فروشنده سنجاب ایرانی با رصد در فضای مجازی دستگیر شد

سایت بدون – رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان اعلام کرد: یک مخرب زیست محیطی که در فضای مجازی اقدام به فروش سنجاب ایرانی می کرد با رصد در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شد.

ابراهیم همت بلند اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت این اداره با رصد فضای مجازی موفق شدند این فرد سودجو را شناسایی کنند و در زمان مناسب و حین فروش سه بطانه بچه سنجاب ایرانی وی را دستگیر کنند.

وی افزود: ضمن اقدام قانونی علیه فرد خاطی، بچه سنجاب ها پس از مراقبت های لازم و پس از آمادگی لازم در زمان مناسب به دامان طبیعت بازگردانده می شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان اعلام کرد: مأموران یگان حفاظت و پلیس فتا به شدت با رصد فضای مجازی هر گونه تخلف  اعم از خرید و فروش و یا تبلیغ ادوات شکار و صید را شناسایی و طبق قانون بدون هیچ گونه مماشاتی برخورد می کنند.

سنجاب ایرانی با نام علمی(Sciurus anomalus) گونه ای از جوندگان است و زیستگاه این سنجاب عمدتاً جنگل‌ های بلوط زاگرس است و معمولاً درختان بلند و کهنسال بلوط را به درختان کوتاه و پرشاخ و برگ برای زندگی ترجیح می ‌دهد. سنجاب ایرانی جثه‌ ای متوسط، دمی بلند و پشمالو دارد که از نصف طول بدن بلندتر است، رنگ موهای سر و سطح پشتی دم این حیوان قرمز حنایی و سطح زیرین دم روشن ‌تر است.

سنجاب ایرانی به‌ دلیل رفتار تغذیه‌ ای خاص خود، به تکثیر درختان جنگل کمک زیادی می‌ کند. این گونه سنجاب در مناطقی از رشته کوههای زاگرس زندگی می ‌کند که هنوز در آنها درختان بزرگ بلوط باقی مانده است، زیرا میوه‌ بلوط، غذای اصلی این پستاندار است. آنها میوه‌ های بلوط را جمع ‌آوری کرده و در شکاف صخره‌ ها، درون تنه‌ پوک درختان ‌ و به خصوص زیر خاک مخفی می ‌کنند و در فصل زمستان که دیگر بلوطی روی درختان باقی نمانده است، به جست‌ و جوی آنچه زیر خاک دفن کرده ‌اند می پردازند؛ اما نمی‌ توانند همه‌ آنها را پیدا کنند، به این ترتیب دانه‌ هایی که پنهان مانده اند در بهار جوانه زده و درختان جدیدی شکل می گیرند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *