر از یک رژیم غذایی سالم و پایدار استفاده می کنید ، یک کیسه چیپس یا یک شکلات نمی تواند خیلی هم شما را وسوسه کند

خوش روحیه و بدجنس

بسیاری از رژیم های غذایی مصرف کربوهیدرات ها را محدود می کنند. اینها نقش مهمی در تنظیم خلق و خو دارند ، بنابراین محدودیت شدید کربوهیدرات ممکن است منجر به ایجاد خستگی و بدخلقی شود.

ابختلال بدشکلی بدن (BDD)

اگر با سرعت سریع وزن کم کنید ، ممکن است دچار BDD شوید و در واقع معتقد باشید که بدن شما تغییری نکرده است. حتی اگر وزن زیادی از دست داده اید ، ممکن است همچنان خود را بزرگ ببینید.

منبع:MSN

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *