محل اقامت «راب استارک» و مادرش به فروش می‌رسد / با ۶۵۶ هزار دلار صاحب قلعه‌ سریال بازی تاج و تخت شوید

سایت بدون -در حالی که تنها چند ماه تا انتشار فصل بعدی سریال بازی تاج‌وتخت در بهار سال ۲۰۱۹ باقی مانده و همه طرفداران این سریال چشم‌انتظار دیدن ادامه ماجرا و نبرد بزرگ هستند، یکی از قلعه‌هایی که محل فیلمبرداری این سریال بود، به فروش گذاشته شده است. لوکیشن‌های سریال بازی تاج‌وتخت گردشگران زیادی را به خود جذب کرده‌ است و به این دلیل قلعه‌هایی قدیمی در کشورهای مختلف بر شهرتشان افزوده شده است. یکی از قلعه‌ها که در سریال با نام «ریورران» شناخته می‌شود، برای فروش گذاشته شده است. نام اصلی این قلعه گاسفورد (Gosford) است و در ایرلند شمالی قرار دارد.
قیمتی که برای این قلعه گذاشته‌اند، برای یک قلعه بزرگ، نسبتا معقول است؛ با ۶۵۶ هزار دلار می‌توانید صاحب این قلعه شوید. در نظر بگیرید که قیمت متوسط یک آپارتمان در منطقه منهتن حدود ۲ میلیون دلار است و از طرفی هم این یک بنای تاریخی دویست‌ساله است. قلعه گاسفورد در فصل سوم سریال بازی تاج‌وتخت برای فیلمبرداری نمای بیرونی قلعه‌ تخیلی ریورران استفاده شد.
قلعه گاسفورد در سال‌های ۱۸۰۰ میلادی توسط کنت دوم گاسفورد به نام آرچیبالد آچسون
(Archibald Acheson) ساخته شد و تا سال ۱۹۲۱ در دست همین خاندان بود. در طول جنگ‌ جهانی دوم از این قلعه برای استقرار نظامی و به عنوان اقامتگاه سربازان استفاده شد. همچنین بخشی از آن را به زندان نظامی تبدیل کردند. بعد از جنگ، قلعه با زمین‌های اطرافش به وزارت کشاورزی فروخته شد. در سال ۱۹۸۳ کاربری قلعه به هتل تغییر پیدا کرد تا این‌که در سال ۲۰۰۶ قلعه را مالک جدیدی خرید.
اکنون فضای داخلی قلعه دکوراسیونی جدید دارد و آن‌طور که انتظار دارید یک فضای تنگ و تاریک به سبک قلعه‌های قرون وسطی نیست.
بخش‌هایی از قلعه را که برای فروش گذاشته‌اند، شامل ۶ واحد مسکونی می‌شود. هر بخش ۳۲۵ مترمربع فضای داخلی دارد و برخی هم دارای باغ در پشت‌بام هستند.
در سکانس‌های کلیدی سریال بازی تاج‌وتخت لوکیشن‌هایی از همین قلعه‌ ایرلندی دیده می‌شود و در فصل سوم بود که راب استارک در کنار دایی ادمور و مادرش مدتی در این قلعه اقامت داشتند.
یکی از نقاط عطف سریال بازی تاج‌وتخت جایی است که راب استارک تصمیم می گیرد ریچارد کارستارک را به جرم خیانت در ریورران اعدام کند. تمامی تصاویر این سکانس در قلعه‌ گاسفورد فیلمبرداری شده است. کارستارک که یکی از خدمتگزاران و رعایای خاندان استارک بود، لینیستر را گردن زده بود. این کار راب استارک باعث شد تا بسیاری از حامیانش دست از طرفداری او بردارند و درنهایت همه چیز منجر به حوادث تلخ عروسی خونین شود.
شرکت Airbnb در واکنش به آگهی فروش قلعه اعلام کرده که حاضر است به بازسازی بخشی از قلعه برای این‌که کاملا شبیه فضای دیده‌شده در سریال شود، کمک کند اما شرط اصلی اجاره‌دادن قلعه از طریق Airbnb است. به طور حتم وقتی قلعه به شکلی که در سریال دیده می‌شود، بازسازی شود، تعداد زیادی از طرفداران سریال آن را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می‌کنند و درآمد خوبی هم برایشان حاصل خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

پیشنهاد سریال/صورت فلکی؛سرگشتگی و یاس یک فضانورد

مینی‌سریال «صورت فلکی» که پخش آن به تازگی تمام شده اثری در ژانر ترکیبی روان‌شناختی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *