فرانس فوتبال دلایل خط خوردن نام نیمار از نامزدهای توپ طلا را اعلام کرد



سایت بدون -مجله «فرانس فوتبال» فهرست ۳۰ نفره نامزدهای کسب توپ طلای سال ۲۰۱۹ را معرفی کرد که برخلاف سال‌های قبل در این فهرست نام نیمار، ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن دیده نمی‌شود. این نشریه فرانسوی اما برای قرار ندادن نام ستاره سابق بارسلونا در جمع نامزدها – اتفاقی که برای نخستین بار از سال ۲۰۱۰ رخ می‌دهد- دلایل کافی دارد. نیمار در فهرستی که شامل ستاره‌هایی مانند سه بخت اصلی کسب جایزه، ویرجیل فن‌دایک و لیونل مسی و کریستیانو رونالدو می‌شود، بزرگترین غایب محسوب می‌شود. فرانس فوتبال با توصیف سال توأم با ناکامی نیمار به‌عنوان سالی سیاه، به مواردی که سبب شده نام او در فهرست ۳۰ نامزد کسب توپ طلا قرار نگیرد، اشاره کرده است.

۲۳ ژانویه
 شکستگی متاتارسال
نیمار بعد از تحمل چند خطای سنگین در شب پیروزی ۲ بر صفر PSG ‌مقابل استراسبورگ در دور یک هشتم نهایی جام حذفی فرانسه، از ناحیه پنجه پای راست دچار شکستگی شد. این مصدومیت سبب شد که او هر دو بازی رفت و برگشت تیمش مقابل منچستریونایتد در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را از دست بدهد و تا ماه آوریل هم به میادین برنگردد.
 
ششم مارس
 اهانت به داور بازی مقابل یونایتد
نیمار که به دلیل مصدومیت از حضور در بازی تیمش مقابل منچستریونایتد بازمانده بود، بعد از شکست خانگی پاریسی‌ها مقابل شیاطین سرخ که منجر به حذف‌شان شد، به داور مسابقه دامیر اسکومینا به خاطر تصمیم جنجالی‌اش برای اعطای یک پنالتی به میهمان انگلیسی توهین کرد. او در صفحه اینستاگرامش قضاوت اسکومینا را شرم‌آور دانست و از لفظی رکیک برای انتقاد از او استفاده کرد. یوفا هم نیمار را به همین دلیل سه جلسه از بازی در رقابت‌های اروپایی محروم کرد که در فرجام‌خواهی به دو جلسه کاهش یافت.
 
27 آوریل – درگیری با یک هوادار
نیمار پس از باخت تیمش در فینال جام حذفی فرانسه مقابل رن، در حال بالا رفتن از سکوهای ورزشگاه استاده فرانس برای گرفتن مدال نایب قهرمانی‌‌اش با یکی از هواداران رن که او را تحریک کرد درگیر شد و او را هل داد و به همین دلیل فدراسیون فوتبال فرانسه او را سه جلسه محروم کرد.

۶ ژوئن
بر باد رفتن رؤیای بازی در کوپا
مصدومیت نیمار از ناحیه قوزک در بازی تدارکاتی تیم ملی برزیل مقابل قطر در آستانه کوپا آمه‌ریکا، سبب شد که نیمار کل بازی‌های تیمش در تورنمنتی که خودشان میزبان آن بودند و در نهایت قهرمانش هم شدند، از دست بدهد. او تنها نظاره‌گر قهرمانی هموطنانش در کوپا بود.
 
9 ژوئن
 تبرئه از اتهام تعرض
نیمار بعد از متهم شدن به تعرض از سوی یک مدل برزیلی به نام ناژیلا ترینداده مندس دسوزا، از سوی دادگاه تبرئه شد. البته رابطه جنجالی او با این زن برزیلی تکذیب نشد.
 
بازگشت نافرجام به بارسلونا
نیمار پاری‌سن‌ژرمن را برای موافقت با بازگشت او به بارسلونا تحت فشار قرار داد اما در نهایت مجبور شد در PSG‌ بماند. با این حال هواداران پاری‌سن‌ژرمن هنوز فراموش نکرده‌اند که او چطور می‌خواست از تیم آنها جدا شود.
 
14 سپتامبر
 ابراز خشم هواداران PSG
نیمار در بازگشتش از مصدومیتی که او را از حضور در کوپا محروم کرد، در بازی مقابل استراسبورگ در پاری‌سن‌ژرمن در لوشامپیونا از سوی هواداران PSG‌ هو شد. او در همان بازی گل پیروزی تیمش را با ضربه‌ای تماشایی به ثمر رساند اما بعد از بازی اعتراف کرد که می‌خواست در پنجره نقل و انتقالات، پاریسی‌ها را ترک کند.
 
13 اکتبر
 مصدومیت دیگر در اردوی تیم ملی
نیمار در جریان بازی دوستانه تیم ملی برزیل مقابل نیجریه مصدوم شد. بعد از اسکن‌های صورت گرفته روی پای او مشخص شد که ۴ هفته خانه‌نشین می‌شود و به این ترتیب بازی‌های تیمش مقابل مارسی در لوشامپیونا و دو بازی آن مقابل بروژ در لیگ قهرمانان را از دست می‌دهد.

 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *