قبل از تماس با کابینت‌ساز بخوانید!‏

سایت بدون -یکی از مواردی که  برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد؛ آشپزخانه و کابینت است. کابینت اصلی‌ترین ‏نقش را در چیدمان آشپزخانه دارد و همین مسأله موجب می‌شود که حساسیت بالایی برای خرید و ‏انتخاب یک ست کابینت مناسب برای آشپزخانه خانه‌ها وجود داشته باشد، اما  کابینت خوب چه کابینتی ‏است؟ ‏
  کابینت با اشغال بخش عظیمی از دیوارها و کف، یکی از تأثیرگذارترین عوامل در دکوراسیون ‏آشپزخانه محسوب می‌شود، بنابراین دقت در خرید و نصب آن بسیار با اهمیت است. قبل از ‏خرید کابینت باید تکلیف خودمان را با رنگ، طرح و جنس کابینت روشن کنیم. اگر هزینه ‏برایمان مهم نیست، کابینت‌های چوبی و ام‌دی‌اف معمولا گزینه غالب بازار ایران است و اگر ‏هزینه برایمان مهم است کابینت‌های فلزی ارزان تمام می‌شوند. بعد از این‌که تکلیف‌تان را با ‏هزینه‌ها روشن کردید، حالا بهتر است برای خرید مناسب‌ترین کابینت چند نکته فنی را در نظر ‏بگیرید. ‏
  آشپزخانه‌تان کوچک است یا بزرگ؟ میز ناهارخوری دارید یا ندارید یا اصولا ترجیح می‌‏دهید تشکیلات عریض و طویل میز ناهارخوری دست و پایتان را نبندد؟ اگر فضای منزل شما ‏کوچک است و جایی برای قراردادن میز ناهارخوری ندارید، می‌توانید از کابینت‌ساز بخواهید ‏قسمتی یا تمام پیشخوان را به صورت میز بسازد تا هم آشپزخانه شما بزرگتر جلوه کند و هم ‏این‌که صاحب یک میز ناهارخوری در فضای کوچک شده باشید. همچنین در نظر داشته باشید ‏جنس این میز می‌تواند از شیشه یا چوب باشد.
  رنگ اهمیت ویژه‌ای دارد، به‌خصوص رنگی که برای کابینت انتخاب می‌کنید ‏بسیار مهم است. همواره بیش از دو رنگ استفاده نکنید. بهره‌گیری از رنگ‌های مکمل کار ‏شما را بسیار جذاب خواهد کرد. می‌توانید برای فضاهای کوچک و کم نور، از رنگ‌های ‏روشن و گرم یا تلفیقی از رنگ سرد و گرم که رنگ گرم آن غالب‌تر باشد به کار ببرید. از رنگ‏های بسیار تند مانند قرمز، آبی کاربنی و… استفاده نکنید، زیرا رنگ‌هایی از این قبیل در مدت ‏زمان کوتاهی چشم را خسته خواهد کرد و دیگر آن لذتی که در روزهای اول از دکوراسیون ‏آشپزخانه‌تان می‌بردید، نخواهید برد‎.
  اگر آشپزخانه‌تان سقفی کوتاه دارد با استفاده از چوب‌هایی که خطوط عمودی دارند و دستگیره‏های بلندی که به صورت عمودی نصب شده‌اند، استفاده کنید. در صورتی که آشپزخانه شما سقفی ‏بلند دارد، سعی کنید از چوب‌هایی با خطوط افقی استفاده کنید. رنگ‌هایی که شما برای کابینت‏ها انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. در کابینت‌هایی که درِ آنها‎ MDF ‎است سعی کنید از دو ‏رنگ بیشتر استفاده نکنید، ولی در کابینت‌هایی که درِ آنها پروفیل (قابدار) است دورنگ یا سه ‏رنگی که با هم‌ هارمونی داشته باشند، کار شما را بسیار جذاب خواهد کرد و البته در آشپزخانه‌هایی که سقف کوتاهی دارند می‌توان‎ HPL ‎یا همان داخل قاب را چوبی انتخاب کرد که راه‏های عمودی داشته باشد.
  تا جایی که می‌توانید در کابینت‌های پروفیل از‎ HPL ‎کرکره‌ای استفاده نکنید، زیرا اگر ‏آلودگی و روغن موجود در آشپزخانه به شیار کرکره‌ها نفوذ کند، تمیز کردن آن بسیار دشوار یا ‏گاهی غیرممکن است. اگر بدنه کابینت‌های خود را لِترون انتخاب کرده‌اید، یادتان باشد حتما ‏بدنه زیر سینک خود را‎ MDF ‎استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *