لینکدین چگونه در برندسازی کسب‌وکارها کمک می کند/ ۷ جادوی شبکه ای

شبکه اجتماعی لینکدین یکی از شناخته‌شده‌ترین شبکه‌های ارتباطی تخصصی برای ایجاد ارتباط میان متخصصان حوزه‌های مختلف، صاحبان کسب‌وکار و کارآفرینان و دانشجویان به شمار می‌رود. در طول سه سال گذشته، پایگاه کاربران فعال لینکدین به میزان خیره‌کننده ۴۸ درصد رشد کرده است؛ به عبارت دیگر از ۵۰۰ میلیون کاربر در سال ۲۰۱۸ به ۷۴۰ میلیون در سال ۲۰۲۱ از ۱۵۰ کشور دنیا رسیده است. این یعنی ظرفیت بکری که صاحبان مشاغل و کارآفرینان از این پلت فرم برای رشد برند خود، ایجاد سرنخ های جدید، ایجاد شراکت و شبکه‌سازی‌های جدید می‌توانند به خوبی بهره ببرند. اگر هنوز در این شبکه‌ اجتماعی اشتغال‌محور فعالیت گسترده‌ای نداشته‌اید، به نظر می‌رسد که زمان آن رسیده از این ظرفیت به نفع رشد کسب‌وکارتان بهره‌مند شوید. هفت راهکار زیر می‌تواند به شما کمک کند از لینکدین برای رشد برند خود و به دست آوردن مزیت رقابتی نسبت به رقبای خود استفاده کنید. برگرفته از: entrepreneur.comنمایه شرکت خود را بهینه کنید و با مردم ارتباط برقرار کنید
اگر روی نمایه (پروفایل) لینکدین خود کار نکرده‌اید، لطفاً کمی وقت بگذارید و آن را کامل کنید. مطمئن شوید که تمام جزئیات ضروری در مورد محصولات و خدمات شرکت شما را ارائه می‌دهد. وقت بیشتری برای تدوین سرفصل‌های مختلف و ارائه خلاصه‌ای از فعالیت‌های شرکت صرف کنید تا مطمئن شوید که محتوایی که در پروفایلتان ارائه می‌دهید، قانع کننده، جذاب، جالب و حرفه‌ای است. علاوه بر این، باید بتوانید آن را به نحوی آماده کنید که امکان برقراری ارتباطات بیشترB۲B (ارائه خدمات و محصول به کسب و کارهای دیگر) یا B۲C (ارائه خدمات و محصولات به مصرف‌کننده) را نیز فراهم کند. در فاصله کوتاهی از این به‌روزرسانی‌ها، اعلان «شخصی نمایه شما را مشاهده کرده است» مشاهده خواهید کرد. در پاسخ، فقط نمایه آنها را مشاهده نکنید؛ در عوض، افرادی را که نمایه کسب و کار شما را مشاهده کرده‌اند، به درستی ردیابی کنید. اگر آنها یک چشم‌انداز ایده آل هستند، از آنها دعوت کنید تا ارتباط برقرار کنند. فردی که نمایه شرکت شما را مشاهده می‌کند به احتمال زیاد در مورد برند شما اطلاعات بیشتری کسب می‌کند. این احتمال وجود دارد که آنها نیز به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مند شوند.

شرکت‌های دیگر را دنبال کنید
فراموش نکنید که سایر مشاغل را در صنعت خود دنبال کنید، از جمله شرکت‌هایی که با آنها همکاری دارید و کسانی که می‌توانند شرکای بالقوه برای کسب‌وکارتان باشند. به این ترتیب، شما فرصتی خواهید داشت که در مورد آنها و آنچه که ارائه می‌دهند اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. با این حال، خود را محدود نکنید، در فضای لینکدین هر از گاهی گشتی بزنید زیرا ممکن است با شیوه‌های جدیدی آشنا شوید که شرکت‌های دیگر برای به دست آوردن مخاطبان بیشتر از آن استفاده می‌کنند و ایده‌های بیشتری در ذهنتان شکل بگیرد. در کل، هرچه بیشتر در این فضا وقت صرف کنید، شانس بیشتری برای بازدهی بیشتر خواهید داشت.

از پلاگین‌ها استفاده کنید
وقتی از افزونه‌های مکمل (پلاگین) استفاده می‌کنید، لینکدین می‌تواند به خودی خود یک ابزار توسعه برندسازی قدرتمندتر باشد. به افزونه‌های زیر سر بزنید:
لینکدین کانکشن ریویلر (LinkedIn Connection Revealer): این افزونه امکان مشاهده نمایه‌هایی که دنبال‌کنندگان شما دنبال می‌کنند را برایتان فراهم می‌کند. با مشخص کردن دقیق کاربرانی که در حلقه‌های بزرگ و شبکه‌های ارتباطی بزرگی فعالیت می‌کنند، می‌توانید با آنها تعامل داشته باشید تا از پلتفرم آنها استفاده کنید و برند خود را ترویج و تبلیغ کنید.
لین میل پرو (LinMailPro): این یک برنامه افزودنی کروم است که به شما این امکان را می‌دهد که به طور خودکار افرادی را که اخیرا نمایه شما را مشاهده کرده‌اند پیدا کرده و دعوت کنید. همچنین می‌توانید پیام‌های شخصی‌سازی شده درباره برندتان را برای آنها ارسال کنید یا پیام‌های بازاریابی ارائه دهید.
هِدلاینر (Headlinr): ممکن است از یک داستان عالی حمایت مالی کرده باشید، تبلیغات آپلود کرده یا پست گذاشته باشید، اما بدون یک عنوان عالی، اهداف بالقوه شما ممکن است روی آنها کلیک نکنند. هنگامی که از Headlinr، یک افزونه پولی کروم استفاده می کنید، به طور خودکار چندین ترکیب سرفصل را با کلمه کلیدی که شما بسته به صنعت خود تعیین می کنید ایجاد می کند. عناوین قانع‌کننده‌ای دریافت خواهید کرد که کاربران را به کلیک بر روی تبلیغات و داستان‌های شما می‌کشاند.
راپورتیو (Rapportive): اگر کاربر جی‌میل هستید و از مرورگر کروم یا فایرفاکس استفاده می‌کنید، راپورتیو می‌تواند ابزار مفیدی برای دریافت بازخوردهای بیشتر باشد. این افزونه به شما امکان می‌دهد نمایه‌های لینکدین افرادی که در لیست مخاطبین‌تان ایمیل دارند را دریافت کنید. سپس می‌توانید برای آنها دعوت‌نامه‌های شخصی‌شده را به صندوق دریافت پیامشان بفرستید تا به شما در رشد شبکه‌تان کمک کنند.

محتوای ارزشمند را در لینکدین ناشر ارسال کنید
می‌توانید از لینکدین ناشر (LinkedIn Publisher) برای انتشار پست‌های وبلاگی که کاربران می‌توانند در آن مشارکت کنند و به اشتراک بگذارند، استفاده کنید. با اشتراک‌گذاری بیشتر وبلاگ های شما، تاثیر آن بر رشد برند شما بیشتر می‌شود. این پست همچنین می‌تواند مشتریان بالقوه را به محصولات شما علاقه‌مند کند و دری باز برای مشارکت‌های بیشتر ایجاد کند. انتشار مداوم محتوا در لینکدین را به یک عادت تبدیل کنید؛ اما به یاد داشته باشید که در کنار روند تولید محتوا، کیفیت بسیار مهم است. تولید محتوای مناسب می‌تواند جامعه‌ای از دنبال‌کنندگان وفادار برایتان ایجاد کند که برند شما را تحسین می‌کنند. این افراد به سفیرهای برند شما تبدیل خواهند شد و می‌توانند شهرت خوبی در مورد کسب‌وکارتان در میان اطرافیانشان ایجاد کنند. وقتی کاربران نحوه ارزش‌گذاری به مخاطب و بینش را در محتوای شما می‌بینند، مصمم می‌شوند اطلاعات بیشتری درباره شرکت شما به دست بیاورند. این یکی از ساده‌ترین و ظریف‌ترین راه‌ها برای تبلیغ نام تجاری خود در لینکدین بدون ایجاد احساس فشار آوردن به کاربران است.

به گروه‌های لینکدین بپیوندید که در آن مشتریان هدف شما جمع می‌شوند
عضویت در گروه‌های مناسب می‌توانند ابزار بسیار قدرتمندی برای رشد برند شما باشد. با استفاده از جست‌وجوی پیشرفته، می‌توانید متخصصان حوزه کاری‌تان را پیدا کنید و در گروه‌های مرتبطی که عضو هستند عضو شوید. گفت‌وگوهای گروهی می‌تواند بینش بسیار خوبی از اوضاع صنعتی که در آن فعال هستید برایتان به وجود بیاورد. شما همچنین می‌توانید در مورد چالش‌های مشترک و تجمع‌یافته در حوزه‌‌ای که در آن کار می‌کنید و راهکارهایی که می‌توانید برای حل این مسائل استفاده کنید، بیاموزید. زمانی که در گروه هستید، با قوانین آشنا شوید تا از مجاز بودن اشتراک محتوا مطلع شوید. اگر این امکان وجود داشت، با به اشتراک گذاشتن محتوای مرتبط که چشم‌اندازهای بالقوه را جذب می‌کند، برای خود اعتبار به وجود بیاورید. این محتواها می‌تواند شامل پیوندهایی به مقالات درباره برند شما، پست‌های وبلاگ مرتبط، اطلاعیه‌های مربوط به برگزاری رویدادهایی مانند وبینارها و پست‌هایی باشد که کسب‌وکار شما را توصیف می‌کند. با این حال، مطمئن شوید مطالبی که پست می‌کنید منبع مفیدی هستند و از این که تنها محور گفت‌وگوهای گروه باشید، پرهیز کنید.

از سرویس‌های غیر رایگان ارسال پیام استفاده کنید
اگر امکان استفاده از سرویس‌های غیررایگان لینکدین برای ارسال پیام به مخاطبان هدفتان مانند کمپین‌های InMail را دارید، مسیر آسان‌تری برای رد شدن از میان حجم پیام‌های غیر مرتبط و رسیدن به صندوق دریافت پیام افرادی که برای کسب و کار شما مهم هستند، دارید. می‌توانید در این پیام‌ها پیشنهادهای قانع‌کننده و محتوای غنی را برای مشتریان بالقوه‌تان ارسال کنید و فرصت خوبی برای همراه کردن آنها با خودتان پیشنهاد دهید.

از کارمندان خود بخواهید محتوای کسب و کار شما را بازنشر کنند
در بیشتر موارد، کارآفرینان به دنبال حامیان قدرتمند برند می‌گردند که بتوانند مطالعات موردی و وبلاگ‌های برند خود را به اشتراک بگذارند. با این حال، شما همچنین می‌توانید این کار را از طریق کارمندان خود انجام دهید. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد از کارمندان در حال حاضر در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی درباره کارفرمایان خود پست می‌گذارند. از آنها بخواهید که محتوای وبلاگ و سایر بخش‌های مربوط به برند شما را برای ایجاد ترافیک و بازخورد بیشتر پست کنند. در واقع، برخی از سازمان‌ها به بازاریابان خود اجازه می‌دهند تا محتوای مورد تایید شرکت را انتخاب کنند که کارمندان بتوانند در لینکدین به اشتراک بگذارند. لینکدین می تواند معدن طلایی در جذب مشتریان جدید و رشد برند شما باشد، اما اجرای صحیح بسیار مهم است. وقت خود را صرف ایجاد استراتژی لینکدین خود کنید، در مورد این‌که چگونه می‌توانید عملکرد مؤثری در جذب مشتریان بالقوه ارائه دهید، به نتیجه برسید؛ سپس بدون درنگ اجرا کنید!

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *