آخرین خبرها

غذاهایی که از موهای سر ما محافظت می کنند و مانع ریزش آن ها می شوند

سایت بدون – عوامل زیادی وجود دارد که در اختیار ما نیست ، مثلا در مورد «مو» این که موهای ما فر یا صاف است ، یا این که رنگ طبیعی آن ها چه باشد به چیزهای دیگری ارتباط دارد ، عواملی که به سن و ژنتیک برمی گردد ،بافت، ضخامت و سرعت رشد نیز توسط مادر طبیعت کنترل می شود.

اما چیزهایی هست که ما می توانیم در آن دخالت کنیم ،ما می توانیم به استحکام موهای خود کمک کنیم ، همه این چیزها هم از آشپزخانه شروع می شود.در این جا با 9 غذایی که استحکام موهای ما را افزایش می دهد آشنا می شویم


1. تخم مرغ


تخم مرغ بهترین غذا برای تقویت مو است زیرا حاوی پروتئین و بیوتین زیادی است و همچنین مواد مغذی دیگر مانند روی و سلنیوم. فولیکولهای مو اکثرا از پروتئین ساخته شده اندو پروتئین کافی در رژیم غذایی باعث جلوگیری از ریزش مو می شود.

بیوتین هم یک ماده ضروری برای تولید پروتئین خاصی به نام کراتین است. اگر کمبود بیوتین دارید، مصرف بیشتر آن ممکن است به بهبود رشد مو کمک کند. به این دلیل بسیاری از مکمل هایی که برای افزایش کیفیت مو حاوی بیوتین هستند


2. توت ها



انواع توت ها اعم از شاه توت ، توت فرنگی و …را فراموش نکنید.توت در هر رژیم غذایی شما فوق العاده است زیرا حاوی ترکیبات خاص و ویتامین هایی است که باعث رشد مو می شوند. یکی از مهمترین آن ها ،ویتامین C است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد.

آنتی اکسیدان ها برای محافظت فولیکول های مو از آسیب های رادیکال های آزاد، که به طور طبیعی در بدن وجود دارند و با افزایش سن به مو به کار آید بدن ما همچنین از ویتامین C برای تولید کلاژن، پروتئینی ضروری برای جلوگیری از شکننده شدن موها و شکستن آن استفاده می کند. و در نهایت، ویتامین C به بدن کمک می کند آهن را جذب و از کم خونی جلوگیری کند، که با ریزش مو مرتبط است.

3-اسفناج

اسفناج یک منبع عالی برای مواد مغذی مثل فولات، آهن و ویتامین A و C است. هر کدام از اینها نقش مهمی در رشد موهای سالم دارند. ویتامین A به ویژه به غدد پوستی کمک می کند سبوم یا چربی طبیعی پوست یکی از مهم ترین محصولات آن است ، ماده ای روغنی که پوست سر را مرطوب می کند و به نوبه خود، مو را سالم نگه می دارد.

آهنهم برای کمک به رشد سلول های قرمز خون به منظور کمک به رشد و ترمیم عالی است. یک فنجان از شبکه های اسفناج 54٪ از ویتامین A روزانه خود را تامین می کند ، به علاوه 4٪ از آهن مورد نیاز برای زنان و 10٪ برای مردان.

. چربی ماهی

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، شاه ماهی و ماهی مرکب باعث افزایش رشد مو از طریق غلظت اسیدهای چرب امگا 3 می شوند. مطالعه ای که شامل 120 زن که مکمل ماهی و مکمل آنتی اکسیدان ها را دریافت کردند، دریافتند که موهایشان به طور متوسط پرپشت تر بوده و کمتر از آن از دست داده اند.

مطالعه دیگری به این نتیجه رسید که مکمل های روغن ماهی می تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش ریزش مو در زنان شود. اگر طرفدار ماهی نیستید، مکمل روغن ماهی یک جایگزین عالی است. با این حال، ماهی همچنین شامل سایر مواد مغذی مو، از جمله پروتئین، سلنیوم، ویتامین D3 و ویتامین B است.

5. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین دارای بتاکاروتن است این ترکیب توسط بدن به ویتامین A تبدیل می شود که ما می دانیم در تولید چربی طبیعی پوست متوثر است که برای سلامتی پوست سر بسیار مهم است و به مرطوب نگه داشتن مو کمک می کند.

ویتامین A همچنین می تواند میزان رشد مو را افزایش دهد و رشته های ضخیم تر را تولیدکند و همچنین باعث جلوگیری از ریزش موهای شود

6. آووکادو

آووکادو حاوی چربی های سالم همراه با مقدار بسیار زیادی ویتامین E است، مانند ویتامین C، ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که در خنثی سازی رادیکال های مضر آزاد و رشد مو کمک می کند.

یک مطالعه در مورد افراد مبتلا به ریزش مو نشان می دهد که شرکت کنندگان پس از هشت ماه مصرف مکمل ویتامین E در رشد مو 34.5 درصد رشد داشته اند. ویتامین Eهمچنین نقش مهمی در محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب دارد، و پوست سر خشک یا آسیب دیده اغلب باعث کاهش میزان فولیکول های موی فعال می شود.

7. صدف

صدف طعمی دارد که می تواند شما نپسندید، اما این ماده غذایی سرشار از روی است و استفاده از آن برای رشد مو بسیار خوب است. اگر صدف دوست ندارید نگران نباشید. برای رشد مو به علت محتوای روی را می توان از راه دیگری هم به دست آورد.روی در مواد غذایی مانند گوشت قرمز، حبوبات (نخود، عدس و لوبیا)، لبنیات، تخم مرغ، کل گندم، آجیل و دانه ها نیز موجود است.

روی یک ماده معدنی است که از چرخه رشد و تعمیر موهای شما پشتیبانی می کند. ارتباط کمبود روی با ریزش مو با کمبود ماده ای به نام تلگوموفلوویوم ارتباط دارد که خوشبختانه با جذب بیشتر روی در رژیم غذایی شما قابل برگشت است

8. میگو

Image result for Shrimp

میگو یک غذای عالی برای موهای سالم است زیرا حاوی پروتئین، ویتامین B، روی، آهن و ویتامین D است که می تواند رشته های مو را تقویت کند . میگو همچنین مقدار کمی از اسیدهای چرب امگا 3 را در بر می گیرد، به رغم اینکه چربی بسیار کم است، به بهبود رشد مو مرتبط است، همچنین که کمبود ویتامین D3 به کاهش ریزش مو کمک می کند. شما همچنین می توانید با پزشک خود در مورد مصرف مکمل D صحبت کنید زیرا این ماده مغذی است که عمدتا در تماس بانور خورشید دریافت می شود، بزرگسالان بیشتر و بیشتر در معرض کمبود آن قرار دارند

9. لوبیا

اگر میخواهید گوشت را کم کنید، اما نمیخواهید از مصرف پروتئین کم کنید .لوبیا یک راه حل کامل هستند. اما فراتر از پروتئین، لوبیا ها آهن، بیوتین، روی و فولات را هم دارند که این هاهمه برای رشد موهای سالم ضروری است. حتی بهتر، لوبیا بسیار متنوع و کاملا مقرون به صرفه هستند، بنابراین شما می توانید بسیاری از آنها را بخورید.

اگر شما با ریزش مویی که ژنتیکی یا هورمونی نیست (از قبیل پس از حاملگی یا طاسی مردانه) مبارزه می کنید لوبیا یک راه حل مناسب است .

منبع:فوت ایت سیف

برچسب‌ها: , , , , , , , , , , ,

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

add_action('wp_head','telegram_seo_link'); function telegram_seo_link(){ if (is_single()) { global $post; $thumbnail = wp_get_attachment_image_src( get_post_thumbnail_id($post->ID), 'full' ); echo ' '; } }