معرفی برترین وب سایت‌ها برای یادگیری یک زبان جدید

https://steemitimages.com/DQmYJy9kpZczth112harDSLvKaPDLke3dujiG5Rt3qSCTDB/iStock-490922474.jpg
سایت بدون -شاید فکر کنید با حجم گسترده‌ای از اطلاعات که در اینترنت وجود دارد یادگیری یک زبان جدید بسیار آسان باشد. اما باید گفت که وجود این اطلاعات بی‌حد و مرز گاهی مشکلاتی هم به وجود می‌آورد از جمله اینکه شما به‌عنوان یک کاربر نمی‌دانید که کدام سرویس بهترین اطلاعات را در زمینه یادگیری زبان در اختیار شما می‌گذارد. به همین دلیل هم سایت howtogeek سعی کرده این کار را آسان کند. این سایت با بررسی ده‌ها سایتی که به کاربران امکان یادگیری زبان جدید را می‌دهند بهترین آنها را کشف کرده و در یک دسته‌بندی جای داده است. اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان جدید هستید می‌توانید در ادامه این گزارش را دنبال کنید.
بهترین برای همه
Duolingo یکی از پرطرفدار‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری زبان است که امکاناتش را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران می‌گذارد. طراحی این وب‌سایت به‌گونه‌ای است که یادگیری زبان بیشتر شبیه به یک نوع سرگرمی است. Duolingo این‌گونه کار می‌کند که کارش را با کلمات پایه‌ای هر زبانی که کاربر انتخاب کرده باشد شروع می‌کند و در نهایت به‌صورت پله به پله او را در یک فرآیند به سطح بالا‌تر می‌رساند. این طبیعی‌ترین راه برای یادگیری یک زبان است یعنی فراهم کردن شرایط یادگیری به شیوه‌ای کاملاً استاندارد. این سرویس از روش‌های جالبی هم برای یادگیری کاربران استفاده می‌کند. برای نمونه بعد از یادگیری هر بخش از برنامه آزمون‌های مختلفی هم از کاربران گرفته می‌شود یا شرایطی در برنامه فراهم شده تا سطح لهجه کاربر نیز زیر نظر گرفته شود. از سوی دیگر این وب‌سایت قبل از اینکه مطالعه روزانه را به اندازه مشخص برای کاربران تعیین کند، این امکان را برایشان فراهم می‌کند که خودشان انتخاب کنند چه مدت زمانی در روز امکان مطالعه زبان دارند. درنتیجه این روش کمک می‌کند تا کاربران از یادگیری زبان خسته نشوند. تکرار مشخص و دوره‌ای کلمات و دروس هم از دیگر روش‌هایی است که این برنامه پیش گرفته تا به‌کاربر در یادگیری زبان کمک کند. این برنامه بیشترین گزینه‌ها را برای یادگیری پیش روی کاربران انگلیسی‌زبان می‌گذارد و آنها می‌توانند زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ترکی و… بیاموزند. در واقع باید بگوییم این سایت برای افرادی مناسب است که زبان انگلیسی را می‌دانند یا در حدی از این زبان بین‌المللی سر در می‌آورند. این برنامه علاوه بر اینکه از طریق وب‌سایت www.duolingo.com در دسترس است، از طریق اپلیکیشن نیز در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید، ویندوزفون و ios قرار گرفته است.
یادگیری با ویدئوهای آموزشی
این وب سایت از طریق ویدئوهای مخصوص یادگیری زبان را به کاربران یاد می‌دهد. این ویدئو‌ها آموزشی نیستند بلکه ویدئوهای معمولی هستند که یادگیری زبان را برای کاربران به سادگی امکان پذیر می‌کنند. برای مثال ممکن است این ویدئوهای یک کلیپ، موزیک ویدئو یا یک فردی باشد که در حال صحبت کردن است. این ویدئوها دارای زیرنویس‌های تعاملی هستند تا کاربر هنگام دیدن و شنیدن آنها نیز از معنا و مفهومشان باخبر شود. زیرنویس‌های این وب سایت هم به دو زبان مادری شما و زبانی که در حال آموزش آن هستید در اختیارتان قرار می‌گیرد. همچنین این وب‌سایت نیز آزمون‌های دوره‌ای از کاربرانش می‌گیرد تا سطح یادگیری آنها را مورد آزمایش قرار دهد. با تمام این مزیت‌ها این وب سایت یک نکته منفی دارد و آن رایگان نبودن خدماتش است. در ۱۵ روز اول استفاده از این سرویس امکان آن را دارید که از خدماتش رایگان استفاده کنید اما بعد از پایان این زمان شما باید هر ماه ۱۰ دلار پرداخت کنید تا امکان استفاده از خدمات این سرویس روی اپلیکیشن (اندروید و ios) موبایل را هم داشته باشید. همچنین اگر بخواهید از دست تبلیغات در امان بمانید و به سؤال‌های آزمون‌های برنامه نیز دسترسی داشته باشید باید هر ماه ۲۰ دلار پرداخت کنید. این سرویس از طریق www.fluentu.comدر دسترس کاربران قرار گرفته است.
یک معلم شخصی
Rypeهم یکی دیگر از وب‌سایت‌های یادگیری زبان است که یک مدل تجاری جالب را دنبال می‌کند. این وب سایت به جای استفاده از آزمون‌های گوناگون یا ارائه ویدئوهای مشخص برای آموزش کاربران برای یادگیری یک زبان از یک مربی خصوصی استفاده می‌کند که از طریق تماس ویدئویی وظیفه آموزش زبان به کاربران را برعهده دارد. شما باید برنامه‌ریزی کنید که بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به‌صورت تلفنی با یک معلم خصوصی که به شما زبان جدیدی را به‌صورت شخصی یاد می‌دهد صحبت کنید. این سایت زبان‌های محدودی را به این روش آموزش می‌دهد اما آن‌طور که توسعه دهندگانش می‌گویند در آینده نزدیک تنوع آموزش زبانی این سایت افزایش پیدا خواهد کرد. اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، انگلیسی و… از جمله زبان‌هایی است که هم‌اکنون به کمک این وب‌سایت می‌توانید آموزش ببینید. بجز زبان، شما می‌توانید موضوعات آکادمیکی را هم به همین روش و با کمک همین وب‌سایت یاد بگیرید. استفاده از امکانات این وب‌سایت نیز برای مدت مشخصی رایگان است اما پس از پایان این دوره باید برای استفاده از خدمات آن ماهانه ۶۵ دلار پرداخت کنید. برای شروع به
www.rypeapp.com سر بزنید.
یادگیری با بازی
از دیگر سایت‌های کاربردی برای یادگیری زبان در بین صدها وب‌سایت در این زمینه Memriseاست که با روش خاص خود به کاربران زیادی در سراسر دنیا زبان‌های مختلفی آموزش داده است. این وب‌سایت نیز مانند سرویس Duolingo به کاربران به کمک بازی با کلمات آموزش زبان می‌دهد. این روش به کاربران برای سپردن لغات مختلف به حافظه بسیار کمک می‌کند. حتی این برنامه، اپلیکیشن مخصوصی(اندروید و ios)هم دارد که این یعنی شما در هر شرایطی مانند مسیر رفت و برگشت به خانه یا هر محل دیگر فرصت یادگیری زبان را دارید. حتی این اپلیکیشن از حالت آفلاین نیز پشتیبانی می‌کند؛ مطالب و موضوعاتی که در این سرویس برای یادگیری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، شامل انواع زبان‌ها و همچنین علوم آکادمیک و غیرآکادمیک است. کاربران این برنامه می‌توانند در حوزه‌های مورد علاقه خود زبان مورد نظرشان را آموزش ببینند. بخش یادگیری در این سرویس به دو قسمت تقسیم می‌شود که شامل بخش یادگیری زبان و موارد دیگر است که با عنوان Other Topics مشخص شده است. در بخش Other Topics می‌توان موضوعاتی همچون هنر و ادبیات، ریاضیات و علوم، تاریخ و جغرافی و تقویت حافظه را انتخاب کرد… استفاده از امکانات کلی و اولیه این سرویس رایگان است اما برای استفاده از امکانات بیشتر برنامه مانند دسترسی به ویدئوهای آموزشی و… باید ماهانه ۴ دلار و ۹۵ سنت پرداخت کنید. یادگیری زبان روسی، کره‌ای، فرانسوی، آلمانی، ترکی، مکزیکی، اسپانیایی، ایتالیایی، چینی، ژاپنی، مغولی و دهها زبان دیگر از طریق www.memrise.com
امکان پذیر است.
آموزش زبان با موضوع دلخواه
این وب‌سایت از یک رویکرد شخصی برای یادگیری زبان جدید به کاربران کمک می‌کند. این وب‌سایت برخلاف دیگر وب‌‌سایت‌ها به جای آموزش زبان جدید به روش‌های مرسوم این اجازه را به کاربرانش می‌دهد که یک موضوعی را که می‌خواهند انتخاب کنند تا آموزش بر مبنای این موضوع شکل بگیرد. برای نمونه کاربران می‌توانند موضوعاتی در بخش‌هایی مانند حیوانات، غذا، مسافرت، سبک زندگی و… را انتخاب کنند تا در نهایت مراحل آموزش زبان شروع شود. هنگامی که شما یک موضوعی را انتخاب می‌کنید ابتدا لغات مربوط به آن موضوع به شما آموزش داده می‌شود که می‌تواند شرایط یادگیری یک زبان را برای کاربران جالب و البته مفید کند. با کمک این وب‌سایت علاوه بر یادگیری زبان انگلیسی امکان یادگیری زبان‌های دیگر مانند اسپانیایی، سوئدی، ایتالیایی، پرتغالی، آلمانی، روسی، نروژی، ‌دانمارکی و … را خواهید داشت. همچنین امکانات این وب‌سایت علاوه بر آدرس www.babbel.com از طریق اپلیکیشن (اندروید وios) نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.
مانی آشتیانی/خبرنگار

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *