فعالیت روبات ها با کپی برداری از مغز انسان‌ها


سایت بدون -گروهی از محققان کره‌ای دریافته‌اند که می‌توان کدهای مغزی انسان‌ها را برای روبات‌ها کپی کرد. این موضوع در عین حال که بسیار هیجان انگیز است، خطرناک نیز به‌نظر می‌رسد.
محققان می‌گویند که کد مغزی انسان‌ها را می‌توان به سهولت برای هوش مصنوعی کپی کرد. درواقع با کمک این روش می‌توان توانایی‌های تصمیم‌گیری چند گانه انسان را مورد بررسی قرار داد.
محققان مؤسسه پیشرفته علم و تکنولوژی کره (KAIST)، با همکاری دانشگاه کمبریج و مؤسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT) استدلال کرده‌اند که درک ما از اینکه چگونه انسان تصمیم‌گیری هوشمندانه‌ای را انجام می‌دهد می‌تواند به روبات‌ها صادر شود. درواقع روبات‌ها می‌توانند به‌طور قابل ملاحظه‌ای توسط استراتژی‌های تقلید که مغز انسان استفاده می‌کند، پیشرفت کند. در دنیای امروز ما که بسرعت در حال تغییر است، انسان و روبات‌های مستقل به طور مداوم نیاز به یادگیری و سازگاری با محیط‌های جدید دارند. اما تفاوت بین انسان و روبات این است که انسان‌ها قادر به تصمیم‌گیری با توجه به موقعیت‌های منحصر به فرد هستند، در حالی که روبات‌ها هنوز روی داده‌های از پیش تعیین شده برای تصمیم‌گیری اتکا دارند.
با وجود این، این روزها پیشرفت هایی سریع در تقویت توان فیزیکی روبات‌ها صورت گرفته است و سیستم‌های کنترل مرکزی آنها ارتقا یافته‌اند. اما هنوز نسبت به انسان ها پایین‌تر است. به‌طور خاص، آنها اغلب دستورالعمل‌های از پیش برنامه‌ریزی شده را جهت هدایت رفتار خود به کار می‌بندند و برخلاف انسان ها، فاقد انعطاف‌پذیری و توانایی سریع یادگیری هستند و سازگاری با شرایط را ندارند.
وارد کردن هوش انسان‌ها به هوش مصنوعی روبات‌ها بسیار دشوار است، اما به نظر می‌رسد می‌توان فعالیت مغز را با کمک کدهای رایانه‌ای برای مغزهای روباتیک ترجمه کرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *