قتل خاشقجی دامن نادال و جوکوویچ را هم گرفت

 
Image result for nadal djokovic khashoggi

سایت بدون -یک روز بعد از افشای قتل جمال خاشقجی، خبرنگار واشنگتن‌پست در کنسولگری عربستان در ترکیه، وزیر ورزش عربستان اعلام کرد که فستیوال تنیسی قرار است در جده عربستان برگزار شود و قرار بر این است رافائل نادال و نواک جوکوویچ در این فستیوال در مقابل هم بازی کنند.
حالا که عربستان به دلیل قتل خاشقجی تحت فشار افکار عمومی جهان قرار گرفته، مشخص نیست که آیا نادال و جوکوویچ به عربستان خواهند رفت یا خیر.
به دنبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد ریاض در کنسولگری عربستان در ترکیه، انتقادات زیادی از دولت سعودی مطرح شده است و طرفداران این دو بازیکن در شبکه‌های اجتماعی خواستار انصراف از این بازی شده‌اند.
حتی سازمان عفو بین‌الملل هم وارد ماجرا شده و اعلام کرده است که حکومت محافظه‌کار عربستان قصد دارد از ورزش به ‌عنوان روشی برای ترمیم چهره خود در جهان استفاده کند. این سازمان از نادال و جوکوویچ خواسته است تا از طریق محبوبیت جهانی خود، توجه افکار عمومی جهان را نسبت به وضع «اسفناک» حقوق‌ بشر در عربستان جلب کنند. نادال و جوکوویچ تاکنون سکوت کرده‌اند. اسپانسرهای آنان هم حالا نگران‌اند که مبادا با حضور در جده و انجام این بازی نمایشی وجهه‌ منفی‌ای پیدا کنند و این به ضرر آنها نیز تمام ‌شود.
روزنامه سوییسی تاگس‌آنزایگر نوشته است که هر کدام از این دو ستاره رقمی میلیونی از عربستان دریافت می‌کنند. ماهنامه آلمانی تنیس‌مگزین نیز به شکلی طعنه‌آمیز نوشته است: «این میلیون‌ها احتمالا «آغشته به خون»اند.»
روزنامه گاردین نیز در یادداشتی به قلم کوین میچل از نادال و جوکوویچ خواسته سکوت خود را در این رابطه بشکنند و اعلام کنند که به عربستان نخواهند رفت. این نویسنده نوشته: «کاملا مشخص است که عربستان‌سعودی این فستیوال را با هدف ترمیم چهره سیاه خود در عرصه بین‌المللی ترتیب داده است؛ آن‌هم بعد از اینکه خاشقجی را با آن وضع به قتل رساند.  نادال و جوکوویچ نباید بخشی از نقشه عربستان شوند.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *