معروف‌ترین شهرهای کوهستانی جهان کدامند؟/زیبایی وهم‌انگیز در ارتفاع


سایت بدون -منظره کوهستان در کارت پستال‌های قدیمی جایگاهی ویژه داشت و این خود یکی از دلایلی است که علاقه فطری بشر به این بخش از طبیعت را نشان می‌دهد. بسیاری کوه و کوهستان را وهم‌آور می‌دانند و شاید درست همین ویژگی اصلی‌ترین دلیل علاقه انسان به این نواحی باشد. اگر می‌خواهید زیباترین شهرهای کوهستانی جهان را بشناسید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

اینزبروک | اتریش

https://www.tyrol.com/images/x_yv5kcscbm-/13850346e96309401082112925bfc3df.jpeg
شهری در غرب اتریش که با کوه‌های مرتفع احاطه شده است. اینزبروک چندین دوره میزبانی مسابقات المپیک زمستانی را نیز برعهده داشته است. طبیعت زیبا، بکر و دست نخورده و اقامت‌گاه‌های زیبا، اینزبروک را به مقصدی ایده‌آل برای گذراندن ایام تعطیلات تبدیل کرده است.

کاتانیا | ایتالیا

Image result for Catania
کاتانیا در ساحل شرقی سیسیل بین دو شهر مسینا و سیراکوز واقع شده است. این شهر درست در نزدیکی اِتنا بلندترین قله آتشفشانی فعال در قاره اروپا قرار گرفته است. این آتشفشان به خوبی از شهر تاریخی کاتانیا قابل رویت است، شهری که روزگاری به عنوان یکی از فعال‌ترین مراکز فرهنگی این منطقه شناخته می‌شد.

متئورا | یونان

Image result for Meteora
مجموعه‌ای است از شش صومعه ارتدکس که هر یک برفراز ستونی صخره‌ای ساخته شده‌اند. در واقع متئورا را می‌بایست یکی از مهمترین مجموعه کلیساهای ارتدکس شرقی در یونان دانست. این سازه همچنین جایی را نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو به خود اختصاص داده است.

کاپادوکیه | ترکیه

Image result for Cappadocia
در قلب ناحیه آناتولی واقع شده است و یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری محبوب کشور ترکیه به شمار می‌رود. در فاصله قرن چهارم تا سیزدهم، مردم محلی خانه‌ها، کلیساها و دیگر ساختمان‌های خود را در دل سنگ‌های نرم این منطقه کنده کاری کردند. پرواز با بالن‌های هوای گرم، یکی از تفریح‌های مورد توجه گردشگران این منطقه است.

روندا | اسپانیا

Image result for Ronda city
روندا در ارتفاعات کوهستانی ایالات مالاگای اسپانیا و ۷۵۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. این شهر مورد توجه و ستایش بازدیدکنندگانی از اقصی نقاط جهان قرار دارد. ارنست همینگوی نویسنده معروف آمریکایی و اورسن ولز کارگردان و بازیگر شهیر سینمای جهان در این شهر اقامت داشته و فصل تابستان را اینجا سپری می‌کردند.

سیویتا دی بگنرگیو | ایتالیا
سیویتا شهری قدیمی با چشم‌اندازی تماشایی و طبیعتی مسحور کننده و تأثیرگذار، جذاب و خیره‌کننده است. برخورداری از معماری باستانی و تاریخی، دیگر ویژگی این کهن شهر است. این معماری باشکوه در قالب سازه‌های متعددی نمود یافته است که بر فراز صخره‌ها جای گرفته‌اند.
ونگن | سوییس

Image result for Wengen
دهکده‌ای است محبوب و مناسب برای فعالیت‌هایی همچون اسکی، اسب سواری و راهپیمایی که در تمام طول سال، به عنوان مقصد گردشگری ایده‌آل مورد توجه قرار دارد. این منطقه درسال ۲۰۰۱ در فهرست میراث طبیعی و جهانی یونسکو جای گرفت. اینجا شما شاهد مسیرهای پر پیچ و خم و جذاب هستید که به سمت کوهستان بالا رفته و مخاطب را به رویایی زمینی دعوت می‌کنند.
گاسادلر | جزایر فارو
جزایر فارو که از ۱۸ جزیره اصلی تشکیل شده بین دریای نروژ و اقیانوس اطلس شمالی قرار دارد. این میان دهکده گاسادلر در غرب این کشور و درست در لبه صخره‌ای شیب‌دار قرار گرفته است. این دهکده از یک سو با کوهستان‌هایی مرتفع احاطه شده است و از سوی دیگر آبشاری زیبا دارد که با شکوه تمام به داخل دریا می‌ریزد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل « درش را تخته کردند»

سایت بدون – در قدیم وقتی می خواستند جایی را پملپ کنند تا مانع رفت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *