غیرفعال‌سازی به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌های اندروید

دستگاه‌های اندرویدی معمولا حافظه داخلی محدودی دارند و این محدودیت برای کسانی که عکس‌ها و فیلم‌های متعددی را روی دستگاه خود نگاه می‌دارند، دردسرساز است. با این وجود نکته مهم این است که این حافظه که ممکن است برای بسیاری کم باشد، روز به روز کمتر هم می‌شود، زیرا اپلیکیشن‌های دستگاه به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شوند و هر بسته به‌روزرسانی به معنای افزایش حجم اپلیکیشن است. با این تفاسیر ممکن است فکر کنید چرا باید به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها را دریافت کنید؟ نخستین مورد این است که همیشه دریافت آخرین بسته به‌روزرسانی می‌تواند بالاترین امنیت را به همراه داشته باشد، ولی از سوی دیگر مشکل تنها به حافظه داخلی دستگاه بازنمی‌گردد و استفاده از بسته‌های اینترنت همراه برای به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها نیز بسیار هزینه‌بر است. با این تفاسیر چه باید کرد؟ دستگاه‌های اندرویدی یک قابلیت بسیار ساده را برای کاربران خود مهیا کرده‌اند تا بتوان به کمک آن به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها را متوقف کرد که نحوه انجام این کار را شرح خواهیم داد. برای غیرفعال‌سازی به‌روزرسانی خودکار اپ‌ها در بازار پلی‌استور گوگل، این مراحل را انجام دهید:
  اپلیکیشن پلی‌استور را باز کنید.
  روی گزینه Setting یا تنظیمات بزنید.
  گزینه Auto update apps را انتخاب کنید.
  در صفحه بازشده، گزینهDo not auto update apps را لمس کنید.
اگر از فروشگاه‌های ایرانی مانند کافه بازار استفاده می‌کنید این مراحل را دنبال کنید:
  اپ بازار موردنظر را باز کنید.
  با کلیک کردن روی نشانه چرخ دنده، وارد بخش تنظیمات شوید.
  ابتدا تیک مقابل گزینه اعلان وجود به‌روزرسانی برای برنامه‌ها را بزنید تا در صورت وجود به‌روزرسانی از آن آگاه شوید و به‌صورت دستی برای به‌روزسانی اقدام کنید.
  تیک مقابل گزینه Auto Update  یا به‌روزرسانی خودکار را بردارید.
نکته: این روش‌ها به‌صورت کامل قابل بازگشت بوده و تنها کافی است مسیر یاد‌شده را دوباره تکرار کرده و تیک‌های برداشته شده را برعکس کنید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «بی دست و پا»

سایت بدون – دست و پا ابزار انسان برای انجام کار هستند بعضی از انسان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *