مبارزه با پیرچشمی با عینک هوشمند

Image result for TouchFocus
سایت بدون-یک کمپانی ژاپنی عینک انعطاف پذیر الکترونیکی طراحی و ساخته است که تنها با لمس یک دگمه، شیشه عینک نزدیک بین شده و با تجمع کریستال‌های مایع در آن کاربر براحتی قادر به خواندن از فاصله نزدیک می‌شود.
سایت بدون- بسیاری از افراد با ورود به دوران سالمندی دچار پیرچشمی و ضعف بینایی در مطالعه شده و برای رفع آن مجبور به تهیه عینک می‌شوند. اما اغلب این افراد دچار نزدیک بینی نیز بوده و مجبور هستند به‌طور همزمان از دو عینک پیرچشمی و نزدیک بینی استفاده کنند. در چنین شرایطی سالمندان دچار مشکل شده و در اغلب موارد فراموش می‌کنند عینک مطالعه یا طبی خود را با خود حمل کنند. برای حل این مشکل کمپانی ژاپنی TouchFocus تدبیری اندیشیده و عینک انعطاف‌پذیر الکترونیکی را برای افراد بالای ۴۰سال طراحی کرده است که با فشار تنها یک دگمه کنار دسته عینک می‌توان شیشه عینک را به وضعیت مطالعه و تمرکز تبدیل کرد. با فشار این دگمه مجموعه‌ای از کریستال‌های مایع در داخل شیشه عینک به حرکت درآمده و شیشه عینک را تبدیل به شیشه مطالعه می‌کند. این عینک دید وسیع‌تری را نسبت به لنزهای پیشرفته یا چند فوکوس ارائه می‌دهد. لنز این عینک شامل یک لایه از ماده کریستال مایع در بسترهای بالا و پایین و یک میکروویو است که حاوی الگوی انتخابی الکترودها است. این الکترودها هنگامی که با میزان اندکی از برق کار می‌کنند، لایه کریستال مایع را برای دستیابی به پروفیل‌های منحنی نور خاص فعال کرده و کاربر را در هنگام تمرکز و مطالعه کمک می‌کند. این عینک هوشمند از طریق USB شارژ شده و با هر بار شارژ کامل، ۱۰ساعت مداوم عمر مفید کرده و به طور متوسط یک ساعت در روز می‌توان از آن استفاده کرد.
عینک انعطاف پذیر الکترونیکی در ۲۰نوع فریم مختلف طراحی شده و قیمت خرده فروشی آن در بازارهای جهانی با قیمتی برابر ۲۵۰ هزار یوان یا ۲۲۲۰ دلار امریکا عرضه می‌شود.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *