عوامل «دستپخت» وادار به عذرخواهی شدند/ افتضاح افتضاح افتضاح

سایت بدون – اتفاقی که هفته گذشته در مسابقه «دستپخت» افتاد باعث برانگیختن حاشیه های بسیاری شد. از زمانی که فیلم برخورد یکی از داوران با یکی از شرکت کننده ها در فضای مجازی منتشر شد، باعث شد تا عده ای به این اتفاق معترض شوند. در کنار اهالی رسانه حتی یکی از مقام های دولتی هم در این زمینه لب به سخن گشود و به این قضیه معترض شد.
دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت با انتشار بخشی از ویدئوی برنامه تلویزیونی «دستپخت» که به گفته او، در آن به یکی از شرکت‌کنندگان اهانت شده است، از عملکرد صداوسیما انتقاد کرد.
علیرضا معزی با انتشار این فیلم در صفحه توییتر خود نوشت: «آقایان حسام‌الدین آشنا و فواد ایزدی، بحث درباره چالش مدیریت تصویر ملی در رسانه ملی پیشکش همگی‌مان! فکر می‌کنم چالش رعایت کرامت انسان‌ها در رسانه ملی مهم‌تر است.»
واکنش ها به این برنامه و اتفاق پیش آمده به قدری بود که عوامل برنامه را ناچار به عذرخواهی کرد.
سید وحید حسینی تهیه کننده این برنامه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان و با انتشار ویدئویی از اتفاق به وجود آمده عذرخواهی کرد. گرچه لحن صحبت او در ویدئوی منتشر شده و کنایه هایش به برخی رسانه ها بوی عذرخواهی نمی داد!
او در این باره گفت: خیلی ها در تلاشند تا از آب گِل آلود ماهی بگیرند. سالهاست تمام دستپختی‌ها تلاش می‌کنند که بهترین برنامه را روی آنتن ببرند. تا امروز توانسته ایم در رقابت با نمونه های خارجی برنامه ای بی نظیر را پخش کنیم و به استاندارد جهانی برسیم.
وی با اشاره به حاشیه سازی برخی خبرگزاری ها و بیان عدم نظارت بر برنامه های سیما، بیان کرد: تلاش مجموعه دستپخت در تمام این ۴ سال این بود که پربیننده و با استانداردهای خارجی منطبق باشد. ما در این برنامه به شکل کاملاً جدی آشپزی می کنیم و هدفمان آموزش و تربیت است.
حسینی با تاکید بر اینکه در برنامه بعدی عذرخواهی خواهیم کرد، اظهار کرد: برخی از خبرگزاری ها و رسانه به دنبال جوسازی علیه صدا و سیما هستند تا با این رفتارها (که گاهی فحاشی است) فالوور جمع کنند. من اینجا بیان می کنم که ما دستپختی‌ها به احترام مردم و دفاع از تلویزیون عذرخواهی می‌کنیم.
برنامه «دستپخت» حدود چهارسالی است که روی آنتن شبکه یک است و تاکنون با چنین حاشیه ای روبرو نشده بود. اما برخورد داور جوان با یکی از شرکت کننده ها و واکنشی که نسبت به این قضیه داشت و لقمه ای را که مقابل دوربین از دهان خود درآورده و به سطل زباله انداخت، تا حدی مورد اعتراض قرار گرفت که عده ای این عمل داور را خلاف یک برنامه رسانه ای می دانند. گرچه با عذرخواهی که وحید حسینی به سبک خود از مردم کرده، انتظار می رود که این حاشیه نیز همچنان ادامه دار باشد اما فضای مجازی و گستردگی آن و قابل دسترس بودن آن باعث شده که کوچکترن مسئله ای از نگاه تیزبین مردم و کاربران در فضای مجازی پنهان نمانده و سریع به چنین مسائلی واکنش نشان بدهند. از این رو برخی سریال هایی که این اواخر پخش شده اند، مدام زیر نگاه تیزبین مخاطبان قرار گرفته و گاف ها و یا برخی ایرادات آن را در فضای مجازی منتشر می کنند. از این رو دست اندرکاران برنامه های تلویزیونی و سازندگان آن بیشتر باید دقت نظر داشته تا از وقوع چنین حواشی برای اثر خود در امان باشند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *