معرفی کتاب/کهکشان؛ محل دیدار با موجودات فضایی


سایت بدون – می‌خواهم برایتان از یک تجربه متفاوت بنویسم: ترجمه یک رمان نوجوان به‌نام «دیدار در کهکشان» نوشته «جک چنگ». همان‌طور که از اسم نویسنده هم معلوم است، چنگ متولد شانگهای اما بزرگ شده میشیگان است و ملیت امریکایی دارد. او سال ۱۹۸۳ در چین به دنیا آمده و بعدها به امریکا مهاجرت کرده. چنگ، برنده جایزه کایت طلایی است و «این روزها» نخستین کتابی بود که منتشر کرد. او در سال ۲۰۱۷ رمان دیدار در کهکشان را به چاپ رساند؛ یک رمان بسیار جذاب و خواندنی که زمین نمی‌گذارید، رمانی که در هر سن و سالی باشید می‌توانید از خواندنش لذت ببرید و با شخصیت‌هایش همراه شوید.
شخصیت اصلی این رمان، الکس پتروسکی است؛ پسری یازده ساله اما خیلی بزرگ‌تر از سنش. الکس عاشق فضاست. عاشق برادرش، مادرش و حیوان خانگی اش که اسم ستاره شناس محبوبش کارل ساگان را روی او گذاشته و همه جا با خودش می‌برد. الکس یک آی پد طلایی رنگ دارد و به‌طور منظم صدایش را ضبط می‌کند و گزارش‌هایی می‌دهد برای موجوداتی که در سایر سیارات زندگی می‌کنند. او می‌خواهد این گزارش‌ها را با آی پدش به فضا بفرستد، یعنی همان کاری را بکند که کارل ساگان انجام داده. الکس سفری طولانی آغاز می‌کند: از کلرادو تا نیومکزیکو، از لاس وگاس تا لس آنجلس. این سفر هم او را به اطرافیانش نزدیک‌تر می‌کند هم به شناخت بهتری از خودش می‌رسد. شخصیت او طوری است که نمی‌شود دوستش نداشت. نگاهش به زندگی و تعریفی که از دنیا دارد روی همه تأثیر می‌گذارد.
با خواندن این رمان، وارد دنیای متفاوت الکس می‌شوید و ماجراهایش را دنبال می‌کنید. فرقی نمی‌کند چندساله باشید، همسفر او می‌شوید و تا پایان همراهش می‌مانید.

راحله فاضلی/مترجم

منبع: روزنامه ایران

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *